{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Faderskab og barnedåb {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har termin her den 30 November, og synes det er en jungle at finde rundt i hvad man skal gøre mht. faderskabet.
Faren til barnet er min kæreste, men vi bor i Sønderjylland og det jeg har fundet frem til er at der skal sendes nogle papir til kirkekontoret, men hvilke papir og hvornår gør man det??

Ang. barnedåb, så har min kæreste en kirke som han gerne vil have at det skal foregå i, og det skal det da smiley , men tager man selv kontakt til kirken? og gør man det først når baby er født?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Faderskab og barnedåb
  • #1   5. nov 2014 Papirerne kan i printe ud fra nettet. Bare Google faderskabsattest.

    Mht kirken, kontakter i bare den pågældende kirke efter fødslen og tager den derfra.


  • #2   5. nov 2014 okay Tak smiley

  • #3   5. nov 2014 man kan også godt gøre det over nettet med nem id

  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #4   5. nov 2014 Jeg arbejde som præst og sidde med den slags til daglig. Du SKAL benytte dig af den online mulighed - papirudgaven er ikke en mulighed længere.

    Log ind på borger.dk med nemID så går resten af sig selv mht faderskabet. Du har fjorten dage efter fødslen til det.

    Angående dåben, så ring til præst/kirkekontor i den pågældende kirke, efter barnet er født:)


  • #5   6. nov 2014 Jeg har fået faderskabspapirene udleveret af min jordemor til første besøg.

    Medhensyn til kirken så ringer i bare til den kirke i gerne vil have det til at foregå i og høre om de vil. Nogle steder skal det være det sogn man bor i man skal døbe barnet i, med mindre man har en særlig tilknytning til den anden kirke. Her høre vi til en kirke ingen af os har nogen forbindelse til, og har ikke lyst til vores barn skal døbes der, vi skal også i den kirke min kæreste er døbt og konfirmeret i, samt hans farmor lige er blevet begravet i.


  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #6   6. nov 2014 Jeg ved godt, at jordemødrene stadigvæk troligt udleverer papirer til folk, men det laver ikke om på, at det pr 1 marts i år er lovpligtigt at gøre det via borger.dk ...

Kommentér på:
Faderskab og barnedåb

Annonce