{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.274 visninger | Oprettet:

Sygemeldt under graviditet hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har brug for lidt viden omkring hvordan det gik med Jer som blev sygemeldt. Jeg er næsten lige blevet sygemeldt er 20+1 pga. BL og risiko for tidlig fødsel. Jeg venter tvillinger, to skønne piger har termin i maj.

Hvad gjorde I da i blev sygemeldt, hvordan har i holdt kontakten til jeres arbejdsgiver og kollegaer, eller har I ikke hvis ikke hvorfor og skal man gøre det ?? Jeg har talt med min chef idag og han mener helt sikkert at det er en god ide at bevare kontakten løbende.

Personligt har jeg ikke lyst til at tale med min kollegaer her og nu da jeg har det skit og det bliver kun værre i forhold til BL og de kraftige smerter umuligt for mig at sidde og stå kan nogen gange dårligt nok ligge smiley Men samtidig har jeg også en dårlig sammenvittighed over at jeg ikke skal på arbejde mere jeg er persoligt meget pligtopfyldende og meget glad for mit arbejde, så jeg føler at jeg gjordt noget forkert på trods af at min læge har sagt at jeg ikke skal arbejde mere og det føler jeg er rigtig nok når jeg kan mærke det på min krop at jeg trænger til ro og afslapning. For kan hurtigt også begynde at stresse mig når jeg passer mit arbejde. Det skal jeg helst undgå.

Og jeg føler at min arbejdsgiver samt (kollegaer) er sure på mig fordi nu går jeg sygemeldt derhjemme og det er dem der skal passe mit arbejde. Er klar over at jeg skal passe på de to små, det er også det vigtigste for mig lige nu. Men jeg føler mig bare virkelig presset de gange hvor jeg har orienteret dem omkring min sygemelding inden jeg blev sygemeldt der var de ikke særlig begesjtret over det jeg sagde det er også forståeligt nok men synes ikke at jeg er taget seriøst nok. Det virkede hele tiden fra start af at det bare var noget jeg sagde og at det ikke havde noget betydning for dem, det er hvad jeg opfattet.

Før jul havde jeg det rigtig dårligt havde kraftige smerter og ikke en eneste har sagt til mig fra min afdeling at jeg skulle gå hjem pga. vi ikke var så mange tror jeg og egentlig havde vi ikke travlt. Det sidste stykke tid har jeg prøvet at holde det ud så længe jeg kunne. Men synes bare at jeg ikke rigtig har fået noget tilbage den tid jeg har været gravid altså tænker i forhold til mit arbejde. De er søde nok normalt, men de er ikke glad for at jeg bliver sygemeldt og ikke virker forståeligt overfor min situation.

Egentlig vil jeg bare lige høre hvor meget jeg skal gøre frem over indtil barsel 8 uger før termin. Hvordan skal jeg forholde mig overfor min kollegaer altså mht. at holde kontakten hvad har i gjordt ????? Jeg har kun kontaktet min chef vedr. min sygemelding og min kollegaer via en besked da jeg ikke føler at jeg kan tale med dem her og nu.

Også vil jeg os gerne høre om hvad I har fået tiden til at gå med??? Jeg elsker normalt mit arbejde og har aldrig nogen sinde været langtidssygemeldt. Så har ikke prøvet det her før.

Jeg har bekymringer og har stadig dårlig sammenvittighed håber I kan hjælpe.

Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygemeldt under graviditet hjælp
  • #2   3. jan 2011 Hej,
    Jeg er tvillingemor....har to skønne børn en lille pige og en lille dreng....

    Jeg var også on and off sygemeldt igennem mim graviditet og omkring samme tid som dig, blev jeg endelig sygemeldt indtil de smås fødsel....

    Tro mig jeg kender alt til den dårlige samvigtighed, men det nytter ikke noget...for som du også selv skriver de små liv inden i din mave er det vigtigste 100%......og du skylder ikke andre end dem noget - nemlig at du passer godt på dem......

    Jeg har holdt kontakten, har besøgt dem et par gange under min graviditet ikke noget vildt.....

    Synes bare du skal føle efter indeni - hvad har du lyst ti og hvad har du behov for !!!!

    Acceptere at du nu skal gå hjemme og passe på dig selv og de små - nyd den søde ventetid.....

    Held og lykke - glæd dig det er vidunderligt at være tvillingemor - dobbelt velsignelse...


  • #3   3. jan 2011 Hej begge to smiley

    Tusinde tak for Jeres indlæg.

    everita-nu med en vidunderlig smuk pige Emma.. * -
    Lige præcis det gjorde jeg nemlig også jeg har også passet mit arbejd og mødte til tiden, fuldført mit arbejde som jeg plejer og har prøvet at holde det ud selv om det blev værre men ikke en eneste har vist forståelse over det. Udover nogen få kollegaer som har sagt at jeg enten skulle sygemeldes delvist el. fuldt for nogen af dem kunne godt se på at det var hårdt at fuldføre fultidsjob.

    Jeg har heldigvis ikke været igennem skænderi og synes at det er tarveligt at det skal foregå på den her måde. Jeg kan samtidig kun give dig ret i det vil personligt heller ikke synes om at de skal vide hvad der foregår i mit private liv. Det er i underkanten synes jeg.

    * Mor til skønne tvillinger *
    Lyder dejligt hvor er du heldig smiley jeg føler mig virkelig heldig fordi jeg venter to og det er mit første graviditet så har jo aldrig nogen sinde prøvet det her før det er virkelig et mirakel det er fantastisk vil bare gerne have at tiden går så stærkt så det snart bliver tid til fødsel selvom jeg ldt er nervøs. Må jeg spørge om hvorfor du har været sygemeldt ? var det også fra 20. uge ?? mht. kontakten jeg tror at jeg også vil holde kontakten maks 1 gang om måneden regner jeg med afhængig af mit humør og hvordan jeg har det, egentlig er min arbejdsgiver jo også velkommen til at kontakte mig.

    Jeg vil prøve at ligge de negative tanker tilbage og prøve at være lidt mere "ligeglad" selvom det er svært håber det kommer med tiden.

    Jeg takker endnu engang for jeres opmærksomhed og indlæg det var sødt af Jer forsat god aften smiley

    Glæder mig til at de to små kommer til verden <3<3
    Mvh.




  • #4   4. jan 2011 Det anbefales at man senest lader sig sygemelde når man er 24+0 mener jeg smiley

    Ja jeg blev det ca. på samme tid som dig, men havde også været det inden on and off pga smerter.....

    Ja det er svært når man er pligtopfyldende, men prøv at ligge det væk og så gå og nyd tiden og tankerne om de små mirakler som vokser inden i dig lige nu smiley

    Det er noget ganske særligt at få tvillinger - det siges at tvillinger vælger deres forældre......ud fra hvem der kan klare det..... Så I er nøje udvalgt smiley

    Jamen selvfølgelig vil jeg da svare smiley

    Nyd maven - jeg savner den en gang imellem men jeg ELSKER også bare at nyde de små herude smiley men tiden går alt alt for hurtig.....vores er over 3 mdr.... puha...


Kommentér på:
Sygemeldt under graviditet hjælp

Annonce