{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.225 visninger | Oprettet:

Selv stå op alene og gå i skole? {{forumTopicSubject}}

Hej piger

Jeg har lige en diskution med en af mine venner, og da jeg selv er meget i tvivl vil jeg lige høre hvad I egentlig mener er normalen.

jeg mener nemlig at det er for tidligt i det her tilfælde, men jeg kan sagtens tage fejl.

Hvor gammel mener I at et barn skal være for at det er i orden selv at overlade det til ansvaret om at stå op til tiden, tage tøj på, spise og gå ned til skolebussen alene?
-altså hvor barnet er alene hjemme når det vågner da den forælder det bor ved, kører på arbejde kl. 4 om morgenen så barnet derfra er helt alene i huset.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selv stå op alene og gå i skole?
  • #2   1. nov 2014 Da jeg var 7 år gjorde jeg næsten alt hvad du skriver. Min mor væggede mig 5.30 inden hun tog på arbejde, og havde sørget for min morgenmad stod klar. Kl 7.15 ringede hun til mig (fastnet telefon) og sagde at nu skulle jeg gøre mig klar til at gå.

    Men det handler jo også om hvordan barnet er, altså er barnet god til at stå op om morgenen, osv. Tror også man skal øve det med barnet inden, og sikre sig at det er trygt ved det. Jeg synes ikke selv det var så sjovt at skulle klare mig selv, og var meget mor afhængig. Men min mor havde brug for et arbejde, så hun kunne forsørge min søster og jeg som alene mor. Min søster var da også hjemme men hun skulle med en bus kl 6.45 så hun kunne ikke sende mig i skole.


  • MortilM
    MortilM Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 35
    #3   1. nov 2014 Jeg var vel en 13 år da jeg begyndte at stå op selv. Men det var kun fordi jeg blev teenager - og dermed brugte meget mere tid om morgenen. Min far stod altid op 6:30 og sørgede for at vi kom afsted.

    Men det er meget afhængigt af barnet... Ikke under 12...


  • #4   1. nov 2014 Jeg kunne ikke drømme om at overlade C alene fra kl. 4 om natten. smiley det blir jeg faktisk lidt forarget over.

    Det blir tidligst omkring de 10 år.


  • #5   1. nov 2014 Ja jeg kunne heller ikke forlade Papaya. Slet ikke som 8-årig.

  • Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
    #6   1. nov 2014 Åååh lige på det punkt er jeg hønemor med stort H! Så det kan jeg slet ikk svare på smiley

    Jeg har en dreng på 7, kunne slet ikke forestille mig at lade ham være alene! Ikke om så jeg bare skulle en tur ud på havetraktoren og slå græsset smiley


  • #7   1. nov 2014 Altså skole bus hos os er til og med 4.klasse og det mener jeg ikke mine børn skal selv..

  • #9   1. nov 2014 Jeg var 7 år da jeg selv skulle stå op, lave madpakke, spise morgenmad og gå i skole.. Og det var uden at min mor ringede, vi havde ingen telefon

  • #10   1. nov 2014 Jeg ville ikke selv lade mine piger alene om de ting,

  • #11   1. nov 2014 Det du beskriver ville aldrig komme på tale herhjemme ....... eller måske når de er 16 år smiley


  • #12   3. nov 2014 umiddelbart ville jeg sige tæt på puberteten. Forudsat at barnet var ret modent og god til at stå op.

    Der er jo forskel på børn, og hvor meget de kan, men jeg ville aldrig synes det var ok at en under 10 år var alene om den slags ting.


  • #13   6. nov 2014 Jeg tror jeg var 9 år. Der var vækkeur sat til at ringe og jeg tror min mor ringede og tjekkede at jeg var oppe og så havde vi en aftale med en stor pige, som kom og fulgtes med mig i skole.

  • #15   10. nov 2014 Puha det er godt nok utroligt blandede svar!
    uha jeg kan slet ikke finde frem til en nogenlunde linje til hvad der er accepteret og hvad der er uansvarligt. Det lyder jo både til at det er dybt uacceptabelt og samtidig helt normalt ved andre.

    Jeg blev bare chokkeret og forarget over at en fuldtidsfar fyr lod sin datter være helt alene hjemme allerede som 8-årig og selv gav hende ansvaret for alt uden nogen form for kontakt eller hjælp.

    Men det var måske bare mig så.

    Det er så lige blevet droppet fordi hun var for bange for mørket


  • #16   10. nov 2014 Tror det handler rigtig meget om at læse sit barn, samtidig med at hjælpe med at have ansvaret selv. Nogle børn kan jo sagtens være alene 1-2 timer hvor andre synes det er vildt skræmmende.

Kommentér på:
Selv stå op alene og gå i skole?

Annonce