{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

Indberetninger til børn og skole {{forumTopicSubject}}

Hej hej..
Er der nogen der ved om man har krav på at få at vide hvem der har anmeldt/lavet indberetning til eks børn og skole ?

Fik lige inden påske brev om at der var blevet lavet en indberetning tilbage i februar, ang vores datter til børn og skole.
Hvilket dog undre mig temmelig meget..
Nå men har lige fået at vide af en underviser her hvor jeg går i skole, at hvis det havde været min datters vs, ville de nok have snakket med os først om evt bekymringer. dette er dog ikke sket.. Så derfor mener hun at det ikke er vuggestuen der har lavet en indberetning.

Dog har jeg mistanke til et par enkelte privat personer, men kan jeg gøre krav på at få at vide hvem der har lavet den indberetning/anmeldelse ??
Og kan jeg kræve at få agtindsigt ??

Hvilke krav har jeg/vi i denne "sag" ??

Skal lige siges at vi skal til møde med børn og skole i eftermiddag - Og der tager vi vores datter med til det møde.. Både så de kan se hende, og fordi vi ikke har pasningsmuligheder der, da vs lukker halv fire og vi skal til møde kl 15 og så for at de kan se hende..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indberetninger til børn og skole
  • #1   10. apr 2015 Sådan en indberetning kan blive lavet annonym så det er ikke sikkert du vil få oplyst hvem der har lavet den, men jeg vil ellers mene at i for det fortalt til mødet.

    Havde engang en veninde der lavede naboen en indberetning til kommunen, fordi hendes søn græd om natten, hvis hun så havde snakket med dem, ville hun have fået fortalt han havde mellemøre betændelse.

    Nå men der fik min veninde det afvide til mødet med kommunen, altså at det var naboen.


  • #2   10. apr 2015 vi var til det møde idag, og selvfølgelig var det hemmeligt..

    Men det har helt klart været en der kendte os, temmelig godt endda.. Og en som åbenbart har noget imod mig.. for det var kun mig der blev skrevet/sagt noget grimt om...
    Og det sjoveste var dog, at der stod at min kæreste passede sit job, og når han kom hjem skulle han også passe vores datter o mig, fordi jeg var doven, g kun sad i sofaen med mobilen.. Hvilket jeg undrede mig meget over. især fordi at det er mig der står op HVER morgen - også i weekenderne, jeg giver vores datter mad, bad, skifter hende, leger med hende. Jeg rydder op i hendes værelse, i stuen og badeværelset. Og ofte også køkkenet... smiley


  • #3   11. apr 2015 Ind i mellem tror jeg ikke folk helt ved hvor meget ravage de kan skabe i en familie med sådanne indberetninger, det kan ødelægge en familie

  • #4   12. apr 2015 du har ret til at vide ALT hvad kommunen ved. De må ikke holde noget hemmeligt.

    send en anmodning om fuld aktindsigt. så SKAL du have modtaget alle papirer inden 7 dage.



  • #5   13. apr 2015 Acs Hvordan gør jeg det??

    Var jo til det møde halløj i fredags...
    Men heldigvis ville sagsbehandleren intet gøre..

    Jeg havde vist "brevet" til mine forældre og min ene bror. Min mor var i chok, og min bror fortalte at nøjagtig det samme der stod i brevet, var det samme som min svigermor sad og "beklagede" sig over til mine brødre o svigerinde når jeg/vi ikke var til stede. (min storebror er sammen med min kærestes lillesøster)
    Igår besøgte vi så min svigerinde, som sagde at det lød nøjagtigt som de ord der kom ud af munden på deres mor..
    Ligeledes fortalte hun at deres ældste bror og svigerinde, har en familiekonsulent...
    Så det kan da vel næsten kun være dem smiley

    Det værste er at svigermor KUN har besøgt os en gang i løbet af de to år (næsten 3) vi, min kæreste og jeg, nu har boet sammen... Så alt det fis er da fuldstændig latterligt..., smiley

    Men hvis det nu skulle vise sig at det er dem, så har de set victoria.. Min kæreste og jeg var blevet enig om, fra før mødet, at hvis det skulle vise sig at være familien, så sluttede vores kontakt der...
    Måske er det lidt hårdt, men at komme med den slags beskyldninger, gider jeg dæleme ikke at finde mig i,...


