{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Sele til lift? {{forumTopicSubject}}

Da der ikke er længe til og jeg har fået afvide at baby ikke må sidde længe i autostolen, er jeg blevet rådet til at købe en sele til liften, men hvor og hvad dælen hedder sådan en?
Har søgt på nettet, men kan intet finde omkring det.
Hjæææælp?
Vi bor 35 minutter fra sygehuset.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sele til lift?
  • #1   29. okt 2014 Er det tænkt til når I skal hjem fra sygehuset? Eller skal I køre langt hver dag? Tænker at selvfølgelig skal de små ikke sidde i autostolen flere timer hver dag, men en tur på 35 km. når I skal hjem sker der altså ingenting ved.

  • #2   29. okt 2014 det er noget fis, baby tager ikke skade af at køre 35min i autostol. mener har lige været sammenkrøllet i 9 måneder i maven så mon ikke den klare en lille tur i autostol.

  • #3   29. okt 2014 Altså du må ikke bruge liften fra barnevognen i bilen. Det som personen nok har ment er en autostol hvor baby ligger helt ned ligesom i en lift.

    Men selvfølgelig kan baby holde til at køre de 35. min hjem.


  • #4   29. okt 2014 Det er til turen hjem fra sygehuset.
    Den sele jeg efterlyser er åbenbart blevet ulovlig, ellers brugte man for nogle år tilbage en sele til at spænde over liften så den kunne stå på bagsæderne, nu bruger man easy lift som lejes hos babysam smiley
    Autostolen er frarådet af min jordemoder. Det er pga stillingen baby har i autostolen, den er ikke god når de er helt nye. Noget med ryggen smiley


  • #5   29. okt 2014 altså kan kun sige at loui har siddet meget i autostol og han har altså ikke taget skade. nu ved jeg ikke om det er dit første barn. men man opdager hurtigt at halvdelen af alle de råd man får fra sundhedsplejerske læger osv osv skal man lige tage med en vis gran salt. det er i hvert fald min opfattelse.

  • #6   29. okt 2014 Enig med #5.

    Nej, det er ikke sundt for deres ryg at sidde i en autostol i længere tid hver dag, men man skal altså også kunne komme frem og tilbage. Hvis bare i sørger for at ligge baby fladt på ryggen når i kommer hjem, så sker der ingenting ved det.


  • #7   30. okt 2014 Det er helt klart skadeligt at sidde for længe i en autostol. Det kan slet ikke diskuteres. Især hvis baby "sidder" meget op i stolen.
    Men der er forskel på stole - køb en god stol, hvor baby nærmest ligger ned, og hvor der eventuelt medfølger et lille indlæg/pude til at ligge i ryggen. Så sker der ikke noget ved at køre nogle ture af og til. En lang tur en sjælden gang imellem, sker der heller intet ved.

    bare sørg for at baby har det behageligt, kører I mere end en time, så hold en kort pause og "ret" baby til, så baby ikke sidder i samme stilling konstant.
    LAD være med at handle ind med baby i autostolen - det er dumt og totalt hensynsløst. Brug vognen, eller stil liften i indkøbsvognen smiley

    Liftnet, som det man spændte over liften hed, er meget risikabelt at bruge, da barnet slet ikke er fastspændt og meget nemt kommer alvorligt til skade, ved en påkørsel.


    Kig evt. på www.autostol.dk - der står en del gode råd og tips smiley


Kommentér på:
Sele til lift?

Annonce