{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Verdens dårligste forældre det er os ??!! {{forumTopicSubject}}

Ja, det er sådan jeg har det idag.. Kunne tude over mit manglende overskud..
Vores datter Silje er 2 år og 2 mdr. Silje er en meget kvik pige og er med på alle punkter og foran når det kommer til sprog, hun taler nærmest som en på 4 år. Silje har altid været god at putte og vi har bare kunne gøre godnat ritualerne og så putte og gå ud og så sov hun, hun er udpræget B menneske som os - så ikke så mærkeligt. Hendes dag har aldrig startet før kl. 9 så som det så ud for 3 mdr. siden var det sådan at hun sov fra 20/21-9/10 tiden og +- 3 timer til middag.
Lidt før hun blev 2 år stoppede hun med at bruge sut, noget hun aldrig har været meget afhængig af. Og der måtte vi jo sidde ved hende så hun lige kunne vende sig til at sove uden sut, og det gik fint.
Så for 1,5 -2 mdr. siden besluttede vi at tage siden af sengen så hun selv kunne gå op og ud af sengen vores rygge var plaget af alle de løft, og hun er meget stolt af sin storpige seng.

Men nu er det så også at det går galt og skævt!!!
Hun vil bare ikke falde til ro og sove da der lige pludselig er mulighed for at stå ud af sengen og det gør hun konstant, hun nægter at sove og så har vi prøvet at sidde/ligge på gulvet ved hendes seng og på gode dage (3-4stk på 1,5 md) går der 30 min før hun sover MEN alle de andre dage går der 2-3 timer, jeg bliver mere og mere frustreret og sur på hende og hun har også fået lov nogle gange at gå med os ind i vores seng og falde i søvn, da kl. til sidst jo bliver vores sengetid også, hun skriger og græder hvis vi går eller også griner hun og løber frem og tilbage.. Igår blev jeg så frustreret at jeg skældte hende meget kraftigt ud og endte med at sidde og tude ved siden af hende af afmagt.. Føler at jeg bokser i en pude, aner ikke hvad jeg skal gøre?!
Hun har stadig brug for sin middagslur, men idag bliver den sprunget over så kan jeg håbe at hun bare dejser omkuld!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Verdens dårligste forældre det er os ??!!
  • #2   18. nov 2014 På med siden igen. Hun lyder ikke tryg ved det overhovedet.

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #3   18. nov 2014 Du forventer alt for meget af din lille barn..
    Og der er sket mange ting inden for alt forkort tid, også kommer der et udslag til sidst


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #4   18. nov 2014 Og nej, hvis din datter har brug for sin lur, og du tager den fra hende, skaber du selv endnu større problemer.. Et barn falder ikke bare om og sover fordi de er trætte..

  • #5   18. nov 2014 Og ja, det er ris til egen røv at tage luren fra hende.

  • #6   18. nov 2014 Nej nej, jeg kunne aldrig finde på at tage luren helt fra hende, det blev kun i dag, hun stod først op kl. 10 idag og vi har ikke lavet andet end at trisse rundt hjemme og hvor at vi normalt spiser aftensmad kl. 19 og hun bliver puttet kl. 20 så har vi spist kl. 18 idag og hun bliver puttet om lidt, tænker at det går lidt hurtigere idag, hun har ikke lidt under ikke at få sin lur idag hvis hun havde været synlig træt havde hun fået den..
    Ja jeg tænker også at siden må på igen, hader bare tilbage skridt, men det kan være en nødvendighed, desværre..

    AT - hvad mener du med at der er sket mange ting på kort tid? Og at jeg forventer for meget? Spørger kun fordi at jeg ikke forstår hvad du mener smiley


  • #7   18. nov 2014 Går hun ikke i vuggestue/børnehave?

  • #8   18. nov 2014 Skønt trunten sover.. smiley
    Jo hun går i dagpleje, men da jeg har svingende dag, aften og weekend arbejde er hun kun i dagpleje når jeg er på dagvagt, og jeg har lige haft et par sygedage og nu et par fridage så i denne uge bliver det kun til fredag hun er afsted.. Det er hun vant til og hun nyder at hygge med mig herhjemme om dagen..


  • #9   18. nov 2014 Okay, jeg tænker at så må der også være dage hvor hun bliver vækket tidligere? Måske det kunne hjælpe jer at hun uanset om hun skal afsted eller ej bliver vækket samme tid hver dag. Det giver en fast rytme og måske kan det afhjælpe problemet.

  • #11   18. nov 2014 Jeg vil osse sige en fast rytme.

