{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.592 visninger | Oprettet:

fordele/ulemper ved at vide kønnet... {{forumTopicSubject}}

Hjælp jeg skal til MD scanning i morgen...

var til kønsscanning i uge 16 - forlod venteværelset efter at have ventet i 30min.. fik kolde fødder.

Nu i morgen kan jeg så få kønnet af vide.. Men vil jeg det? det ene øjeblik vil jeg rigtig gerne, det næste vil jeg ikke... smiley Jeg hælder mest til ikke at vide det, men samtidig er jeg bange for at jeg ikke har nået at connecte med mit barn som bliver lagt på min mave, når jeg ikke har haft tid til at forholde mig til det med navn og køn osv...

Hvad er jeres erfaringer?
Jeg vil især gerne høre fra folk som har prøvet begge dele.
altså som først fik et barn hvor de på forhånd kendte kønnet og så 2.gang valgte ikke at kende.. var det samme følelse og hvad vil I foretrække 3. gang hvis der sku blive en sådan??

På forhånd tusind tak for jeres råd.
Kh.M


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fordele/ulemper ved at vide kønnet...
  • #1   22. sep 2010 første gang vidste jeg at vi skulle ha en pige.
    anden gang vidste vi ikke hvad der kom men var overbevist om en pige og det blev det, det gjorde en del ting nemmere.
    denne gang fik vi afvide vi skulle ha en dreng og det var jeg glad for at få afvide da jeg har haft det svært ved det da jeg var overbevist om jeg kun kunne lave piger (ved godt jeg er underlig) men der gik mange unger før jeg glædede mig så derfor er jeg glad for jeg ved det nu så chokket ikke kom når han var blevet født.
    har så også længere tid til at finde tøj da jeg synes det svært at finde drenge tøj desværre.


  • #2   22. sep 2010 jeg vidste det ikke med min ældste, men vidste det med de to yngste.

    jeg kan slet ikke se nogle ulemper overhovedet ved at vide kønnet.
    det er jo ikke som om man bliver mindre overrasket/overvældet, eller har brug for en ekstra ting til at gøre dagen mere speciel den dag man føder.

    jeg synes det var skønt at have navnet 100% og at kunne købe drenge/pige ting osv osv.
    ville til enhver tid vælge at vide kønnet hvis jeg blev gravid igen


  • #3   22. sep 2010 Vi vidste ikke hvad vi fik før end hun var kommet op må maven af mig ..

    Og for os er det bare sådan det skal være - vi vil ikke vide kønnet .. Jeg syntes det er hyggeligt og spændende ikke at vide det ..

    Og hvis jeg endelig vidste hvilket køn det blev - kunne jeg heller ikke bestemme hvad mit barn skulle hedde førend jeg havde set/ham hende .. smiley

    Men jeg er vist også meget anderledes end andre .. Jeg syntes det er underligt folk ved hvad deres barn skal hedde uden de har set det ...


  • #4   22. sep 2010 *Laura*Mor til Ida Cecilie *
    har det som dig synes det underligt at have fastlagt et navn vi havde et sidst men da hun kom ud lignede hun slet ikke sådan en, denne gang har vi også nogen navne men slet ikke fastlagt da vi vil se ham først.


  • #5   22. sep 2010 har vist køn på alle mine, både af praktiske årsager og så fordi jeg bare er for nysgerrig smiley vi havde også fundet navn inden og indtil videre har de passet perfekt på hva der kom ud smiley og så er det jo ik bindende, hvis man slet ik sys den ligner, må man jo finde et andet navn smiley

  • #6   22. sep 2010 Puha, I er ikke til megen hjælp hehe.. jeg er forsat ligeså snotforvirret.. smiley
    tror også det er fordi jeg skal afsted alene. Tror jeg vælger IKKE at få det af vide og skifter jeg så mening, så må jeg jo få lavet en 3D scan.

