{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.016 visninger | Oprettet:

Emilia G
Emilia G
Tilmeldt:
12. maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17

Planlagt graviditet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på BG smiley

Jeg er en pige på 19 snart 20 år.
Jeg har været sammen med min kæreste de sidste 8 år, og vi har boet sammen det sidste års tid.
Vi ved at det skal være os to for altid, og helt ærligt går vi begge med et brændende ønske om en lille en smiley

Jeg ved jo godt at jeg er ung og det er han også (21) men vi føler at vi er "ældre" da vi har været sammen så længe, og har altid gerne villet være ung mor.

Jeg går pt på hf hvor jeg starter på andet år efter sommer.. Derefter har jeg et år hvor jeg ikke skal noget, da kæresten har 3 år på sin uddannelse smiley

Vi har jo så snakket om at begynde projekt baby der smiley

Vil egentlig bare høre folks erfaringer med det at være "ung" mor hvor det ligesom er planlagt?
Jeg læser mange indlæg hvor folk ikke forstår hvorfor man har "travlt" osv. Men vi føler ikke at vi har "travlt" men bare at vi er klar smiley

Så hvad er jeres erfaringer?
Ved jo godt at det ikke bliver en dans på roser, men ved også at det bliver fantastisk hvis det er hvad vi beslutter :)!

Hold det gerne i en pæn tone, da det er et "ømt" emne for mig, da det er et stort ønske! Men kom selvfølgelig med meninger og erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Planlagt graviditet?
  • #1   12. maj 2015 Jeg blev selv gravid da jeg var 19 fødte min datter 3 uger efter min 20 års fødselsdag:) min oplevelse af at være ung mor kommer her:):
    Synes det har været ligeså hårdt som dejligt, og ligeså dejligt som det var hårdt, jeg var under uddannelse og gik på barsel midt i det hele og starterdee igen efter min barsels, synes virkelig det var hårdt og Ret øv økonomisk i den periode , det mega dyrt at ha børn:) At læse med et barn var egebtli nemmere end forventet' og afsluttede med et 12 tal wup wupp hahah:)
    Par forholdet kom virkelig på en prøve af en anden verden , jeg blev mor med et kæmpe m , og blev skuffet over min kæreste havde så svært ved at skærer ned på hans drenge røv behov , som at ses med vennerne osv havde en forstilling om at når vores datter blev født så blev vi en lykkelig kerne familie der bare levede på en lyserød sky ( naivt af mig) smiley der opstod problmer og fnidder om ting jeg aldrig havde troet eksistiret såsom hvis tur det var til at sove om natten osv:)


    Manglende søvn gjorde os sku lidt irritable smiley
    At ha børn er et enormt ansvar , og set i bakspejlet havde jeg nok ventet et par år med at få børn , for hudløst ærligt kunne jeg godt ha brugt lidt længere tid på bare være ung og åndsvage,:) få rejst osv smiley
    Når det så er sagt synes jeg det skønt at ha børn( har 2 nu) og ville ikke bytte dem for noget , de giver mig en kæmpe glæde , jaa de sku vidunderlige :)))


  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #2   12. maj 2015 Hvor er det skønt at høre din historie smiley

    Altså nu er vi jo meget enige om at vi gerne vil have barn, og må ærligt sige... Fester, rejser og alt det der, det er bare ikke os smiley
    Så på det punkt tænker jeg også at vi er klar smiley

    Jeg er glad for at du ville dele dine erfaringer! Det gør nu at jeg rigtig gerne vil det her, for har en fornemmelse af hvor hårdt det er (har opflasket mange dyreunger, samt har altid haft mange dyr= ansvar, men med de små unger skulle jeg om hver nat flere gange ;)) ved godt at det ikke er det samme, men lidt derhen af jo smiley


  • #3   12. maj 2015 Mig og min mand fyldte 21 lige efter vores datter blev født og vi har elsket at være unge forælder. Os selvom vores datter fik sukkersyge som 1 1/2 årig. Synes vi har overskud til mange ting og vi er heller ikke så gamle når de bliver voksene.

