{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.025 visninger | Oprettet:

Sat i gang? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg sidder og tænker helt vildt lige nu...

Har virkelig store rygproblemer, var i en bilulykke i 2003 og har døjet med ryggen siden, lige inden jeg blev gravid gik jeg til kiropraktor og ryggen var bare super igen troede faktisk jeg var sluppet af med problemet.. Lækkert.. Nå blev jo så gravid og nu her når jeg er 37+0 i dag har jeg bare de vildeste ryg smerter hele tiden, smiley kan ik sove ordentlig om natten, kan knap falde i søvn om aftenen, vågner tit med hekseskud i ryggen smiley suk suk

sidst jeg var til JM (den 19 Januar) nævnte jeg mine rygproblemer var blevet værre og hun sagde bare at sådan gik det nogle gange... Nu sidder jeg så og de er bare blevet MEGET værre, har ondt i ryggen konstant nu det er til at tude over... skal til JM igen på fredag og der vil jeg høre hende om der er mulighed for at for at blive sat igang noget før pga jeg simpelthen ikke kan holde det ud mere...

Nogle der har prøvet at blive sat i gang pga dårlig ryg eller andre ting i den stil ??
Bare for at høre om der er andre der har prøvet det, for er lidt nervøs for hun bare siger nej og jeg dør af smerter i ryggen inden da jeg knap kan komme op af sengen pga smerter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sat i gang?
  • #1   2. feb 2011 Afsted til din læge.... min jordemoder duer ikke til sådan noget... det er min læge der har gjort alt for mig. Jeg blev sat igang med den første og er nu i uge 34 og blivr nok sat igang igen her i uge 37. Men jeg fik min læge til at lave en henvisning til sygehuset så jeg kunne blive undersøgt derinde og upti så går tingene altså en del hurtigere.... Men der skal jo være gyldig grund til igangsættelse...

  • #2   2. feb 2011 altså har hørt folk bliver sat igang fordi de har mange smerter osv. så mon ikk du bare skal slå i bordet og sige nu må der ske noget. hvis den lille er sund og rask til at komme ud - så kan den ligeså godt komme ud og du kan få det bedre smiley

  • #3   2. feb 2011 Hvis du ikke føler at din Jm høre hvad du siger, så vil jeg altså råde dig til at ringe og få en tid hos din læge.

  • #4   2. feb 2011 Jeg blev sat igang pga af min krop ikke kunne mere..
    Og det havde også noget af gøre med min nakkeskade.

    Det var min egen JM der nævnte tilsidst at hun ville ringe til hospitalet og snakke med dem om det da hun godt kunne se det ikke helt gik mere..
    Jeg var stadig ikke lang nok henne til at kunne blive sat igang her og nu.. det vidste jeg godt.. så længe det ikke er noget med barnet og man selv ikke sådan er "ved og dø" ja så sætter de ikke bare en igang her og nu...

    Jeg var vist i 35+3 da hun ringede til hospitalet.
    Og de valgte at ville have mig ind til undersøgelse om samtale.
    Hvorefter de tog det op på et "læge møde" hvor de besluttede at indlægge mig som jeg så blev da jeg var ca 35+0 og var så indlagt helt til lillepigen kom til verden.

    Og ja man ventede så så lang tid som muligt og blev sat igang da jeg vist var 38+2 og fødte 2 dage efter smiley


  • #5   2. feb 2011 der skulle så stå :
    så blev da jeg var ca 36+0 og var så indlagt helt til lillepigen kom til verden.


