{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solarium og gravid..?
  • #2   12. dec 2009 Har hørt noget om at så længe man dækker maven til, så skulle der ikke ske noget..

  • #3   12. dec 2009 Bettina - det er så ikke den forklaring jeg har fået.... jeg fik afvide at det var grundet uvstrålerne, så hvis man dækkede maven til med et klæde kunne man sagtens tage kort tid af gangen...

  • #4   12. dec 2009 jeg vil stærkt fraråde dig det af den simple årsag: pigment pletter, huden ændre sig når man bliver gravid, og når den får sol risikere man livsvarige pigment pletter som ikke er særlig kønne, og ikke lige til at slippe af med igen.
    selve solariet gør ikke barnet skade, med hensyn til varmen, men vi kan jo nok alle blive enige om at solarie ikke er sundt ;D


  • #5   12. dec 2009 Jeg fik afivde af min JM at jeg gerne måtte tage sol, men ja man risikere pigment pletter og sådan noget. & så sagde hun bare at så længe jeg var godt tilpas, var det OK, men blev jeg skidt tilpas sku jeg stoppe med det samme ,,

  • #6   12. dec 2009 Okai... Tak for svar... Syntes nemlig også at hvis man googler det/læser om det, så står der ikke rigtig noget om risiko ved barnet, men at det kan "ødelægge" mors hud... Selvfølgelig er sol ikke sundt i del hele taget...

  • #7   12. dec 2009 min læge sagde der ikke ku ske noget ved det... uv strålerne når ikke baby da de kun kommer lige under huden. man kan få pletter, ja men det kan man os selvom man ikke er gravid. Måske kan baby ikke lide varmen, men så kan man heller ikke tage på ferie i syden når man er gravid, og det er der ingen der fraråder.
    hvis man ikke tager en times sol hver dag kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for lidt farve.

    Jeg har selv taget sol 3 gange imens jeg har været gravid og er 6 måneder henne.....


  • #8   12. dec 2009 Det kan du roligt gøre, jeg har snakket med del jordemodre og læger om det, og baby ligger godt beskyttet i maven, så stålerne når slet ikke der ind..
    Sidst jeg var gravid tog jeg sol, ikke tit men jeg var i sol nogle gange, det ville være det samme hvis det er sommer, og man ligger i haven, så dækker man jo heller ikke maven til..
    Så hop du bare i sol, jeg er i uge 14+5 idag, og jeg tager ind og får sol i morgen :o)



  • #9   12. dec 2009 Jeg har taget sol et par gange. Og det bliver jeg nok ved med indtil maven ik er alt for stor.. Der står på netdoktor.dk at kroppen selv regulerer varmen for kroppen så fosteret/barnet ikke får det får varmt.. Men jo det kan godt gi grimme pigment pletter..

  • #11   12. dec 2009 den debat der har været i tv synes jeg er åndssvag....de vil jo fjerne solarier alle steder fra..... selvfølgelig er det skadeligt, men tror ikke på det er mere skadeligt for gravide end for nogen andre...... om man vil ødelægge sin hud eller ej må være ens egen sag smiley

  • #14   12. dec 2009 selvbruner er da heller ikke ufarligt når sundhedsstyrelsen anbefaler man ikke bruger cremer og lign. når man er gravid pga. kemikalier...... selvbruner går jo i blodet , det gør UVstråler ikke....

  • #16   13. dec 2009 Jeg har fået af vide jeg gerne må tage sol, men med måde, altså ikke flere gange om ugen og helst kun hver anden. og det eneste det kunne skade var pigmentfejl. Selvfølgelig kan det være ligeså farligt som hvis du ikke var gravid. Men når du er der inde og du får det utilpas skal du stoppe, ellers gør det intet. jeg har taget sol flere gange i graviditeten og har ikke fået nogle pigment fejl, så fortsætter som jeg plejer. er 30+0 idag smiley

Kommentér på:
Solarium og gravid..?

Annonce