    Og jeg er i gang med uddannelse er dog på barsels nu med nr 2 og det køre bare.
    Så føler i jer klar så gør det


  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #4   12. maj 2015 Super skønt med en solskins historie smiley
    Tænker nemlig også at det er fedt i den anden ende, for når ens børn så får børn, så kan man stadig være frisk som bedsteforældre smiley



  • #5   12. maj 2015 Jeg blev selv gravid som 18 årig smiley Dog ikke planlagt smiley
    Jo, det var da vanvittig hårdt! Ingen tvivl om det, men derudover er det, det bedste der nogensinde er sket for mig smiley mig og kæresten venter nr.2 til Juli smiley
    Det er ikke dyre end man selv gør det til, hvis man ikke har behov for at baby bruger pambers bleer og udelukkende går i dyrt mærketøj, så er det faktisk ikke så slemt smiley


  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #6   12. maj 2015 Vi er overbevist om at det bliver hårdt! Men jeg ved at vi vil klare det, som vi klare alt andet sammen smiley
    Også ved jeg at man får SÅ meget igen smiley

    Men vi går stadig og tænker og overvejer, for det er jo en stor beslutning :))


  • #7   13. maj 2015 Jeg blev gravid med min datter da jeg var 19 år og fødte så da jeg blev 20. Hun var planlagt på trods af at vi kun havde været sammen i 8-9 måneder. Nu har vi været sammen i snart 5 år og har termin med lillesøster om 2 uger (23 år).
    Vi følte os også rigtig klar med vores datter men fik en del modstand af venner og familie pga vi var unge. Men Da vi fik vores datter synes de vi havde valgt rigtigt. Der var nogle venner der ikke ville være venner mere pga jeg ikke ville gå i byen med dem. Jeg stoppede byture da jeg mødte min kæreste. Men jeg fortryder ingenting og elsker at jeg var ung mor smiley


  • #8   13. maj 2015 Det var også sådan mig og min mand har det med det. Og som du selv siger ja så er det jo hårdt at blive forælder men hold kæft en glæde de giver os. Og det er den største gave i verden

    Det her er vores guld Freja der bliver 6 i juli og Viktor det blev 9 mdr i går


    profilbillede
  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #9   13. maj 2015 Hold da op nogle skønne unger smiley
    Og dejligt at høre st andre har planlagt børn i en ung alder, for det er vel ikke alder der tæller, men det at være klar smiley

    Jeg ved at min mor bliver elle vild, min far skal nok lige sluge den, og det samme med kærestens familie smiley men ved at de vil blive glade og støtte os alt det de kan smiley

    Så måske projekt baby snart skal igang! I hvert fald mange tak for at i gider dele jeres historier og erfaringer, det er rigtig dejligt smiley


  • #10   13. maj 2015 Ja de er dejlige.

    Begge vores forælder og søskende var helt vilde og de har glædet sig begge gange


  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #11   13. maj 2015 Ej det er jo bare skønt! smiley
    Dejligt med god støtte smiley


  • #12   13. maj 2015 Ja det betyder nemlig rigtig meget. Os fordi man godt kan få brug for hjælp og der er det så rart at have bedsteforælderne. Jeg har selv lige ligget syg hvor mine forælder så tog sig af Viktor mens min mand var på job

  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #13   13. maj 2015 Ja det kan jeg godt se er rigtig dejligt! Vi bor dog i Aalborg hvor forældrene bor på Sjælland.. Men om 2 års tid flytter vi tilbage igen smiley

  • #14   13. maj 2015 Ja okay hehe det er lidt langt væk hihi. Vi bor i samme by som min mand forælder så vores børn går i dagpleje ved farmor

  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #15   13. maj 2015 Det er da for skønt smiley

