{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.685 visninger | Oprettet:

Hjælp/råd søges spædbarn {{forumTopicSubject}}

Vores søn er nu snart 14 dage gammel, og jeg frygter at jeg er ved at udvikle en fødselsdepression, ellers er jeg bare ekstrem træt, udmattet, manglende glæde og føler mig bestemt ikke god nok til vores søn, angst for at han ikke får øjenkontakt og den kærlighed han skal have. Hvad kan jeg gøre? Føler ikke jeg kan snak med min sundhedsplejerske, hun er nok 50 + og meget gammeldags! Har I nogle råd, så kom med dem.
Derudover bøvler vi en del med at vores søn er oppe og vil sutte i 2-4 timer hver gang, og han skal op hver 3 time pga gulsol og amme ved mig, hvilket gør jeg får minus søvn. Det har været slemt siden i går med, der har han brugt 3-4 time ved mig, ligger vi ham selv, begynder han at græde, han sutter fingre på sig selv og udfra hvad vi tror, betyder det sult? Så ligger vi ham til, så sutter han to gange, lang pause og igen, sådan fortsætter vi.
Vi har prøvet hud mod hud når vi skal amme, vi har prøvet at tilbyde modermælkserstatning efter amning, men det gider han ikke have.
Hjælp, råd søges virkelig.
Har vendt det emne med sundhedsplejersken, men hun ser ikke problemet i min søvn ved at han køre det sådan.


Kommentarer på:  Hjælp/råd søges spædbarn
  • #1   8. dec 2014 Hej camilla.

    Det lyder lidt som dengang min yngste datter var ca samme alder, vi endte med at ringe ud på hospitalet, det var fødeafdelingen og selv om at hun var for gammel til egentlig at være deres problem tog de os meget seriøst, det skal så måske siges at hun i et enkelt døgn sov 23 1/2 time vi kunne slet slet ikke vække hende hverken ved mad, ble skift eller ja noget andet.

    Vores datter hun fik ikke nok næring af min mælk og der var at gå over til mme simpelthen det bedste jeg kunne gøre, desværre først efter små 4 måneder :-0

    Hvis du ikke føler din Sundhedsplejeske høre dig og jeres kemi ikke er der, så ring op og bed om en ny, det er du i din gode ret til, og det er vigtig at det er en du føler du kan tale med der kommer os tilser jer.

    Det er et helvede når man ikke for søvn og jeg håber at det vil hjælpe dig hvis din mand ville kunne tage baby og du så for sovet, om det så bare er 3 timer i træk, det hjælper mere en man lige tror.

    Håber det hele hurtig falder på plads for jer så du syntes du for glæde ved at have baby smiley


  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #2   8. dec 2014 har du fb? så kan du melde dig ind i ammenet og få prof vejl til amningen,

    du skal ikke være nervøs for ikke at sove, jeg har stortset ikke sovet i 2 år, min datter vågende 5-25 gange hver nat, ofte sov jeg slet ikke, det går bedre nu men hun sover stadig langt fra igennem, hun er 2 år. man finder energien på magiskvis.

    er du nervøs for at give ham for lidt kærlighed, så giv ham mere, de kan ikke få for meget smiley


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #3   8. dec 2014 Selvom du syntes at din jm er gammel og gammeldags, så tal med hende om det, jm ved ofte ufattelig mange ting om alt inden for babyer, og ofte så har de også nogle sjove små fif til alt smiley

  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #4   8. dec 2014 Min søn er ti dage gammel og ligger ikke selv endnu.. Om dagen sover han på mig/min mand, om natten ammer jeg liggende i sengen, så sover han klods op ad mig. Jeg sover cirka to-tre timer, så er vi vågne en times tid med amning, bleskift osv og så lidt søvn igen. Sådan kører han hele døgnet..