    at vide hvad det bliver, blot for at kunne købe tøj, er bare slet ikke mig.
    Jeg vil gerne vide det fordi jeg så kan forholde mig til det og når det blir lagt op til mig, så ved jeg hvem det er, fremfor en fremmed baby jeg først lige har mødt og fået køn af vide på.. jeg er bange for at jeg ikke vil have den der moderkærlighed, hvis jeg ikke ved det på forhånd. fordi jeg så bare vil være i chok over overraskelsen.. men samtidig er det jo overraskelsen jeg higer efter ...... dilemma smiley



  • #7   22. sep 2010 Vi fik det at vide - ellere rette vi betalte os fra det.

    Det var lige der de strejked og ikke ville fotælle hvad køn det blev. Havde dog købt en lille ting til hende scannings dame og spurgte om hun havde set noget... Jamen hun havde jo vist os det 14 gange.. Hm.. Men håber ikke I har malet værelset lyserødt...


  • #8   22. sep 2010 Ved vores den første ville jeg gerne vide det, men hvergang var det en nitte indtil en betalt 3D scanning viste vi ventede os en pige...... Jeg ville gerne vide det, da jeg havde noget fast at forholde mig til og vi havde bestemt navnet.....

    Jeg endte i akut kejsersnit med vores datter og var under lokal bedøvelse..... Jeg fik ikke min datter op på maven, men hun blev holdt af faren, lige indtil han gik på toilettet...... Så kom jordemoderen over med hende, og da hun sad der med vores lille pige, kaldte jeg på hende med samme stemme og ord jeg havde brugt da hun lå inde i maven og hun reagerede ved at dreje hovedet i retning af min stemme..... Bare dette gav mig tårer i øjnene af lykke, og den dag i dag glemmer jeg ikke hendes skønne øjne da hun drejede hovedet i min retning.......

    Vi troede først det var en dreng vi ventede og blev overrasket over det var en pige vi ventede os, men jeg fortryder ikke at have fået kønnet at vide......

    Denne gang ville vi også vide hvad vi ventede, og jeg troede denne gang det var en lille pige vi ventede os, men nej vi venter en lille dreng til dec...... Og sikke en forskel på min pige også ham vi venter..... Men jeg glæder mig til at se ham.......



  • Termin 7 december .
    Termin 7 december . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 6
    #9   22. sep 2010 Altså du burde da føle dig lige så knyttet til dit barn hvad enten du ved kønnet eller ej. Barnet er jo ikke et fremmede barn bare fordi du ikke kender kønnet, det er stadig det lille menneske der har tumlet rundt inde i din mave de sidste mange måneder, uanset hvordan du vender og drejer det. Kan ikke helt følge din tankegang smiley Men jeg er i 30 uge og ved ikke hvad vi får fordi vi har valgt ikke at vide det. Men jeg vil også blive glad uanset hvad vi får, begge køn er mere end velkommen! Jeg synes alle skal have kønnet at vide idag, hvilket jeg ikke forstår. Skabe og skuffer behøver altså ikke være fyldt med tøj når barnet kommer - butikkerne har også åbent efter du har født smiley
    Vi har valgt ikke at vide kønnet for ikke at alt fokus skal dreje sig om hvilket køn det bliver. Jeg er sååå spændt på at se hvilket køn det er og glæder mig sindssygt til at få barnet lagt på maven samtidig med min mand fortæller hvad det er, er sikker på jeg tuder af glæde uanset hvad smiley


  • #10   22. sep 2010 Jeg kan næsten kun se ulemper ved at vide kønnet:).. ej det passer ikke, men kan se flere ved at vide det og masser af gode ting ved ikke at vide det. Men sådan er vi heldigvis forskellige. Vi snakker navne, men jeg tror bare ikke vi kan bestemme det, før vi har set barnet. Tænk hvis jeg nu vidste det blev en pige og havde bestemt mig for maria.. og så kommer hun og er bare slet ikke en maria.
    Jeg er ret gammeldags på det punkt og ikke i tvivl om hvad jeg vil, men kan sagtens forstå det er et kæmpe dilemma.

