{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

Maiken T
Maiken T
Tilmeldt:
2. apr 2014
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 7

Sex efter fødsel? {{forumTopicSubject}}

Hvornår begyndte i at have sex efter fødslen igen?

Jeg fødte for 3 uger siden, det var en meget smertefuld fødsel (den gik meget hurtig) og jeg revnede også under fødslen. Efterfølgende har jeg fået hæmorider som jeg stadig døjer med.
Der ud over døjer jeg med lidt lavt selvværd for tiden, da jeg har taget 30 kg på under graviditeten og maven langt fra er flad som den var før jeg blev gravid (dog arbejder jeg meget målrettet for at rette op på dette, med kost og motion), så føler mig bestemt ikke sexet på nogen måde og har ikke rigtig lyst til at vise mig for meget frem.

Jeg tilfredsstiller kæresten på anden vis end direkte samleje, han er meget forstående og tager på ingen måde afstand pga. Min vægtforøgelse (han er super god til at anerkende mig) og jeg kan mærke at jeg gerne snart vil genoptage vores sexliv, men er stadig lidt følsom omkring underligt.

Der ud over, har jeg det lidt mærkeligt med at skulle have sex foran baby... Lige nu er hun jo meget lille og ser/opfatter ikke så meget, men hun bliver hurtig større. Hvordan løser i dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sex efter fødsel?
  • #1   12. okt 2014 De anbefaler at man ikke starter på motion/sex og andre fysiske krævende aktiviteter før efter 8 ugers undersøgelsen.

  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #2   12. okt 2014 Jeg ville også vente til efter 8-ugers undersøgelsen, du kan evt tage det op.med din læge smiley
    Sex behøver heller ikke foregå i soveværelset, I har vel en stue, køkken, badeværelse smiley Ellers stil den lille ind i stuen i liften eller lignende smiley


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #3   12. okt 2014 Jeg havde efter 14 dage, og dyrkede styrketræning igen efter 10 dage..

  • #4   12. okt 2014 Vi have sex 3 uger efter, ingen problemer ved det:) blev også syet stingene var væk selvfølgelig:) bare husk kondom så du ikke fanger en infektion eller en ny graviditet:)

  • #5   13. okt 2014 De fraråder ikke sex, men siger blot at man skal huske kondom de første 8 uger. smiley
    Jeg havde selv sex ca 3 uger efter fødslen. Det gjorde ondt til at starte med, men tog det bare stille og roligt smiley
    Jeg har selv taget meget på, og mit selvværd har fået et stort nyk nedad.. Men hvis du føler dig klar, så go for it! smiley bare tag det i dit tempo, så skal det hele nok gå smiley


  • #6   13. okt 2014 Vi havde sex samme dag jeg kom fra sygehuset vi var indlagt i tre uger og min mand s trang var stor så jeg bøjede mig og han var glad?? men der efter gik der nok 7-10 dage inden vi havde rigtig dejlig sex. Jeg var ny operet da jeg kom hjem så lysten var der ikk kun ved min mand og jeg fik så ondt af ham at han lige fik en lyn hyler da vi kom hjem.

    Men de fraråder jo ik sex bare man bruger kondom .

    Men vis din mand er villig til vente hvorfor haste? Vent til du føler dig klar ?


  • #7   13. okt 2014 Her gik der 3 mdr fra jeg fødte til vi havde sex igen. Jeg blødte rigtig meget, og endte ud med en akut operation og indlæggelse 9 uger efter fødslen, pga. en død tvilling til min datter som ingen havde opdaget.
    Sex var ikke liige det jeg tænkte mest på må jeg nok indrømme smiley


Kommentér på:
Sex efter fødsel?

Annonce