    Tager dit barn på? Så er der jo mælk nok. Læg ham til når han er ked, urolig osv..
    Har du smerter ved amningen stadig?
    Her er det barn nummer to, så overskuddet og selvtilliden er høj hehe, men kan udmærket huske usikkerheden og angsten ved nummer et!
    Skriv mig eventuelt en privat besked hvis det er? Ved ikke om jeg kan hjælpe, men måske du får lidt ro, bare af at formulere dine tanker smiley


  • #5   8. dec 2014 Jaric W: Han tager på, sundhedsplejersken var her lige i dag for at veje ham, han har "kun" tager 100 gram på, på 6 dage, men han havde taget rigtig godt på første gang hun var her, så hun var ikke urolig.
    Så får du da ingen søvn? smiley
    Jeg har ikke som sådan smertet ved amning, det kan mærkes når han tager fat nogle gange smiley Lige siden fredag, har han nærmest ikke lavet andet end at hænge i mine bryster, jeg har igen i dag en total tude dag, jeg føler mig så træt og afkræftet smiley


  • Liv B
    Liv B Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #6   9. dec 2014 Har du overvejet at prøve at give ham en sut. Det kan jo være han bruger dig som sut hvis han har et stort sutte behov smiley

  • #7   9. dec 2014 Vi gav ham sut i går, og modermælkserstatning.
    Han har skreget hver gang vi har lagt ham selv, han falder i søvn under amningen, så ligger vi ham ind og indenfor en halv time vågner han igen, sutter fingre og så starter lavinen de næste par timer smiley
    Hans puha er grøn, ligner der er hvide klumper i ? smiley
    Det er tynd, synes jeg. Er det en normal puha når han i dag er 14 dage?


  • #8   9. dec 2014 Bare tag en dyb indånding. Det er en stor omvæltning at blive mor, og det er helt normalt at være lidt følelsesladet og have nemt til gråd. Der er ikke noget galt med dig af den grund.

    Det er normalt at gøre sig en masse tanker om hvordan og hvorledes men virkede er at der er STOR forskel på nyfødte. Min søn hadede barnevognen, og ville generelt ikke ligge selv. Det første lange stykke tid var ham oppe hele tiden, og sov også samtlige lure på mig. Det var ikke hvad jeg havde forventet, men alligevel helt normalt for en lille baby smiley men det ER hårdt, når de skal holdes hele tiden. Man har knap tid til at spise!


    Når man ammer skal produktionen af mælk jævnligt skrues op. Det kaldes et appetitspring og er igen helt normalt. Babyen tager en periode hvor den bare spiser uafbrudt, for at øge din produktion, er nødt til at amme uafbrudt. Det er også hektisk normalt og læg endelig baby til - også selvom der kun spises lidt før baby sover. Det sætter stadig gang i din mælk og er godt. Baby skal nok styre alt det der.

    Så længe han tager på og trives, er det ikke så vigtigt om det et 50 gram eller 500. Kig på ham og hans trivsel. Se at han sover, virker tilfreds og melder sig ofte til at spise. De præcise gram er ikke vigtige - det vigtige er at han trives smiley
    ammebørn spiser mellem 6 og 12 gange om dagen - så der et stor forskel. Min søn spiste en gang i timen, i de første par uger.


    Hvis du ikke trives med din sp, kan du altid bede om en ny! Bare ring til kontoret og sig at du ikke rigtigt klikker med hende og godt kunne tænke dig en ny. Det er helt ok at gøre.

    Derudover synes jeg du skal prøve at læse lidt om appetitspring, udviklingsspring og måske også lidt på ammenet. Det vil ruste dig til det cirkus, som moderskabet er smiley


  • #9   9. dec 2014 Sorry for fejl - er på fra mobilen og den retter lidt voldsomt.

  • #10   9. dec 2014 Tusind tak for beskeden smiley

    Han virker tilpas, udover når han er ked af det smiley
    De første 10 dage var han bare så nem, og pludselig vendte det bare smiley
    Jeg vidste godt at det vil være hårdt at få barn og søvnen skal tages når han også sover, men jeg havde aldrig troede at det vil være på denne her måde, synes det er ekstrem hårdt de her dage, ellers synes jeg det har været som forventet inden i fredags.


  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #11   9. dec 2014 Camilla - han lyder helt normal smiley lad ham da sove lidt på dig, når han ikke kan ligge selv endnu? Han er mest tryg i din nærhed.
    Og jeg synes nu, at to-tre timers søvn ad gangen er fint, det er hvad man kan forvente med en lille ny? Det er jo ikke to-tre timer i døgnet, jeg sover smiley men selvfølgelig er der nogen, der har svært ved den afbrudte søvn, og det er OK og helt forståeligt. Så må du tage nogle lure eller tre sammen med din søn om dagen.