  • #6   2. feb 2011 Okay jamen tror jeg vil prøve at snakke med min JM her fredag og se hvad hun siger for hun er virkelig sød og lytter, men tror bare ikke jeg har fået udtrykt mig om hvor slem min ryg egentlig er, for troede faktisk at den var fin efter min tur kiropraktor men ja kan jeg så mærke det er den bare ikke er tilbage til hvor jeg var før og det gør bare SÅ ondt smiley
    men ja lytter hun ikke så tager jeg den med min læge, vil jo også helst vente til så tæt på termin så muligt vil jo ikke skade lille pigen.. men min læge ved jo hvor slemt min ryg er.... så må prøve at vænne den med lægen hvis min JM ikke vil gøre noget smiley


  • #7   2. feb 2011 man kan godt gå til kiropraktor selv om man er gravid.
    Jeg havde også problemer med ryggen og fik sat min ryg på palds selv om jeg var gravid


  • #8   2. feb 2011 Jeg kan ikke da jeg ska ligge på maven og hun skal ligge pres forskellige steder på min ryg og det giver sådan et stød i ryggen og om i maven, hun sagde til mig at hun ikke ville tage mig ind før efter jeg havde født da det ikke var godt for den lille....

  • #9   2. feb 2011 min jordmor ville heller ikke sætte mig igang jeg var 2 dage over termin og mærkede ikke noget liv (:
    men hun sendte mig videre til hjertelydhalløj og den var fin, men da jeg stadig ikke havde mærket liv blev jeg sendt til scanning.
    og ved scanning så alt faktisk også fint ud, men lægen prøvede at få gang i Nena og altså hun møffede lidt rundt men kunne ikke mærke det så han bestemte sig for jeg skulle sættes igang.
    og dagen efter var Nena født smiley

    så¨snak med din læge det tror jeg du får mere ud af.


  • #11   2. feb 2011 Jeg vil prøve at kontakte min læge hvis min JM ikke vil hjælpe mig.. for det her er ikke til at holde ud, kan ikke gå, sidde, stå eller ligge i længere tid af gangen vågner flere gange om natten pga smerter og er nødt til at gå ud og ha brændende vamt vand til at løbe ned af ryggen smiley det er simpelthen ikke til at holde ud længere

    Malene - Fys hjælper ikke desværre har brugt 1 år på at gå til fys uden at det hjalp overhovedet, og det er fordi jeg skal ligge på maven og ha sat min ryggrad på plads ved at få en del form for tryk ned i min ryg, det er jo ikke rigtig muligt for mig lige pt...



  • #12   3. feb 2011 Min veninde som har gået med veer siden fredag er også ved at gå ud af sit gode skind nu.. men hun har så fået meldingen at kommer han ikke snart ud så vil de sætte hende igang da der ikke vil ske noget ved han kommer nu og hun har termin samme dag som mig...
    men ja må prøve at snakke med JM fredag, og hvis det er helt udelukket fra hendes side prøver jeg at tage en snak med min læge...


  • #13   3. feb 2011 ja som jeg skrev tidligere så de fleste hospitaler de sætter ikke bare igang uden videre.
    Dog har jeg da lagt mærke til at det er meget forskelligt fra sted til sted.
    Har da set en del som ja uden problemer har fået hjælp og så andre der bare intet hjælp kan få så længe vi ikke taler om "livsfare"

    og det kunne jeg da også fornemme dengang med mig at det ikke lige var noget de bare gjorder.
    Mit tilfælde var så også i den slemme ende i forhold til kroppen siger fra
    men igen stadig ikke livstruende.. men slemt nok.
    Jeg fik så den hjælp de kunne tilbyde og de tog mig seriøs nok.
    men igen det var altså også slemt slemt.

    men ja i sidste ende er det hospitalet og de læger der der vil afgøre hvad der skal ske... så kan din JM og egen læger sige så meget.

    det er min erfaring i hvertfald og hvad jeg har hørt fra andre.

    og mit tilfælde var det så min egen JM der tog hul på bylden og fik sat det hele igang... jeg sagde sådan set intet selv.. havde slet ikke regnet med noget hjælp overhoved fordi ja hverken barn eller jeg var i livsfare..
    men hun kunne jo se på mig den var helt gal.

    min krop kunne bare ikke mere ....


Kommentér på:
Sat i gang?

Annonce