{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Mai G
Mai G
Tilmeldt:
27. jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23

Hvordan er reglerne mh Autostole. {{forumTopicSubject}}

Hvordan er reglerne for autostole i Danmark? Mine pigers far mener at, det er ulovligt i Danmark, at have sine börn (4 og 2 år) til at sidde bagudvendt i autostole. (Vi bor i Sverige hvor de skal sidde bagudvendt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er reglerne mh Autostole.
  • #1   21. jan 2015 Det anbefales at de sidder bagudvendt så længe som muligt, men minimum 18 måneder, hvis jeg ikke husker forkert. Det er ikke ulovligt at lade dem vende bagud, men for mange børn bliver det ubehageligt med den trange benplads.

  • Mai G
    Mai G Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #2   21. jan 2015 Okay.. her oppe anbefales det at de sidder bagudvendt til minimum 5 år..
    vi havde snakket om at köre på ferie til dk. og efter hvad deres far siger (han bor i dk) så får man en böde hvis man bliver stoppet i dk og de sidder bagudvendt..



  • #3   21. jan 2015 der er ingen regler efter hvad jeg kan huske. kun at hvis de skal være på forsæddet skal airbaggen kunne slås fra. hvis det overhovedet er et lov krav

  • #4   21. jan 2015 Det er ikke ulovligt at de sidder bagud smiley hvis i gør det derhjemme, så gør i det også på jeres tur til DK smiley

  • #5   21. jan 2015 Haha.. Syntes det virker helt dumt det han siger. Vi har købt vores autostol, pga mi n dreng kan sidde bagud i langtid (gerne til 3-4 år).
    Ville aldrig vælge forud hvis man kunne spænde dem bagud al deres stole tid.
    Nej det er ikke ulovligt. Men prøv evt at Google fdm autostole regler.så får du et skriftligt dokumentation.


  • #6   22. jan 2015 Det er bestemt ikke ulovligt.

    det eneste loven siger om børn i den aldersgruppe er at de skal sidde i en godkendt autostol.

    De bagudvendte er ikke rigtigt slået igennem i dk endnu, kun for nyfødte, men nogle bruger dem også til de lidt ældre, og det er der slet ikke nogle ben i.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #7   23. jan 2015 Det er da absolut ikke ulovligt. Faktisk anbefaler man også her i landet at de sidder bagudvendt så længe som muligt og gerne til mindst 4 år. Mht. benpladsen så skal det være noget barnet selv afgører - altså om det siddder ubehageligt eller ej.

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #8   23. jan 2015 Og jeg har set mange eksempler på 4-5 årrige børn i bagudvendte autostole

Kommentér på:
Hvordan er reglerne mh Autostole.

Annonce