{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

voldsom ved baby {{forumTopicSubject}}

Jeg vil på forhånd sige undskyld det lange indslag, men jeg tænker dag og nat, jeg er ved at blive skør!
Min kæreste og jeg blev forældre til vores søn den 25 november, og det var en stor omvæltning for os begge, da han skulle have mad hver 2 time det første stykke tid, og så hver 3 time. Jeg ammede de første 14 dage, men det fungerede ikke, så jeg gik over på flasken stille og roligt.
Jeg har set fra starten af at min kæreste gør voldsomme bevægelse når han har ham, når han skal fra ligestilling og op at bøvse, og ned igen, det er svært at beskrive, men det er voldsomme og hurtige bevægelser, jeg har nævnt det, men han ser ikke "problemet", hvis sønnike holder pause under spisning for lige at sunde sig og få vejret, så "ryster" han armen for at få ham til at spise, her har jeg også sagt at det skal han ikke gør, men igen lytter han ikke helt.
Til min store forbavselse oplevede jeg i tirsdags da jeg kom hjem, parkerede bilen og stod uden, midt i en telefonsamtale med min mor at vores søn sad i skråstolen ved siden af farmand som spillede Playstation, hvilket er fint nok for mig, så længe han ikke sidder i stolen mere end 30 minutter max.
Jeg hører at vores søn på et tidspunkt græder, og ser så at han bare giver stolen et puf så den vipper, ikke et lille puf, men et mere voldsom puf så vores stakkels søn holder helt op med at græde, jeg blev helt mundlam, gal og ked af det. Jeg nævnte det for min mor og vi afsluttede samtalen, jeg gik ind, men fik slet ikke sagt de ting jeg ville over det jeg så, for jeg forstod det ikke helt.
Jeg har nu lagt mærke til at vores søn ikke har den samme øjenkontakt som han plejer, han er svær at fange og det gør mig drøn ulykkelig og nervøs. Jeg ved ikke om det kan have indflydelse at han har RS virus og er meget træt, men for pokker, bare jeg ikke overser noget!
Jeg skal til kbh en weekend i marts og jeg har bestemt det ikke godt med at efterlade sønnen hjemme, både af frygt for at vores søn bliver udsat for noget han ikke skal skal,men også fordi at min kæreste ikke vågner når vores søn græder.
Hvad skal jeg gøre? Hvad have I gjort?
Jeg elsker min kæreste rigtig meget, og frygter at vores søn bliver taget hvis jeg snakker med vores sundhedsplejerske, måske jeg er for pylret omkring alt det her?
Kan jeg evt finde læsestof på nettet omkring voldsomme bevægelser som barnet kan tage skade af og vise ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  voldsom ved baby
  • #1   13. feb 2015 Din søn bliver ikke taget fra dig.



    Mænd er ofte knapt så blide og bløde som kvinder og det er okay. Der må gerne være forskel. min svoger har også siddet og spillet Playstation, mens han med foden kunne puffe til en sansegynge så datteren ikke græd.


    Men, det lyder som om din kæreste er lidt for hårdhændet og utålmodig overfor jeres søn. og det er ikke okay.
    Han skal lære hvordan man er omkring børn. enten skal han lytte til dig eller også skal andre lære ham det.

    Jeg synes du skal snakke med din sp om det, hvis du er tryg og glad ved hende? gør det klart at han ikke skader jeres søn, men at du har svært ved at forlige dig med hans hårdhændethed. måske har hun foldere eller brochurer eller en god måde hvorpå du kan snakke med din kæreste om det. Han er ikke den første som har været lidt for voldsom - helt utilsigtet.

    Når du snakker med ham, så snak om noget helt konkret. brug eksempler som feks "det er ikke nødvendigt at ryste hans arm, for at få ham til at spise. Han holder en lille pause - ligesom vi kan gøre under maden - oh så skal han nok melde sig igen.


    Du er tydeligvis bekymret for din søns trivsel og derfor bør du ikke efterlade ham med faderen i en hel weekend.


  • #2   13. feb 2015 For at understrege, vil jeg blot sige helt det samme som ACS.

  • #3   13. feb 2015 Okay, jeg må prøve at snakke med min kæreste endnu engang, og hjælper det ikke, må jeg snakke med sp omkring det, om ikke andet, så må hun få det flettet ind under næste møde.

    Jeg vil bare nødig se at vores søn måske skulle ske at "tage" skadE.


  • #4   13. feb 2015 og det er derfor du skal reagere.

    det lyder ikke som om din kæreste er i gang med at skade din søn, ikke lige nu i hvert fald. Men jeg tænker at tilknytningen ikke lyder som om den har de bedste vilkår mellem de to mennesker.

    Og jeg tænker også at din kæreste lyder lidt utålmodig og samtidig hårdhændet: og de to ting gør at jeg ikke ville overlade dem sammen en weekend. Jeg ville mene at der er en risiko for at din kæreste bliver frustreret og reagerer uhensigtsmæssigt. jeg tror IKKE at din kæreste bevidst kunne finde på at skade jeres søn. men jeg tror han skal hjælpes ind i sin rolle som forælder, og jeg synes kraftigt du stal overveje den weekend.


  • #5   15. feb 2015 Hvis du er bange for jeres søn tager skade, så må du sørge for han ikke er alene med sin far.

    At give skråstillingens er hårdt puf er simpelthen ikke i orden..


  • #6   15. feb 2015 Altså giv nu manden en chance. Er barn går altså ikke i stykker at at blive puffet til i skråstolen. Men han skal self lige lære hvordan man omgås med sådan en lille en, og han har måske nogle metoder som du ikke bryder dig om. Men derfor er de ikke forkerte nødvendigvis. Og er sikker på han sagtens kan være alene med den lille. Og han lære jo aldrig at være alene med baby hvis han ikke får lov.

Kommentér på:
voldsom ved baby

Annonce