{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Sophie J
Sophie J
Tilmeldt:
9. jan 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68

Fødselsundersøgelser spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en del spørgsmål vedr det at blive gravid- og i må gerne grine jeg ved ikke så meget om det(o:

Jeg er utrolig bange for læger, og har trods mine snart 27år aldrig fået taget en blod prøve. Jeg besvimer, svimler får kvalme bare jeg skal stikkes ved min f.eks tandlæge.

Hvor mange undersøgelser skal man til gennem en graviditet, blodprøver mv?

Andre som har overvundet deres læge skræk??

Jeg ved at det indebærer mange prøver, men er lettere nervøs ved tanken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødselsundersøgelser spørgsmål..
  • #1   13. jan 2009 Mener det er 3 eller 4 ved egen læge (nåede ikk selv til dem alle), 2 scanninger og så er der jo de gange ved jm.. Jeg fik taget en blodprøve gennem graviditeten og fik lagt ve-drop under fødslen.. Men du skal huske at alle undersøgelser er frivillige og bare et tilbud til den gravide..

  • #2   13. jan 2009 har det os rigtig dårligt med nåle så jeg fik kun 1 stik under grviditeten..
    Blev så "kureret" for min skræk da det "endte" i kejsersnit ,med pænt mange stik..


  • Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68
    #3   13. jan 2009 Puha så er det ikke kun mig som er "IKKE-vild-med-nåle"(o:

    Altså hvis det er en helt normal graviditet, så er det kun en enkelt blod prøve? Hvad kan de se ud fra den?


  • #4   13. jan 2009 jeg hader nåle (og ja det er selvom jeg hra 3 tattoer XD) jeg har indtil videre fået taget 1 blodprøve i forbindelse med graviditet, men skal også ha lavet en glukose test fordi jeg er gravid og min far har gammelmands sukkersyge, så det kræver min. 1 stik mere smiley

    Stikkene var hos sygeplejesken hos lægen.. inde hos selve lægen er jeg indtil videre kun blevet snakket med og mærket udenpå, samt fået målt symfuse


  • Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68
    #5   13. jan 2009 Oki det er jo en ret væsentlig ting... Det er bare utrolig grænse overskridende bare at snakke om de dumme nåle og undersøgelser.
    Nu har jeg også en læge som jeg iKKE er på bølgelængde med)o;

    Jeg er helt ny oprettet herinde, og "søger en masse oplysninger" inden projektet går i gang(o:


  • #6   13. jan 2009 jeg fik taget 5 blodprøver
    3 scanninger (du får nok kun 2 hvis de ikke mener du skal have flere)


  • #7   13. jan 2009 Mor til Magnus
    Jeg har ikk haft røde hunde, og jeg sku ikk stikkes...


  • #8   13. jan 2009 AJ - Jeg er også hunde rad for nåle og jeg fik taget min første blodprøve i sidste uge. Jeg spurgte hende hvor mange gange jeg skulle stikkes igennem min graviditet, og hun sagde kun denne ene gang ville hun mene.

    Så jeg håber stærkt på at det er sandt, det tog sig også sin tid for hende at få taget blodprøven, men jeg kom da igennem det uden at dø... Blev dog lidt svimmel, men det er nok bare fordi jeg spændte så meget, og var så nervøs.


  • #9   13. jan 2009 uha, det jo svært at sige, mener det er 3 gange læge, 5 gange jordmor, 2 scanninger og fødslen, jeg har kun selv fået taget blodprøver ved første læge check og har været til de 2.... men udover dem du skal til så kan det jo være der bliver noget så du skal flere gange...

  • #10   13. jan 2009 Har lige et mærkeligt spørgsmål som jeg har spekuleret længe over, hvis man føder på et sygehus SKAL man så have lagt drop, eller er det kun hvis der sker noget? For jeg vil helst gerne uden om at få lagt drop, da det er min største frygt ved selve føslen.

  • #11   13. jan 2009 A J - man SKAL jo ikke have nakkefolds scanningen, det er et tilbud man kan vælge at sige nej til, men de fleste plejer at sige ja smiley

    mia F - jeg tror ikke de gør det med mindre det er nødvendigt, ellers gør det klart for dem du IKKE vil have det..


  • #12   13. jan 2009 Tanja - Det er jeg glad for, har nemlig spurgt forskellige mennesker og det har folk ikke rigtigt vist. Så håber virkelig jeg kan slippe udenom den dumme drop.

  • #13   13. jan 2009 Du kan snakke med din jordmoder om det, og lave en "ønskeseddel" til tasken til sygehuset hvor det står øverst at du har forbi for nåle og derfor kun ønsker drop hvis det er absolut nødvendigt (for det kan jo forekomme)

    og at du ikke ønsker smertestillende der gives via nåle..


  • #14   13. jan 2009 Tanja - Super det vil jeg lige huske når jeg skal til mit første JM besøg. Takker mange gange for svaret

Kommentér på:
Fødselsundersøgelser spørgsmål..

Annonce