  • #16   14. maj 2015 Jeg fik Monique da jeg var 19½ år gammel, hendes far er 7 år ældre end mig. Hun var ikke planlagt, men da jeg som 17 årig havde fået en abort som var svær at komme over dengang (i dag er jeg super glad for jeg ikke blev mor som 17 knap 18 årig), ville jeg gerne beholde og det var hendes far heldigvis med på selvom han ikke ønskede børn som udgangspunkt.
    Vi gik fra hinanden da hun var 2 år og hun er 4 år nu.. Jeg går på HF og ville SÅ gerne have haft overstået uddannelse og have haft arbejde, FØR jeg fik hende, men sådan blev det desværre ikke..
    Jeg elsker min skønne prinsesse over alt på jorden, men ville virkelig gerne have været uddannet før barn..
    Nu er hun jo 4 år, jeg har 1 år tilbage på HF og derefter 3½ års videregående uddannelse - så hun bliver en stor pige før hun bliver storesøster smiley og det var bestemt IKKE min drøm at have børn med så stor aldersforskel.


  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #17   14. maj 2015 Jeg ville i hvert fald også først afslutte min hf smiley
    Også tager min uddannelse 2 år bagefter, så kan godt forstå dig smiley


  • #18   14. maj 2015 Da jeg var 20 var jeg også helt sikker på at min (daværende) kæreste var den eneste ene. Vi havde snakket børn inden for nærmeste fremtid, han skred to år senere og jeg er LYKKELIG for at det ikke blev ham jeg fik barn med. smiley

    Min pointe er lidt at man vel som oftest mener at ens kæreste er "the one", men tingene kan hurtigt ændre sig. smiley

    Mit råd er at få gjort din uddannelse færdig inden i får børn. Det ER bare nemmere at få økonomien til at række når man har et job i hænderne. smiley


  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #19   14. maj 2015 Nu har vi som sagt været sammen i snart 8 år, og vi er forlovede smiley
    Så ham ER jeg sikker på!

    Jeg tager i hvert fald min hf under alle omstændigheder smiley det andet kan aaaltid komme bagefter smiley


  • #20   14. maj 2015 Jeg mødte min mand da jeg var 17 og han var 28.
    Jeg var lige fyldt 19 da vi begyndte og snakke om at børn (på daværende tidspunkt var vi blevet forlovede og havde købt hus og hund ;))
    Jeg blev gravid efter 3 mdr men da jeg var 9 uger henne aborterede jeg..
    Blev heldigvis gravid igen 2 mdr efter og fødte vores første barn da jeg var 20 år og 5 mdr.
    Både min familie og svigerfamilien støttede os i det og var enormt glade for at blive bedsteforældre smiley
    Jeg tror også mange syntes at vi havde travlt men vi følte os ligesom jer bare klar til det.. smiley
    Vi blev velsignet med den nemmeste lille dreng, selvfølgelig er det til tider hårdt, vi har da også haft vores del af søvnløse nætter men alt i alt var han bare en rigtig nem lille dreng som tidligt sov igennem og stort set aldrig græd smiley
    2 år senere blev vi forældre til en lille pige og hun var så en lidt størrer mundfuld hi hi, hun sov stort set ikke da hun var helt lille, jo om natten var hun ok men hun sov nærmest ikke om dagen og det kunne godt være lidt hårdt..