    Min holdning er at man ikke kender barnet og at det er ligeså fremmed om du kender kønnet eller ej. Det er et nyt menneske og i skal først til at lære hinanden at kende uanset hvad. Men kan godt forstå dit valg om ikke at vide det smiley (hvis det ender med det)


  • #11   22. sep 2010 Jeg syntes kun der har været fordele ved at vide kønnet..

    Man slipper for kun at købe neutralt tøj, vi havde fundet navnet og planlagt dåben samt reserveret kirken allerede inden hun blev født..

    Det var så dejligt at det var klaret smiley


  • #12   22. sep 2010 Vi valgte at vi heller ikke ville vide det. Faktisk var jeg overbevist om, at det var en dreng, men nææ nej.. det blev en lille prinsesse smiley Jeg var faktisk så overvældet da hun kom ud, at jeg ikke registrerede at de fortalte mig kønnet, men måtte spørge til det efter hun kom op på mig og ligge.

    Jeg har ikke fortrudt vi ikke vidste kønnet. Synes det var en dejlig overraskelse. Vi havde heller ikke et værelse der skulle være færdig før hun kom til verdenen, da hun jo skal sove hos os i hendes vugge i mange måneder endnu;) og pusles i bryggerset (da der er vask ved siden af smiley ) -Så det havde jeg ikke behov for at have klar. Tøjet kan købes bagefter og jeg var slet ikke interesseret i, at have lyseblåt eller lyserødt udstyr (puslepude, badekar, vugge osv.)


  • #13   22. sep 2010 termin 7. dec

    det er da ikke sikkert butikkerne har åbent når man føder, jeg fødte 25. december med den ældste og vi havde næsten ingenting fordi vi havde valgt ikke at købe særlig meget før vi så om det var en dreng eller pige, og vi endte med at måtte kører langt i snestorm dagen efter vi kom hjem fordi vi var nødt til at købe alt det vi manglede, og manden havde jo ikke haft mulighed for at handle inden jeg kom hjem, for der var lukket


  • #14   22. sep 2010 rikke
    det står jo én frit for at vælge navnet om hvis man ikke synes det passer til barnet smiley
    vi har vidst på forhånd hvad vores børn skulle hedde, men hvis vi ikke havde syntes det passede da vi så dem havde vi da bare fundet på noget andet.

    men nu synes jeg så ikke så meget navnet handler om udseendet så... smiley


  • #15   22. sep 2010 Ditte- jeg synes så også at de fleste farver kan gå til begge køn og jeg er så ræd for at alt herhjemme bliver lyserødt eller lyseblåt hvis vi kendte kønnet. Vi har også en kæmpe, meget interesseret familie, så jeg er slet ikke i tvivl om at der nok skal komme lyserøde eller lyseblå ting når den lille er kommet. Men det gør ikke noget at det indtil der, er ret neutralt:)
    Nej det har bestemt ikke noget med udseendet at gøre nødvendigvis. Men altså, lidt som med en hund (ikke fordi man kan sammenligne børn og hunde), så kan man godt have det sådan: Det der er bare slet ikke en lille fido, som vi havde tænkt på, han er mere en whisky eller morgan. Ved ikke om det bare er volapyk hihi. Jeg skulle ha heddet jasmin, men var bare SLET ikke en jasmin da jeg kom.
    Men hvor er det en dejlig debat det her, så man rigtig kan høre alles meninger og for'er og imod'er :0)


  • #16   22. sep 2010 Rikke
    bare du ikke kalder barnet whisky he he

    jeg var meget i lyseblåt til min ældste og lyserødt til nr 2
    men mindstemanden har mest været i pangfarver smiley

    jeg synes jo jeg kendte mine rødder allerede da de lå inde i maven og jeg var derfor heller ikke i tvivl om at navnene ville passe til dem når de kom ud, og de gjorde de også smiley


