{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Sød fyr
Sød fyr
Tilmeldt:
28. feb 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24

Baby men måske Bonus baby <3 {{forumTopicSubject}}

heysa.. Så er jeg med kæreste og eget baby på vej smiley
Der er 4 måneder endnu og enorm spændt, arbejder mindre..og huset færdig ro på livet, hset renoveret..alt burde være som i drømmene..Men nej;(

min barndomsveninde fik depressin som enlig mor, fik overtaget i sin tid hendes lille dukke Emmely.. Vi delte frem og tilbage og jeg lagde enorm meget energi i det..

Moderen ovenpå igen, og alt lykkeligt,,men det er bare som om noget af mig mangler ;(

Datteren har ik kendt andre end mig, kalder mig far, men fast hos moren nu... Jeg er jo i forhold med eget liv..

Måske lyder det her sært, men den lille prinsesse tog alt min fritid 4 år mest da jeg var single...søvnløse nætter osv,

Har jeg ik lidt krav på hende ,samvær osv..? Hvordan får jeg den formuleret så den ikke virker dumt?

hendes mor min lifetime veninde, hun overlod til mig på ubestemt tid..

Men nu er hun 5 år 7 måneder , kan finde ud af taste mit nummer kalder mig stadig far.

Min kæreste jeg skal giftes med synes jeg har krav på se hende oftere og bør tage snakken op da jeg savner hende, og at hun skal se lillebror og ikke pludselig glemme mig..

Lyder jeg helt dum eller hvad?

Nogen derude må forstå mig komme med bedre råd så?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby men måske Bonus baby <3
  • #1   28. nov 2014 Hvis ikke du står som værve for barnet, har du ingen krav på at se hende, og det er alene op til moderen at bestemme. Var du hendes far eller havde adopteret hende kunne du krav på at se hende ved at kører sag i statsamtet.

  • Zama S
    Zama S Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #2   28. nov 2014 Synes du skal holde kontakten ., børn savner og er hun så er hun bedste veninde ? Hun bør jo tænke på dig også i det her tilfælde ?

  • #3   28. nov 2014 Du har ret ifølge forældreansvarsloven..!!
    Også selvom du ikke står som far på papiret. Men der er mange ting der spiller ind. Og kan ikke sige ud fra det du skriver om du kan få samvær eller ej.

    Hva med at ringe og snakke med mor?


  • #4   28. nov 2014 SSP: hvis han bare har haft kontakt med barnet som en af mors venner, og det intet sted i systemet er oplyst at han har passet barnet osv så har han ikke ret til samvær.

  • #5   28. nov 2014 Projekt baby. Vær sød at sætte dig ind i lovgivningen før du udtaler dig om sådanne ting. Det står så fint beskrevet i lovgivningen, som netop er lavet for at beskytte både børn og voksne, når man er bonus person for forældrene.
    Dog er det ikke nok at Være ven eller veninde til forældrene.
    Men har man derimod fungeret som forældre for et barn i gennem en længere periode kan man få fastsat samvær, men der er mange ting der er med i begrundelserne. Og der pigen ikke sin bio far, er denne sæt forældres muligheder selvfølgelig større


  • #6   28. nov 2014 Som supplement kan jeg oplyse at jeg selv har haft netop dette meget tæt på livet, og har sat mig rigtig meget ind i tingende med dette... Samt lovgivningen på området smiley

  • Zama S
    Zama S Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   28. nov 2014 smiley

  • #9   29. nov 2014 Dina, nemlig også det jeg læser det som, også er pagraf 20 iforældreansvarsloven gældende, da han kn tilsidesættes med barnets pårørende.

    Dog er det vigtigt at huske at kontakten skal være der, og det er den man skal bevare, man går ikke ind og fastsætte samværd hvis kontakten ikke er der, eller det er meget længe siden og det kan være tvivlsomt om barnet kan huske den "pårørende".
    Det gør sig også gældende at hvis mor fx. Er bange for ansøger, så kn et samvær ikke opsættes, da mor er primær for barnet, og det kan have en negativ effekt i stedet for en positiv effekt.


  • #10   30. nov 2014 Du har mere ret til det barn end nogen anden.

    Jeg synes du skal kontakte SF for vejledning, og derefter tage kontakt til moderen om dit ønske om at fortsætte med at have samvær med pigen.

    Hvis hun er helt alene, vil hun måske også i virkeligheden sætte pris på lidt aflastning.

    4 år er lang tid at passe et barn, og du har de samme rettigheder som en biologisk far smiley


  • Sød fyr
    Sød fyr Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #11   1. dec 2014 Hejsa, havde Travl weekend.. Nåede ikke st svare.
    Takker for jeres tid og svar smiley
    Barnets mor er bedste veninde igennem livet hun har ingen far haft. Jeg blev uventet bedt om hjælp da hun fik pludselig en depression . Troede det var en kort periode .. Ændrede mit liv ..4 år havde jeg hende mest og for at sikre moren havde kontakt samt den lille prinsesse ik havnede i systemet og plejefamilie osv .

    Har taget kontakt til dem i lørdags , og den lille pige kalder mig stadig far smiley

    Fik go lang snak med hendes mor, det hele var misforståelse , hun holdte lidt afstand da jeg har kæreste som er gravid og skal giftes smiley
    Hun ville ik stå i vejen eller ødelægge noget for mig .

    Egentlig måtte jeg se min
    Pige så tit jeg ønsker, og vi har også talt om det ik blev midlertidig men fast ...min kæreste er så forstående smiley hun synes det var en super ide da jeg tot savner min lille pige som jeg selv valgte navnet på smiley

    Dejlig lettet og nu afklaret da jeg ved at der intet var pinligt i det jeg gjorde smiley
    Nyt liv venter mig smiley smiley

    I tror måske jeg er en tosse render efter barn som ik er mit, men jeg har det ok med det . Elsker hende som var mit eget smiley


  • #12   1. dec 2014 du er ingen tosse du elsker bare et barn du har knyttet dig til helt naturlig og totalt dejligt at du havde muligheden for at hjælpe den lille pige i stedet for hun havnede i systemet

  • Sød fyr
    Sød fyr Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #13   1. dec 2014 Det er en dejlig følelse at denne gang mere permanent aftale der afklarer alle problemer.
    Men min lille piges mor er nu også meget forstående... Hun havde på ingen måder modstand, og synes det var dejligt at hun vil vokse op med en mor og en far smiley

    Må indrømme jeg lod mig måske blive narret af for mange nære og bekendte med alverdens historier om at det ville koste venskab med hendes mor hvis jeg gjorde krav på barnet eller mindst en dag i ugen.. Og virkeligheden var helt anden, hun var meget åben og forstående.

    Næste weekend fredag til søndag får jeg hende også ugen efter så vi stille rolig kan få ting og sager købt til hendes værelse og ekstra tøj hjemme hos os smiley


  • Sød fyr
    Sød fyr Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #14   6. dec 2014 Bare til info.. Min datter er kommet hjem i dag smiley <3 smiley



  • Sød fyr
    Sød fyr Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #16   7. dec 2014 Jah smiley

Kommentér på:
Baby men måske Bonus baby <3

Annonce