    I dag er de jo store mine kære børn, de er fyldt 7 og 5, min mand og jeg har været gift i 7 år og har været sammen i 10 år smiley


  • #21   14. maj 2015 Mit guld ❤️

    profilbillede
  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #22   14. maj 2015 Hold nu op hvor er de skønne, i lyder som en rigtig kerne familie smiley

    Ja, vi føler os også bare klar, og VED at det er ham jeg altid vil være sammen med! Nu har vi også været sammen siden jeg var 12 år, og været igennem mange ting! Fx var jeg på efterskole, og det overlevede vi smiley

    Så vi glæder os til at kunne blive forældre :))


  • #23   14. maj 2015 Ja det er vi også, Vi nyder familielivet smiley
    Jeg vil gerne have en mere - en lille efternøler vi kan nusse om sammen med de store, så må vi jo se om vi får manden med på den smiley han er ikke heeeelt med på ideen, han syntes det er så nemt nu hvor de er så store smiley
    Og det er det da også, men jeg kunne nu godt tænke mig en lille igen smiley



    profilbillede
  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #24   15. maj 2015 Det lyder rigtig skønt! Og nogen rigtig skønne unger ser det ud til smiley

  • #25   15. maj 2015 Jeg blev planlagt gravid i 2010 da jeg var 18. Og lige blevet færdig med min uddannelse. Jeg er 23 nu og sidste år kom en lillesøster til familien, er pt ved at læse videre smiley vi har kun oplevet positive ting omkring vores valg smiley min kæreste og jeg er sammen på 8. År smiley
    Du er velkommen til at sende en pb smiley


  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #26   15. maj 2015 Åh hvor skønt altså! Besøger pt min mor, hvis sø har fået grislinger! Og det er bare et kæmpe kuld på 11 små smiley

    Vi fandt så en imellem der var så tynd og ikke fik lov at patte, så hende har vi jo så gået igang med at flaske op!
    Og hold nu op det gør en skruk med sådan en lille en :'D
    Hun får jo mad hver anden time, og er bare så skøn!
    Så det gør bare lysten så meget større, Hehe smiley

    Jeg vil helt sikkert sende en pb hvis jeg har spørgsmål eller noget andet, tusinde tak for at jeg må det smiley


  • #27   15. maj 2015 Ikke for at være lyseslukker smiley men der en verden til forskel på at passe dyreunger også sit eget barn:) det kan på ingen måde samlingnes :)) og man bliver ældre man forandre sig osv osv så at sige en man er sammen fra man er 12 til man går i graven er i min verden meget optimistisk :). Men hey man skal jo også leve i nuet , smiley pøj pøj til jer , og håber da i snart for jeres en bebs hvis det er det i brænder for:)

  • #28   15. maj 2015 Årh elsker små øffere smiley

  • Emilia G
    Emilia G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #29   16. maj 2015 Ja hun er også bare så skøn smiley

    profilbillede
  • #30   16. maj 2015 Åh.. smiley

  • MortilM
    MortilM Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 35
    #31   18. maj 2015 Min kæreste og jeg blev forældre for 10 uger siden til en lille pige. Vi er hhv 20 og 22 år gamle.
    Vi har ikke den store erfaring at trække på endnu - men en ting er sikkert det er HÅRDT. Jeg elsker at være blevet mor, men set i bakspejlet skulle vi også have ventet et par år. Ikke fordi vi ikke var klar, for det tror jeg aldrig vi ville være blevet. Altså sådan helt 100 procent.
    Med hensyn til økonomien er vi begge under uddannelse. Min kæreste på Elevlønnen og jeg er pt på barselsdagpenge- men vil være på SU til januar. Jeg synes nu ikke det vælter vores økonomi - jo, vi bruger da en del flere penge på helt andre ting, men vi er da ikke fattige selvom jeg klæder mit barn i mærketøj og bruger libero smiley jeg tror det er hvad man gør det til.
    Min kæreste og jeg har der virkelig godt sammen, selv nu efter vi fik vores pige. Vi er klart meget mere irritable og under pres, men det har for os handlet om at hjælpe hinanden og sige fra.
    Hvis det er noget i vil - så spring ud i det. Men gør jer selv den tjeneste og vær sikre på jeres beslutning, for det er uden tvivl møg hårdt! Både på den ene og den anden måde. Men jeg ville aldrig bytte min datter for noget andet smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Planlagt graviditet?

Annonce