  • #6   13. apr 2015 du skal lave en skrivelse hvor du skriver dit sagsnummer, og derefter anmoder om fuld aktindsigt.
    loven giver dig den rettighed.
    den sender du enten anbefalet, eller også laver du to kopier og afleverer den ene i borgerservice og får kvitteret for modtagelsen på den kopi du beholder, så du kan dokumentere det i tilfælde af at du ikke modtager dine papirer tidsnok.


    jeg blev meldt for socialt bedrageri sidste år (uden grund overhovedet). kort efter min snak med sagsbehandleren afsluttede hun sagen og i telefonen bad jeg om at få ALT. Jeg fik også en kopi af anmeldelsen.

    jeg sendte alligevel en anmodning om aktindsigt og blev ret overrasket. for der var en del mere, og inden kommunen overhovedet havde informeret mig om min sag, havde de indhentet ulovlige informationer i min søns institution. det blev jeg ret chokeret over.

    Så man skal ALTID søge fuld aktindsigt. altid.


  • #7   13. apr 2015 Men det er jo ikke sikkert kommunen har anmelders navn. Det er jo alt alt for let at melde anonymt. Desværre.

    Men de andre ting er god læsning.

    jeg fik jo også afgørelsen fra kommunen på skrift.


  • #8   13. apr 2015 Tak.. Vil da prøve..

    Der står dette i de første par linjer


    profilbillede
  • #9   13. apr 2015 Har din svigermor familiekonsulent på? for ellers kan det jo ikke være hende.

  • #10   13. apr 2015 Det er jo nogen som har haft deres familiekonsulent på besøg, og så har talt om jer og umiddelbart virket ret bekymret. (Selvom det ikke er rigtigt, kan bekymringen jo godt være oprigtig)

  • #11   13. apr 2015 min kærestes ældste bror og svigerinde har... Og hver gang der har været noget med os eller andet, så ryger det direkte videre til dem..


  • #13   13. apr 2015 helt enig, Jette.

    jeg synes ærlig talt ikke at man burde kunne melde anonymt.

    hvis jeg var bekymret for et barns trivsel, ville jeg stå ved det.

    hele systemet bruges til at ramme folk og intet andet.

    da jeg blev meldt opdagede jeg ret hurtigt at mange (næsten alle) af de enlige mødre på min fb, har været meldt anonymt dit socialt bedrageri. nogle flere gange, selvom de knap har kysset en mand..


  • #14   13. apr 2015 Skal lige siges at det der står her, ikke passer nogen steder, udover det med strømmen.. Vi stod en måned uden strøm, da der pludseligt kom en regning på over 3000kr som vi altså ikke bare lige sådan kunne betale, og de ville ikke lade os betale den over to gange,

    Men ellers er det en direkte løgn resten...


    profilbillede
  • #15   13. apr 2015 og det sidste

    profilbillede
  • #16   13. apr 2015 Jeg snakkede med vuggestuen i fredags da jeg hentede min datter inden vi skulle til det møde.
    Og pædagogen der har med victoria at gøre,blev ærligtalt både chokkeret og overrasket da jeg fortalte vi skulle til det møde, og hun fortalte, at hvis sagsbehandleren var i tvivl om noget, så kunne hun bare kontakte dem. Så det håber jeg virkelig at hun har gjort


  • #17   13. apr 2015 Det er så lavt 👎>:( har selv været ude for at blive meldt her for kort tid siden.. Virkeligt grove beskyldninger.. Anonymt.. En i min facebook termins gruppe havde taget alt hvad jeg havde fortalt derinde i over et år af små uheld, bekymringer og tanker og fordrejet det voldsomt..
    Altså fx havde der siddet et hår i den mindstes natdragt som var kommet omkring 2 tæer og da jeg vil fjerne det forsigtigt strammer det til og tæen svulmer meget hurtigt op.. Vi kæmper en kamp og får det til sidst af.. Ligger det ind i gruppen og advare, vidste ikke selv et hår kunne lave sådan en skade.. Men det er lavet om til at vi lod håret sidde indtil tæen nær var faldet af (den var helt fin 2 dage efter og intet at se idag).. Og sådan var alle små uheld drejet til at være med overlæg eller pga grov uansvarlighed


  • #18   14. apr 2015 Hold da op signe smiley
    Forstår ikke hvorfor eller hvordan folk kan gøre det..
    Og slet ikke familie som er i vores tilfælde smiley


Kommentér på:
Indberetninger til børn og skole

Annonce