{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Jenny .
Jenny .
Tilmeldt:
17. dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvilke tanker ramte dig først? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley
Det slog mig for nogle dage siden, at jeg højst sandsynligt er gravid. Testen er på vej herhjem, og jeg venter både lidt spændt og skræmt.

Min menstruation er udeblevet i 14 dage hvilket jeg i første omgang slet ikke har tænkt over, da jeg for nyligt har skiftet til andre p-piller end hvad jeg plejede at få, og min sidste menstruation også var nogle dage forsinket. Udover det har jeg de sidste to uger haft, hvad jeg troede var, vildt slemme menstruationssmerter, der holdt mig vågne om natten. Aldrig har jeg oplevet noget lignende før. smiley
Stadig tænkte jeg ikke rigtigt over det, før min kæreste påpegede at jeg godt nok havde fået mig nogle vilde humørsvingninger, og endeligt må jeg indse i dag, at morgenkvalme og opkast af duften af kaffe snart længere ikke kan skyldes en lidt forsinket menstruation... Nu hvor jeg dog sådan elsker min kaffe.

Har fulgt lidt med herinde, og har hygget mig gevaldigt. Jeg er 20 år gammel og bor i hus sammen med kæresten, og vi har begge faste job.

Men jeg tænker lidt på.. Hvad var jeres første tanker omkring den første graviditet? smiley

Jeg venter nysgerrigt herhjemme og gør mig tanker om hvilke ting der mon behøves
Af udstyr fra starten, og hvordan chefen og folk omkring mig kommer til at forholde sig.

Hvad var dine tanker?


Hyggelige tanker hermed sendt fra mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke tanker ramte dig først?
  • #1   17. dec 2014 Min graviditet var planlagt og havde haft 2 negative måneder og en måned hvor jeg slet ikke fik ægløsning. Men da jeg så stod med den første positive test, brød jeg helt sammen af glæde, og kort tid efter, blev jeg ramt af panik.

    Jeg havde lavet en hel liste med hvilke ting der skulle købes inden fødslen, og delt tingene op over de kommende måneder, så vi kunne følge med økonomisk og ikke stod med alt for mange udgifter til sidst.


  • #2   17. dec 2014 Min graviditet var planlagt. Alligevel kom der jo en milliard tanker da jeg stod med den positive test, var jeg overhovedet klar? Kunne jeg blive en god mor? Havde vi råd? Vil det ødelægge mit og kærestens forhold? Hvordan vil jeg have det med min krop som gravid og bagefter? Hvordan mon det er at føde? Hvad med sexlivet? Osv osv.

    Jeg var ikke klar, men det blev jeg, der var pludselig en sygdom der dukkede op fra fortiden der skulle bearbejdes igen, heldigvis en meget mild grad, og intet der påvirker min rolle som mor. Jeg får af vide fra både kæreste, familie, venner og vores søde sundhedsplejerske at jeg er en god mor, så det må jo passe, får det også bekræftet når jeg er den eneste kl 4 om natten der kan trøste og putte lille prut.
    Kæresten og jeg har helt sikkert haft vores ture under humørsvingningerne, hvor jeg bare har tænkt at så kunne han også bare være lige meget, men Gud hvor jeg elsker ham endnu, og vi laver stadig kæreste ting, ind i mellem er der bare en baby med på armen, som når vi ser film, eller går os en god lang tur. Min krop var jeg virkelig glad for under graviditeten, jeg var smuk som gravid. Nu er jeg lidt flomset, men i januar starter jeg træning af min mave.
    Og hvordan er det at føde? Det er gør ondt men det er virkelig også en fantastisk oplevelse jeg er helt klar til at gøre det igen! Har virkelig aldrig følt mig så sej før, og tænk på det der kommer smiley


  • #3   17. dec 2014 Min allerførste tanke?


    "FUCK!"


  • #4   18. dec 2014 Det er meget normalt at få de bivirkninger når man starter nye p-piller. Jeg har prøvet før da jeg skiftede, at jeg slet ikke fik menstruation to gange i træk, og først fik efter 3 mdr. Mine bryster voksede og blev tunge, samt min hud blev uren. Havde virkelig bumser i panden over natten hvor min pande var rug og fyldt med nye når jeg stod op. Jeg som altid har lidt af ekstremt tør hud havde pludselig fået rigtig fedtet. Efter 3 mdr gik det hele dog i sig selv igen (desværre med brysterne også HaHa)

    Min første tanke da jeg opdagede at jeg var gravid var "fuck! Nu får jeg jo aldrig min HF! Jeg skal så meget ikke være mor!!"

    (Hun er snart 6 år, og jeg er blevet student)


  • #5   18. dec 2014 Samme som Pernille smiley

  • Jenny .
    Jenny . Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   18. dec 2014 Testede positivt i går smiley
    Chefen tog det pænt i dag, ligesom de andre mennesker omkring mig også. Sikken lettelse smiley

    Fuld opbakning fra alle sider.

    Tak for at dele jeres tanker smiley
    Er overrumplet men lettet og glad, og i særdeleshed spændt smiley


  • #7   19. dec 2014 Stort tillykke. Og du kan godt glæde dig, du går en spændende tid i møde. Jeg håber du får en god graviditet smiley

  • Jenny .
    Jenny . Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   19. dec 2014 Tusind tak Annemette smiley

  • Sød fyr
    Sød fyr Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #9   25. dec 2014 Vi prøvede første forsøg, fik lokket spiralen ud af kæresten som genrede mig enormt at hun havde.
    Da jeg vil giftes, vi har huse og biler sammen, egentlig aldrig overvejet liv uden hende...
    men men men.., pga spiralen var pludselig graviditet udelukket.

    Ugen efter den røg af blev hun gravid smiley Vi var i udlandet på en mindre trip, rundt i landene. Hun var meget overrasket og forvirret, men jeg var MEGET glad smiley

    Nu er ventetiden bare lang, stadig mdr til baby fødsel i dag ...
    Det er første barn, alt er nyt, forhåbentlig skal vi have mange flere ..hvis det var op til mig smiley
    Hvad cheferne og omgivelserne siger...hm er sku ligeglad;)


Kommentér på:
Hvilke tanker ramte dig først?

Annonce