{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.621 visninger | Oprettet:

Far dur' ikke!! Hjælp! (Lidt langt) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en datter på knap 6 mdr. Vi har et problem - faktisk et kæmpe et af slagsen! Mor her vil gerne ud og opleve lidt andet end amning og bleer der skal skiftes, men det kan simpelthen ikke lade sig gøre! Hun vil ikke passes af sin far! Han kan hverken give hende grød/sutteflaske og hun vil slet ikke puttes af ham! Hun skriger og skriger og intet kan bruges - lige med undtagelse af mor!
Jeg har endda måtte melde fra til en polterabend, fordi hun nægtede at tage flaske osv. Har en fødselsdag jeg meget gerne vil til på torsdag, og allerhelst UDEN børn!
Har i dag sagt til manden at han skal tage sig af aftengrød, flaske og putning hver aften, i håb om at de kan blive gode venner og der ikke er skrig og skrål hvergang jeg træder ud af døren! Indtil videre har hun i dag, spist din grød, nægtet flaske og nu har hun skreget i knap en halv time, da hun ikke vil puttes. Det kribler i fingrene for at gå op og tage over, men så lykkedes det vel aldrig...
Nogen gode forslag til hvordan de kan få en hyggelig aften uden skrig og skrål???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Far dur' ikke!! Hjælp! (Lidt langt)
  • #1   19. okt 2014 Da min ældste, Caroline var omkring 10 måneder så havde hun sådan en fase.

    Det er mega hårdt men du gør det helt rigtige ved at lade ham prøve at tage lidt over, også selv om det er svært


  • #2   20. okt 2014 Ja, det er hårdt at gå ud af døren for at vide at når du kommer hjem igen, ligner huset noget der er løgn, begge unger skriger og farmand er ved at gå ud af sit gode skind!

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #3   20. okt 2014 Det er faser, stort det alle børn skal igennem dem.

    Men for din mands skyld, så lad hver med bare at tag afsted, det lidt syndt, at han skal stå med hele lorten, et skrivende barn, hvor han bare er magtes løs..

    Sådan er det at have børn, og de første par år må man sætte sine børn før sit eget behov


  • #4   20. okt 2014 Jeg tager ikke bare afsted. Jeg har 1 dag om ugen hvor jeg skal noget, og syntes jeg trænger til at komme lidt ud uden børn. Syntes det er hårdt psykisk ikke at kunne tage hjemmefra bare et par timer om ugen. Er meget ked af at jeg ikke var med til min venindes polterabend og hvis ikke de finder ud af det, så skal jeg aflyse endnu en! Har altid mobilen på mig, men der går aldrig mere en max 1 1/2 time, vel og mærke på en RIGTIG god dag, inden der bliver ringet!

  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #5   20. okt 2014 Ditte - sådan er det altså at have et ammebarn? Nogen børn vil bare ikke tage flaske.. De færreste ting er så vigtige at du ikke kan udskyde dem de første måneder.. Når dit barn bliver ældre, kan du lettere tage ud, men lige nu har dit barn brug for dig,og kan kun sige det ved at skrige.. Du giver bare barn og far en rigtig dårlig oplevelse ved at insistere.. Siger som AT sæt sit barn først, i det mindste indtil amningen er faset ud.

  • #6   20. okt 2014 Er ved at trappe ud af amningen da jeg ikke har nok, så håber det bliver bedre når det er slut...

  • #7   20. okt 2014 Du er simpelthen nød til at lade far tage lidt over, Ikke kun med opgaverne som mad osv.. Men også hygge/grine med baby osv..
    Uanset hvad så skal jeres barn jo "vænnes" til du ikke er der 24/7 stille og roligt over noget tid. Man kan jo ikke bare pludselig smutte og tro man ikke bliver kontaktet smiley
    Barn før sig selv!
    Hun er jo kun en bette en endnu!
    Har hun ikke en/nogle favorit leg med far?


  • #8   20. okt 2014 Vi har også aftalt at han skal stå for alle måltider, bleskift, putning osv, nå han kommer hjem fra arbejde. Det gik ok fredag og lørdag, men i går gik det lidt den forkerte vej. Kan det være en fordel at jeg går ind i et andet rum mens han giver mad/flaske? Tænker at det måske er fordi hun kan se-lugte mig at hun ikke vil spise....

  • #9   20. okt 2014 De gange hvor jeg "stikker af" sørger jeg for at hun er blevet ammet, skiftet og puttet i barnevogn/seng inden jeg smutter, men hun vågner inden for 10-15 min efter jeg er taget afsted. Jeg går meget op i at hun spiser/sover på nogenlunde faste tidspunkter, så hun er både mæt og træt når hun blir puttet.

  • #10   20. okt 2014 Syntes bestemt du skulle prøve at være "usynlig" samtidig med at du er i huset. Husk at i begge skal være trykke ved situationen smiley
    Man må ikke glemme at bare fordi de er små, er de også snu ;p
    Hvis hun kan se/lugte dig, så vil hun da helt klart hellere ligge ved brystet! (Kender jeg selv fra min datter på knap 6 mdr ;p )
    Prøv jer lidt frem..
    Men her er tager han over ved sjove ting som at hoppe med hende, hun elsker det! Og forbinder ham dermed også med noget sjovt. smiley


  • #11   20. okt 2014 Han kan sagtens sidde og hygge og ha det sjovt med hende, hvor hun griner og hviner til den store guldmedalje. Og hvis jeg feks er i bad eller laver mad, er der intet! Det er så snart han skal fodre/putte eller være alene med hende at det går galt...

  • #12   20. okt 2014 Ja hun forbinder dig med mad, men det er nok ikke andet for end at blive ved smiley

  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #13   21. okt 2014 dit barn give udtryk for at hendes behov er dig. jeg går meget ind for at man opfylder sit barns behov.det er helt normalt at barnet er mest tryg ved mor den første tid, barnet har lagt i mors mave og er derfor vant til mor. min holdning er at man altså bare må tilsidestille sine egne behov helt i starten, selvom man går glip af andre ting. børn er hverken snu eller luskede, de handler kun efter deres behov.

Kommentér på:
Far dur' ikke!! Hjælp! (Lidt langt)

Annonce