    Her går rytmen at til hverdage står vi op kl 6 køre i børnehave kl 7 hvor jeg henter hende mellem 13:30-15;00 alt efter hvornår jeg har fri.

    I hver dagen kommer hun i seng kl 19. Hvor vi læser og synger og inden kl er 19:30 så sover hun...

    I week kommer hun i seng som hun plejer der kl 19/19:30 senest kl 20.
    Også kommer hun op kl 8-8:30 og en i mellem sover vi osse længere men hun vågner som regl der omkring..

    Da Emma var knap tre pr droppede vi middags luren og det har være godt her.

    Men jeg tænker osse hun sover rigtig meget vis hun sover tre timer til middag og først er oppe kl 9/10 stykker ,

    Jeg ville i første omgang prøve skære lidt af middags luren eller sørger for hun kom op tidligere så der går lidt flere timer mellem hendes lur/ nat og stå op tid.

    Og vi har selv døjet hvor vi altid havde et sove barn til hun aldrig ville sove om aften så vi droppede middags luren også hun bare kom lidt tidligere i seng,

    Vores rytme fungere rigtig fint, og vi "nyder" også den voksen tid vi har om aften inden vi går i seng selv.

    Ang det med hun er hjemme en hel uge er da kun fedt for jer men har vil Emma rigtig gerne i børnehave og lige pt er hun syg og blir Møn sur på mig når jeg siger du ikk kan komme i børnehave i dag, så vis jeg har været på week job så har jeg fri torsdag fredag mandag og tirsdag. Så plejer jeg beholde Emma hjemme om fredagen eller mandagen også møder hun bare lidt senere og henter tidligere bare for hun kommer ud og lege og hygge sig "hun er ene barn"

    Så pøj med det og håber det kan hjælpe jer lidt,



  • #12   19. nov 2014 Tak for jeres svar..

    Lige lidt svar på nogle ting, vi har hende i privat dagpleje 25 min kørsel hjemmefra og derfor kommer hun kun i dagpleje når jeg skal på arbejde og de dage jeg møder "tidligt" på aftenvagt kommer hun også derud og spiser frokost og bliver puttet, derude.

    Vi har skam tingene i rutiner herhjemme både omkring morgenmad, frokost, middags putning, eftermiddagsmad og aftensmad og putning til natten, alt går som det altid har gjort fra hun sov igennem da hun var 9 mdr. til nu altså med de småændringer der er med stop af godnatflaske og fra 2 til 1 middagslur..

    Hun vågner heller ikke før bare fordi jeg skal tidligt på arbejde og så må aflevere før altså kl 6 eller 7, hun bliver afleveret sovende i nattøj og sover til kl. 9 der. Så det er akkurat de samme tidspunkter vi 'arbejder' udfra herhjemme og i dagplejen. Sådan har det kørt i over et år nu og der har ikke været et eneste problem omkring det..


  • #13   19. nov 2014 Jamen så har i jo styr på det hele, hvad er spørgsmålet så lige? smiley

    Jeg tænker bare at det er en uholdbar løsning, når hunnstarter i børnehave skal de som oftest møde senest 9, også der kan det ikke nytte at hun sover når hun kommer. Hvorfor så ikke prøve at ændre mønsteret nu?


  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #14   19. nov 2014 hvor er det dejligt at du har mulighed for at passe hende hjemme nogen dage, jeg passer selv min datter hjemme, dog hver dag. det er en stor gave at kunne, både for forældre og børn.

    jeg vil også sige på med siden igen.

    og når hun griner og løber rundt lyder det til at hun har noget stress der skal ud men som hun ikke helt kan få fat i. prøv at sætte en kærlig grænse for hende, så hun bliver tvunget til at mærke sig selv og få græd og skreget ud, og så rum hende imens det står på. det kan godt være hun skriger i en time eller længere men bare vær der for hende og tilbyd hende at sidde hos dig hvis hun kan rumme kropskontakt, ellers give hende plads (måske 1-2 meters afstand al efter hvad hun kan rumme) men stadig på en kærlig måde, når hun så har græd det hele ud så vil jeg næsten love dig at det hele bliver bedre igen.hvis du ikke kan rumme hende så gå ud og tæl til 10. men når hun er ved at græde det ud er det vigtigt at du bliver ved med at lade hende græde, ikke trøst, kun kram men ikke noget "shh/nååhr lille skat ikke græde" endelig ikke stoppe hende.. eller skæld ud, lad hende få lov at få stressen ud. man kan heale sig selv ved at græde, kroppen er fantastisk hvis den får lov smiley


Kommentér på:
Verdens dårligste forældre det er os ??!!

Annonce