    Ps - dette er skrevet fra en ipad, med sønnen i favnen, sovende smiley


  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #13   9. dec 2014 enig med ACS, appetit spring blive ofte fejltolket. den bedste måde er at ligge hud mod hud under en dyne og amme, foran tvet et par dage og så kører det igen. det bliver nemmere med tiden, jeg ammer min datter der blev 2 i forgårs, og hun har ikke appetitspring mere, jeg tror det stoppede allerede inden hun blev 1 år, så hæng i smiley

    i øvrigt, hun bruger ikke dig som sut-dine bryster ér sutten, de andre hedder rigtigt narresutter, da de er formet som en brystvorte for at narre barnet til at tro at det er brystvorter smiley


  • #14   9. dec 2014 Mange tak alle, har læst om appetitspringer, måske vi er ude i det.
    Han bliver også tilbudt bryst konstant smiley

    ,men har I i den forbindelse oplevet at babys mave knurre, rumler og barnet prutter som en sømand?
    Forleden sad min kæreste med ham i sofaen, vi havde lige slukket fjernsynet for at få lidt ro, og pludselig slår bettemanden en prut så høj at selv vores hund krøb sammen og manden næsten sad i loftet af forskrækkelse smiley
    Det er lidt tyndt, grønt og ligner lidt grøn pesto smiley


  • #15   10. dec 2014 Alt det du beskriver er helt normalt. Næsten alle babyer er nemme de første uger, men så vågner de mere op derefter og sover måske ikke så meget. Så kommer der appetitspring, tigerspring.. Deres tarmsystem er umodent og derfor er der mange babyer som døjer med luft i maven og bliver kede af det.. Alt sammen helt normalt smiley Bare lad ham spise, det skal nok regulere sig i løbet af nogle uger. Hos mig begyndte det først at køre efter 6 ugers amning, så havde det reguleret sig, så han kunne blive mæt og sove 3 timer imellem hver måltid, også om natten. Så hæng i med amningen, selvom det er pissehårdt, for det belønner sig i sidste ende smiley

    Det er en kæmpe omvæltning at blive mor og det er mega hårdt, når man ikke får sin nattesøvn og dårligt kan gå på toilet i fred, man bliver mere følsom og der skal ikke så meget til før det hele ramler sammen. Jeg kan også sagtens huske det fra første gang, det bliver nemmere anden gang smiley

    Jeg synes også du skal få en ny sundhedsplejerske, for det er altså vigtigt at du føler hun er til at snakke med om alle de her ting, så du kan få lidt mere ro i sindet.

    Mht. afførings farve, så er det også normalt og sådan så min drengs ud fra han var 2 uger til 6 uger. Så længe de ikke har feber og er utilpas må det gerne være både tyndt, grønt og et væld af andre nuancer smiley

    Held og lykke med det hele, du skal nok klare det smiley


  • #16   16. dec 2014 Jaric w
    Har du prøvet at ligge ham ned i sin seng og give ham en sut! Han bliver vant til at i ligge ham op til jer han søger bryst fordi han har mange suttereflekser !
    Du får jo ikke sovet. Det samme var det med min fætter og han endte med at ligge ved sine forældre i 8 år smiley


  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #17   16. dec 2014 Natasha - jeg søger bestemt IKKE råd i denne tråd - og aldrig i livet om mine børn skal bruge sut! smiley Den lældste er i øvrigt 22 måneder, og har sovet på eget værelse siden amningen stoppede i 11 måneders alderen. Så bare rolig. Mn søn sover hos mig / op ad mig fordi han mangler tryghed, ikke et stykke plastik smiley han bliver lagt i sin egen seng den dag, han er klar til det.. Uden gråd og uden sut smiley
    Og nej - mit barn søger brystet fordi han er sulten, og tak for din belymring om min søvn men jeg sover rigtig, rigtig fint : D


  • #18   16. dec 2014 Haha okay ! smiley

Kommentér på:
Hjælp/råd søges spædbarn

Annonce