{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.067 visninger | Oprettet:

Åreknuder forneden (skamlæberne) {{forumTopicSubject}}

Jeg har åreknuder på og ved siden af mine skamlæber, og av av det er ikke rart, men alle jeg siger det til, har aldrig hørt om det før, jeg fik dem da jeg ca. var 15 uger henne (sygmeldt pga det siden uge 18) og de bliver værre og værre, men kan ikke snakke med nogen om det, for ingen har hørt om det før, jow jordmoderen var ikke i tvivl om at det var åreknuder, ej heller lægen på sygehuset, men de siger bare jeg skal slappe af og lægge mig med benene opad da der er kommet et par stykker på benene også, og det kan give blodpropper i benene, har fået nogle trælse støttestrømper/strømebukser som klør og stræmmer, men det skal de jo, men går bare og tænker at det nok skal blive endnu værre da jeg kun er 21 uger henne?

søger nogen der har prøvet det, eller bare har hørt om det, eller måske kan finde noget om det på nette, for kan kun finde om åreknuder i benene??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åreknuder forneden (skamlæberne)
  • #1   3. dec 2010 Kan desværrre ikke kommer med noget godt råd eller ligende..

    Men vil da gerne ønske dig god bedring, og min medfølse da jeg har hørt at årknuder gør niller naller, tør slet ikke tænke på hvor nas det gør på skamlæben..


  • #2   3. dec 2010 jeg fik en åreknude på min ene skamlæbe, dog uden at jeg kunne mærke den, men kan trøste dig med at de forsvinder igen når du har født.. om ikk andet kan du lave venepumpeøvelser, altså ligge på ryggen lav 10 bækkenløft, derefter 10 knæbøj også 10 vrik med fodleddet (med benene i luften), - altså venepumpen, så 10 knæløft og til sidst 10 bækkenløft... husk rigeligt med vand... åreknuder er åreknuder uanset hvor de sidder, her i graviditeten er det for det meste de store vener der udvides..

    udover det så fandt jeg lige det her.

    Op mod en trediedel af alle gravide udvikler forstørrede årer eller regulære åreknuder. Hos de fleste svinder de nogle måneder efter fødslen. Man ved ikke, om det er den hormonelle påvirkning eller mekanisk tryk fra livmoderen på bækkenvenerne, der er årsagen. Men da så mange åreknuder svinder efter graviditeten, skal man tage det helt roligt. Behandling ud over støttestrømper kommer af samme grund heller ikke på tale før mindst seks måneder efter graviditetens ophør. På dette tidspunkt har man haft lejlighed til at vurdere, hvorvidt åreknuderne forsvinder af sig selv.

    håber det har hjulpet lidt..


  • #3   3. dec 2010 mange tak for jeres svar, bare det kun var en jeg havde, men det er hele mit unerliv der er sat til, tror også de er indvendige, og så i begge knæhaser, der er også 2 der er bristet en lille smule på mine skamlæber, hvor det er rødt/lilla lige som en blodsamling, der må da være andre der har prøvet noget lignende?

    Ninna: mange tak =)


  • #4   3. dec 2010 ej hvor er det dejligt at hører at jeg ikke er alene i verden, altså føler med dig, jeg ved hvordan du har det.
    Jeg kan ikke engang tage hen og handle eller gå en tur med min søn, for efter et få minnutter kan jeg ikke holde smerten ud længere, bare det at skulle skifte min søn, gør ondt, fordi jeg står op, og alt det huslige skal jeg tage mig sammen til, da jeg ved hvor ondt jeg får, jeg havde det heller ikke første gang, jeg ventede mig, men jeg prøver at skjule min smerte så godt jeg kan, fordi min kæreste synes det er en dårlig ide at få flere børn hvis det kommer under næste graviditet også, og jeg vil så gerne ha flere børn =(
    Fortalte din jordmoder ellers noget om det, er du også sygemeldt?


  • #5   3. dec 2010 i øvrigt sagde lægen på sygehuset at jeg skulle gå med støttestrømperne 2 mdr efter fødslen, men ja det skulle vidst så småt gå væk efter fødslen, men ikke lige med det samme, men det er klart det vil hjælpe når presset kommer væk.

  • #6   3. dec 2010 Jeg har haft det samme under en af mine graviditeter, åreknuderne forsvandt dog af sig selv efter fødslen. Under 2 af mine graviditeter har jeg haft blodpropper i benene, og måtte også gå med støttestrømper. Og som du beskriver dem er de bare så irriterende at gå med smiley Men du skal være glad for der nu er vinter, for om sommeren er det helt ulideligt at gå med dem...

  • #7   4. dec 2010 var det den sidste graviditet, eller har du haft en gravititet efterfølgende?

    Jeg har støttestømper pga at åreknuderne også er begyndt i benene (lår og knæhaser) og med risiko for blodpropper i benene skal jeg gå med dem, og ja jeg er gald for det ikke er 30 grader uden for =) Hvad gør man hvis man får blodpropper i benene?


  • #8   6. dec 2010 Jeg har haft blodpropper i benene da jeg ventede mig sandie og sabina dvs. 1 og 2 graviditet. Dengang kom jeg i behandling med blodfortyndende medicin i form af sprøjter jeg skulle tage 2 gange dagligt gennem hele graviditeten, og 6 mdr efter jeg havde født. Under sidste graviditet blev jeg med det samme sat i behandling for at undgå eventuelle blodpropper. De kan gå hen og blive ret alvorlige hvis de løsriver sig fra benene og sætter sig fast i lungerne. Så skulle man være så uheldig at blive ramt af en blodprop, kommer man i blodfortyndene medicin behandling, og får HELT sikkert besked på at bruge støttestrømper. Jeg har haft mange kampe med de forskellige læger for at undgå dem smiley Men den gik ikke.... Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke smiley

  • #9   7. dec 2010 mange tak, jeg ber til at det ikke kommer så vidt, men jeg går med de s... støttestrømper så meget som overhovedet muligt, og håber på det ikke udvikler sig til mere end det allerede er.

  • #10   7. dec 2010 Nej uha, jeg krydser fingre for at alt går som det skal smiley

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 11
    #12   2. okt 2014 Behandling af åreknuder - http://dk.varesil.com/?a_aid=518d1582054df&a_bid=a65131d2

  • quothoyda
    quothoyda Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #13   13. maj 2019 Creme mod åreknuder - http://tonzes.com/varesildk.htm Den her creme har hjulpet en hel del på de blå åresprængninger jeg har på lårene. Kan klart anbefales.

Kommentér på:
Åreknuder forneden (skamlæberne)

Annonce