{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Brug for lidt hjælp!! :( {{forumTopicSubject}}

Åhh tøser har sådan brug for lidt luft og hjælp nu.. Håber virkelig i kan hjælpe mig..

Her i slutningen af eftermiddagen da jeg kommer hjem efter en tur i byen får jeg bare den styggeste smerte i højre side af underlivet.. den går helt oppe fra maven og helt ned i ja, underlivet og videre ned i benet.. Denne smerte blir ved og kan dårligt være nogen steder.. Nu er det blevet til en meget ond ømhed hen over underlivet og om i lænden og nærmest numsen.. sådan hele vejen rundt. Blir vildt bange og tænker at nu er det slut for så ondt har jeg aldrig haft.. Vi ringer til vagtlægen og han siger at det er fordi mit underliv det drejer sig og alt det der.. jeg skal ligge noget koldt på stedet det gør ondt, tage nogle piller og så skal jeg lave noget gymnastik for at det holder op.. Har taget piller og sidder med koldt på men det gør stadig en del ondt...
Har i prøvet det???

Samtidig er jeg lidt fortvivlet for er begyndt at kaste rigtig meget op.. ca. hver 2-3 dag kan jeg ikke holde noget mad i mig og bestiller ikke andet end at rende frem og tilbage til toilettet.. Andre dage har jeg det nogenlunde men med fast morgenkvalme og opkast.. I fredags på arbejdet bestilte jeg ikke andet end at kaste op og det kan jeg bare ikke holde til i længden.. altså at være på arbejde og kaste op konstant..
Har i nogle gode råd??? har virkelig lyst til at blive sygemeldt for synes det er hårdt lige nu.. men kan man bare det? har virkelig dårlig samvittighed...

Sorry det lange indlæg... smiley
Håber i vil hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for lidt hjælp!! :(
  • #1   13. mar 2011 det frøste har jeg ikke prøvet..
    nr 2 med opkast nej der ikke så meget og gøre da jeg vente den 1 kastet jeg op morgen middag aften de frøste mnd.. pu ha jeg var syg..

    det med og blive sygmældt syndes jeg ikke du skal gøre med minder det er så slemt du bare ikke kan være på arbejde


  • #2   13. mar 2011 ang dine smerter så hold dig i ro de næste dage ring til lægen i morgen lige så snart de åbner så du ik skal gå og være nervøs for at der er noget galt:-) jeg er sygmeldt på 3 uge pga kvalme og opkast så det kan du godt blive, der er ingen grund til dårlig samvittighed da det er noget af det mest naturlige ved en graviditet, jeg har os selv haft rigtig dårlig samvittighed men jeg er SSH og det hjælper ik noget at jeg ik kan andet end at kaste op og så bare lade de andre gøre arbejdet bare fordi min dårlige samvittighed gør at jeg kommer på arbejde selvom jeg ik kan det gør kun at mine kollegaer skal arbejde meget mere istyedet for at få en en der kan arbejde fuldt ud.

  • #3   13. mar 2011 Hej Lizette!:)
    Jeg tror som du beskriver det med maven er helt normalt.. Men hvis du er meget i tvivl så ring til din jordmoder imorgen!

    Og ja opkasten kan jeg kun sige stakkels dig, for der er desværre ikke så meget at gøre ved det..:)
    Jeg har kastet op i begge min gaviditeter og det er bestemt ikke sjovt...:) Med Klara kastede jeg op i 9 måneder HVER dag!!:(
    Det er en del af det at være gravid og det gør som regel over efter de 3 måneder!

    God bedring, Mvh Gitte


  • #4   13. mar 2011 Tak for svar piger..

    Altså er mega nervøs for den der smerte og synes bestemt ikke det er rart og er et sted virkelig nervøs for at der er noget galt.. Stoler jo et sted på det lægevagten siger men kan ikke lade være med at være bange.. Smerten er ved at lette nu og det er virkelig dejligt så måske han har ret i at det er mit underliv der drejer og giver sig.. AV siger jeg bare smiley

    Med hensyn til kvalmen så er jeg jo ikke i tvivl om at det er ganske NORMALT Når man er gravid.. Og Hader at elske min kvalme hvis i forstår.. Jeg synes bare ikke det er fedt når jeg er nået til det punkt hvor jeg render de første 4 timer af min arbejdsdag og kaster op og ikke kan få en dyt ned uden det kommer op.. Arbejder på en skole hvor der jo er mange børn så tænker det ikke er særlig hygiejnisk godt selvom det har sin grund at jeg kaster op.. og samtidig er jeg bange for at tabe mig alt alt for meget pga.. af det.. En sgemelding er bestemt ikke det jeg ønsker da jeg elsker mit arbejde, men kan ikke give mig fuldt ud som det er lige nu.. jeg sidder og hænger når jeg er afsted fordi jeg er så flad og kaster op.. og det synes jeg jo heller ikke er fedt.. smiley
    Skal til lægen i morgen og ha taget blodprøve så vil lige snakke med sygeplejersken engang og se om de har nogle gode forslag..

    Men ja elsker jo stadig at være gravid, er bare brugt ... smiley


  • #5   13. mar 2011 bare rolig den lille skal nok få det den har brug for uanset hvor meget du kaster op:-) ang sygmelding så ville jeg snakke med din læge om det bare fordi du evt bliver sygmeldt nu behøver du jo ik være det resten af graviditeten. men snak med lægen om det i morgen og smerterne hvis du er nervøs over dem

  • #6   13. mar 2011 Spunken er lille i forvejen så er ikke så glad for at jeg ikke kan spise.. også fordi jeg ikke selv må tabe mig meget mere..

    Ved at opkast og alt det er normalt og ved at det kan blive værre.. er bare frustreret over at have det sådan her og har mistet lysten til at arbejde når jeg har det så dårligt rigtig ufedt.. så er lidt splittet.. smiley

    Skal desværre kun ind til sygeplejersken i morgen men må prøve at snakke med hende...

    Men ja tvivler ikke på at jeg ELSKER at være gravid..


  • #8   13. mar 2011 Tania.. Godt at høre.. Troede også jeg var så heldig men nej ikke helt smiley

  • #10   13. mar 2011 Smerterne er heldigvis væk nu det hjalp at tage nogle piller smiley
    Det med sygemeldingen er jeg meget meget i tvivl om.. vil ikke svigte mit arbejde, men omvendt så er jeg i løntilskud så det er vidst ikke så slemt, men har bare super dårlig samvittighed for vil ikke se min graviditet som en sygdom men synes bare det er hårdt lidt nu smiley
    Må lige spørge i morgen, og så snakke med arbejdet og høre hvad de siger smiley


  • #12   14. mar 2011 Tak for jeres svar.. Har haft en helvedes nat med mega store og mange smerter, har dårlig sovet.. idag er jeg "kun" øm og kaster op.. smiley
    Har fortalt arbejdet jeg er gravid og får den hjælp og støtte jeg vil have så det er dejligt.. Tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Brug for lidt hjælp!! :(

Annonce