{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

NF-scanning med 1½ dags varsel..... {{forumTopicSubject}}

Jeg var hos min læge d. 23/1-09 og fik lavet mine papirer og alt det der skal til.
Jeg fik et tlf.nr til Hillerød sygehus (Svangerambulantoriet). Ringede selv samme dag efter råd fra min læge. Jeg fik at vide at min NF-scanning skulle ligge imellem fra d. 6/2 til d. 17/2-09. Men de ville ikke give mig en tid den dag, da mine papirer fra lægen skulle først sendes op til dem og derefter ville jeg få svar på hvilken dag NF- scanningen ville foregå. Men hvis jeg ikke havde fået et papir på den eksakte dato skulle jeg lige ringe igen.

Jeg går så og venter på dette famøse brev, også for at min mand kan få fri fra sit arbejde i god tid. (Han har tidligere haft svært ved at få fri, da de ikke er helt vilde med det, rettere sagt så kæmper vi en kamp hvergang han bare skal have fri en enkelt dag eller hvis han ringer og melder sig syg). Så dette brev er ventet med den store længsel.
Igår var jeg oppe ved min læge, da min første blodprøve viser sig der ikke er udfyldt korrekt papir på, så det sted den var sendt hen, vil have en ny. Imens dette bliver foretaget, spørger jeg ind til lægen og forklarer om det med Hillerød sygehus havde sagt, at lægen skulle afsende disse papirer og spørger til om dette er gjort. Han forklarer de er sendt afsted og råder mig til at ringe til dem igen.
Idag onsdag ringer jeg til dem for at høre om de havde sendt en tid afsted til mig, da jeg ikke havde modtaget noget brev endnu. Det viser sig så jeg ikke er oprettet i deres system. Og de ikke har fået mine papirer (argh tænker jeg), men hun siger de ikke har fået åbnet alt deres post. Jeg forklarer hende at jeg havde været ved lægen d. 23/1 og hun siger det lyder mærkeligt.
Men ud fra alt dette her får jeg en tid til allerede nu på fredag d. 6/2-09, og at hun ikke har nogen andre tider frem til d. 17/2-09.

Tak skæbne tænker jeg for kan min mand nu få fri. Jeg ringer til min mand og siger det, og spørger til et nr ind til hans firma for at forklare og høre om hankan få fri eller møde senere den dag. Efter en times venten får han fri, men glade virkede de bestemt ikke, for de mente det var forkert at jeg ringede til dem.

Syntes I det er forkert at jeg ringer, for at få min mand med til scanningen???

Sidste gang jeg blev scannet (for at se om alt var som det skulle være), da jeg var 8+3 kunne han ikke få lov til at komme med. Jeg kunne se at han virkede meget trist til mode at han ikke var med til scanningen dengang. Og hans største ønske er at komme med denne gang.

Undskyld det blev lidt langt, men håber I vil bære over med mig førstegangsfødende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NF-scanning med 1½ dags varsel.....
  • Carina
    Carina Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 91
    #1   4. feb 2009 Kender det kun alt for godt til det med at kæresten ikke kan komme med til scanning pga arbejde.
    Jeg har selv været til en akut scanning alene (sammen med min lillesøster) da jeg var 9+2, og ville have ønsket at det var kæresten der var med mig.
    Min kæreste arbejder ovre på sjælland, og hans ønske er nemlig også at komme med til MD scanning. Det er jeg rigtig ked af at han ikk kan, og han også, men vi må taget det som det kommer. Selv om det er meget svært. Så jeg føler med dig, da jeg har det lidt på samme måde.

    Håber det hele går..


  • #2   4. feb 2009 Sikke da noget rod med de papirer...

    Nej jeg synes det er Fint du ringer, når nu hans arbejdsplads er sådan. Og selvfølgelig skal han da med. Jeg kan godt forstå han blev skuffet over ikke at være med første gang.

    Held og lykke på fredag. smiley


  • #3   4. feb 2009 Er der ikke noget med at de skal give dem fri til det med løn ?? Det sagde min kærestes sekretær da han spurgte om fri. Han skulle bare sige når vi vidste hvornår scanningerne er og så fik han fri et par timer med fuld løn. Faktisk den samme måde som det er for os kvinder.

  • #5   4. feb 2009 Tak alle sammen.
    Ja det er noget rod med de papirer, jeg har ikke været andet end uheldig indtil nu.
    Jeg tænker ikke så meget over det da min menses ikke kommer i december efter en måned efter den anden der var i november. Det skulle have været midt december, men tjekker med en graviditetstest d. 1/1-09 med to meget tydelige streger. Jeg ringer til lægen dagen efter og de siger tillykke du er gravid og du er ca 6 uger henne, men dette er ikke min egen læge men en lægepraktikant, da min er på ferie. Jeg får en tid hos hende d. 12/1. Min mand har efter meget besvær fået fri efter kl 12.
    Der forklarer jeg hende at jeg oplever mit udflåd er let lyserødt, men kun indenfor en kort tidsperiode, så er det helt kalrt igen. Vi skulle have lavet mine papirer og alt dette, men det blev ikke gjort hun nærmest afviste mig og sagde hun ikke ville gøre noget før jeg havde været til en tjek scanning, og det kunne tyde på jeg havde tabt barnet. Dette var hendes ord. Min mand og jeg sad med åben mund og polypper og tænkte WHAT..... Hun ringede, imens vi sad ved siden af, til en gynækolog, og forklarede situationen, som vi mente hun havde tolket helt forkert, at jeg måske havde tabt barnet og jeg tidligere skulle have haft spontan abort ved min sidste mens periode, pga jeg fik cyklokapron på recept, da min menses sidst var virkelig kraftig. WHAT tænkte jeg og sagde det var ukorrekt at sige det når det ikke var sandt. Jeg fik en ny tid hos min egen læge, men fik d. 29/1-09.