  • #17   22. sep 2010 nu snakker jeg ikek kun i babyfarver, men meget af det røde tøj vi har egner sig ikke til drenge.. og så syntes jeg bare drenge ser bedre ud i mørkeblå og grønt, og det virker forkert når man putter dem i hvidt

  • #18   22. sep 2010 Mit valg har intet med tøjkøb at gøre... interesserer mig overhovedet ikke for det. Og har masser liggende fra min søn, som bebs kan passe hvis det er. Uanset køn. Ligesom jeg har massere babypigetøj (til salg på markedet enda) Men jeg ER bare kontrol freak. Og kan godt lide at have styr på tingene og ihh det forvirrer mig. Vil jo helst ikke, men hvis det er en pige, vil det være første pigebarn i familien og min mor fylder 50 om to uger og kunne give hende den besked som en del af hendes gave, vil være helt fantastisk. Men så er der det fact at far ikke kan deltage i morgen, og jeg vil da ikke vide sådan noget alene..

    Og ja, sådan er der bare så meget som river mig frem og tilbage fra vil gerne vide, til vil ikke vide..

    Det med navnet, forstår jeg ikke problemet i.
    For om det "ligner en sofie eller en berta", er vel helt afhængig af øjnene der ser og hvad de har set tidligere hen? smiley

    Det eneste som får os til at mene de "ligner" er jo fordi vi drager paralleler med fortiden og andre vi har set med det navn.

    Og altså hvis jeg vælger at min datter skal hedde Vilma, så kan man da være sikker på hun ikke er opkaldt efter hende den piss grimme eller irriterende fra klassen i folkeskolen. Jeg tror fælles for alle er at hvis man vælger et navn, er det vel fordi man forbinder det med noget godt og sødt og tjaa er ens barn ikke altid det, uanset udseende??

    Jeg valgte feks at opkalde min søn efter en dreng i en film, som er en af mine yndlings. Jeg havde navnet klar, da jeg var i 13.uge og fik kønnet af vide. Han ligner absolut ikke ham fra filmen. men han er skøn og sød og ja jeg ku ikk forstille mig at han skal hedde andet den dag i dag.

    Jeg tror ikke jeg ved hvad jeg vælger, før jeg ligger på briksen i morgen tidlig. Puha, der er alt for mange for og imoder :-S


  • #19   22. sep 2010 Mamasita
    Hvad hedder sin søn da?

    Jeg har det lige som sig med navn, og selv dem der ikke ved kønnet har vel en idé om navnet
    Jeg tænker i det mindste typen af navn
    Det er vel ikke sådan at man overvejer clara, emma eller sofie
    Og så når man ser barnet tænker nej hun ligner mere en gertrude


  • #21   24. sep 2010 Slutningen på historien blev.....

    Var til en skøn MD scanning i går. Bønne er 423gram.

    Scanningsdamen sagde, Nåeh, vil du vide kønnet eller ej. Nu skal du beslutte dig, for nu er jeg færdig med at scanne, så nu er det ved at være sidste chance.
    - Så spurgte jeg om hun havde set det, ja naturligvis sagde hun og forsatte, den slags tjekker vi altid for at se at alt er som det skal være der, også.

    GISP, at vide at hun vidste det, gjorde det så meget mere virkeligt, jeg ku få det af vide lige DER....

    Men jeg var stærk og da jeg havde sagt NEJ, jeg ønsker ikke at vide det, stortudede jeg. For dét at jeg tog en beslutning var sådan en stor forløsning for mig at puha... det føltes NICE. Jeg havde jo ligget søvnløs og ikke kunnet bestemme mig.
    -
    Og skulle jeg skifte mening kan jeg jo betale mig fra det.
    Men man kan ikke skifte mening den anden vej og sige, øv jeg ville ønske jeg ikke vidste det.... smiley



Kommentér på:
fordele/ulemper ved at vide kønnet...

Annonce