    Det resulterede med vi gik derfra med uforrettet sag, og manden gav sig til og rette sin negativitet imod mig og gjorde mig til en syndebuk, for ikke og have fortalt ham at jeg havde mistet barnet, nu når lægen kunne sige sådan. Jeg var gradefærdig, for jeg var ligeså ulykkelig som ham. Det resulterede i jeg havde de værste smerter i mit underliv end jeg havde oplevet indtil nu. Jeg snakkede med min mor som rådede mig til og tage en test igen og slappe af resten af dagen.
    Min mand undskyldte så senere for det han havde sagt, men sagde han var blevet ked af det.

    Jeg kom til scanning og forklarede gynækologen hele mit forløb om min menses, som altid har været kraftig og tilbage i 2003 fik jeg lagt en hormon-spiral op, da jeg var indlagt på sygehus med kraftig menses og udskrabning til følge og 3 poser blodtransfusion, pga lav blodprocent (3,9). Jeg fik hormon-spiralen taget ud d.1/10-08 og havde en enkelt gang kraftig menses, som gjorde jeg fik cyklokapron til at hjælpe med at stoppe den kraftige blødning. Hendes svar var det var godt jeg var blevet gravid så hurtigt efter.
    Jeg blev skannet og alt var godt, heldigvis. Gynækologen rådede mig til at hurtigt at få en ny tid hos lægen, da jeg ikke kunne bruge d.29/1, hvis jeg ville have tilbudet om en NF-scanning.

    Jeg ringede til min egen læge og fik rykket tiden til d. 23/1 istedet. Som hende praktikanten sagtens kunne have givet, istedet for at give den så sent som d. 29/1. For der ville jeg gå ind i uge 11 i min gravditet.

    Så særlig heldig har jeg ikke været desværre.

    Har I oplevet noget lignende før????


  • #6   4. feb 2009 Hold da op noget rod.

    Jeg var heller ikke så heldig,. Jeg fandt ud af jeg var gravid og gik til lægen. Da jeg havde pletblødt mens før vidste jeg ikke hvornår jeg var blevet gravid. Min læge ville ikke sende mig til scanning og sagde bare det var mit eget problem. Men da jeg blev indkaldt til NF fandt vi heldigvis ud af at jeg ikke være mere end i 13 uge så de kunne nå at måle nakkefolden. Men så tre dage efter scanningen begyndte jeg at bløde, tog på skadestuen, hvor jeg fik afvide at jeg bare måtte se tiden an. Gik til lægen senere hvor jeg blev undersøgt, fik også af vide at jeg nok var ved at miste barnet og ikke andet. Hun ville ikke engang sende mig til scanning. Var også tudefærdig ved den besked. Men har så mærket liv siden og har været til MD scanning hvor alt var som det skulle være. Synes bare de læger skal tage sig sammen.
    Sygehuset havde forresten heller ikke modtaget mine papirer da jeg ringede og spurgte om en tid, så jeg måtte ringe til min læge som måtte faxe dem afsted.


  • #7   4. feb 2009 Jeg må nok indrømme at ja jeg synes det er forkert at du ringer og beder om din mand kan få fri..
    Men jeg synes det er rigtigt at du vil have ham med, men da det jo er hans arbejdsplads, så burde det jo også være ham der ringer smiley


  • #8   4. feb 2009 Missy:
    Min mand er desværre meget konflikt sky og en meget sårbar person, der tager alt til sig uden at give det mindste kny fra sig. Han har på et tidspunkt spurgt om han måtte låne min mund, da han føler jeg er en meget mere stærk person end ham selv.

    Jeg kan kun stå og støtte ham det meste af vejen og prøve og gøre ham hård, men han er en meget følsom person.

    Jeg måtte også ringe for ham dengang vi fandt hans far liggende død, og bede om fri, da han ikke kunne tackle og høre på nedsættende ord, som de sløser direkte i hovedet på ham ved det mindste. De er virkelig hårde i filten derinde, har på et tidspunkt hørt på højtaler fra hans tlf, hvordan han chef flippede ud på ham i raseri, fordi han ringede og meldte sig. Alt med det kunne han ikke tillade sig, og han havde bare at komme på arbejde, han var bedøvende ligeglad med han lå med 38,7 i feber.


  • #9   4. feb 2009 Ja det er selvfølgelig ikke så fedt. Men på den anden side er han jo også en voksen mand og så man han jo også lære at tackle de svære situationer selv engang imellem, for han lærer det jo ikke ved at du altid gør det for ham (ved godt du gør det i bedste menning)

    Men ja så er det forståeligt nok at du ringede ang. scanning, da det ellers ville være ærgeligt hvis hans arbejde skulle ødelægge noget som ellers skulle være endnu en dejlig dag smiley


  • #10   4. feb 2009 Der skulle have stået meldte sig syg....

    Jeg er glad for han kan komme med, så vi begge kan nyde det sammen. smiley

    Glæder mig helt vildt til at se den lille igen.... smiley


  • #11   4. feb 2009 Louise T:

    Har du født på Hillerød?
    Hvordan var det?

    Jeg er selv blevet født på hillerød tilbage i 1980, men ikke noget jeg lige husker hvordan det var.... smiley


Kommentér på:
NF-scanning med 1½ dags varsel.....

Annonce