{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.158 visninger | Oprettet:

Hund og baby - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej ..Håber nogle med hund kan hjælpe eller følge mig i min lille krise! smiley
Sagen er den at vi for 2 år siden fik den skønneste lille mopsepige som nu er 7 år snart. Hun er en rigtig lille tryghedsnarkoman som helst skal være hos mg hele tiden og jeg har nok haft det lidt på samme måde med hende (smiler) og derfor har hun "desværre" også fået lov til at sove i sengen sammen med os.
Sagen er nu den at vi skal være forældre om 1,5 måned og at vores soveværelse+børneværelse er er på 1. sal og vi helst ikke vil have hende ovenpå grundet hundehår(hun fælder rigtig meget) og at hun ikke skal vågne hver gang jeg skal amme den lille. Er det synd at lade hende ligge alene nedenunder? Vi har den sidste måned øvet lidt i at hun har sovet i kurven ved siden af sengen, men det slipper vi desværre ikke af med hundehårene af. Synes bare ikke vores drengs værelse + tøj skal overdynges med hundehår hvis i forstår. Men er jeg en ond hundemor? og hvordan ville i lave overgangen? vil helst gøre det nu her så hun ikke føler hun bliver smidt ned pga baby når han er kommet til verden smiley Håber nogle kan hjælpe mit blødende moder - og hunde hjerte smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og baby - HJÆLP
  • #1   10. okt 2014 I vil aldrig slippe helt af med hundehår smiley
    Her har hun været i sofa og seng da den var lille, og her er den ikke mere. Den har sin egen plads, og den har så sin egen plads i bryggers om aftenen.
    Men ved ikke om du kan holde den nedenunder når i er oven på? Ved ikke om den hyler eller andet?!
    Men det ville også være synd jo, jeg ville have beholdt den ved siden af sengen, hvis den bare kan holde sig på sin plads om natten smiley
    Også skriver du selv den er meget knyttet til dig, så kan det godt være lidt svære når det er den lille kommer smiley
    Fordi der får den ikke så meget opmærksomhed hos dig.
    Jeg skal også støvsuger hver dag hvis min datter skal være på gulvet herhjemme smiley


  • #2   10. okt 2014 Det er ligeså meget fordi hun ikke selv kan gå op ad trappen og derfor plejer vi at løfte hende når vi skal i seng og tænker lidt det bliver træls med en baby på armen også smiley men hun er heldigvis ikke typen der piver og hyler, så det kan godt være man bare skal kaste sig ud i det .. tror jeg synes det er værre end hun gør smiley



  • #3   10. okt 2014 Jeg kunne ikke drømme om at lade min hund sove på en helt anden etage end mig. Kan i ikke bare sætte gitter ind til babys værelse? Hundehårene undgår i jo ikke uanset hvad i gør, og støvsugning skal gøres uanset. smiley

    Jeres hund skal vel stadig være en del af familien? Så jeg vil absolut fraråde at udelukke den fra jeres liv den etage. At den vågner ved amning lærer den hurtigt at ignorer.


  • #4   10. okt 2014 Og hvorfor må den ikke gå på trapper egentlig?

  • #5   10. okt 2014 Jeg ville bare prøve at lade hende sove nedenunder allerede nu, og så håbe på at hun er dygtig og lærer det med det samme. For så er hun vant til det når baby kommer. Og husk så endelig ikke at skærme baby helt, for begge parters skyld smiley

  • #6   10. okt 2014 Hun må meget gerne gå på trapper hvis hun kunne, men det tør og kan hun ikke smiley Vi har slet ikke planer om at afskærme hende. Vi har selv været trætte af at vores tøj som ligger i skunke er helt behåret bare af hun er med i soveværelset om natten i hendes fældeperioder (som hun har næsten konstant) og tror bare jeg bliver endnu mere "sart" over at det også skal gå ud over baby's tøj. Vi vil inddrage hende så meget som muligt i baby og er jo også størstedelen af tiden nedenunder, det er KUN om natten hun vil blive afskærmet fra os og baby :)hvis i forstår smiley

  • #7   10. okt 2014 Jeg forstår hvad du mener, men jeg ville aldrig selv gøre det. smiley

  • #9   12. okt 2014 godt at høre jeg ikke er de eneste med disse tanker smiley tror mig og kæresten skal have den vendt med hinanden igen, da det der er mest bøvlet er at skulle løfte både baby og hund op ad trappen.. mit hjerte siger hun selvfølgelig skal blive i soveværelset, men min fornuft siger at hun selvfølgelig sagtens kan være alene om natten :-)!


  • #10   12. okt 2014 Hvis vi nu tænker langsigtet.

    Når du starter på job igen, kæresten er på job og baby er i vuggestue. Så er i væk fra hunden ca. 8 timer om dagen, også skal den også lige være alene om natten i 8-10 timer? No Way.


  • #11   13. okt 2014 Vores hund sover i vores bryggers sammen med katten hver nat, det har hun altid været vant til og der er ingen problemer. Du får det næsten til at lyde som dyre mishandling Pernille..

    Jeg går så hjemme om dagen, så det er kun om natten og få gange i løbet af en uge at hun er alene.


  • #12   13. okt 2014 Hvis det kommer til at dreje sig om at hunden er alene i op til 16-18 timer i døgnet, så ja, det er jeg skam ikke ked af at mene.

  • #13   13. okt 2014 Mine dyr har aldrig sovet i soveværelset, og det har de altså ikke taget skade af smiley Men nu går jeg som sagt også hjemme hver dag.

  • #14   13. okt 2014 Sandra-- også er det også en helt anden historie. smiley Jeg går udfra at TS skal tilbage til et job efter endt barsel, og i den situation synes jeg det er skidesynd for hunden at være alene så mange timer hver dag.

  • #15   14. okt 2014 Ja det synd for hunden:) hundehår er nu engang noget der følger med hvis man har valgt at få hund:) støvsugning og atter støvsugning må Være mit råd:)

  • #16   14. okt 2014 vi ved udemærket hvordan det er at have hund, men det bliver lidt svært at støvsuge lillemandens og vores tøj.. selvom vi elsker vores hund kommer vores søn dog i første række smiley og eftersom vores hund må være over alt i huset inkl sofa synes jeg ikke det er urimeligt at have 1. salen for sig selv smiley spurgte om gode råd til overgangen og ikke til om det var synd eller ej smiley

  • #17   14. okt 2014 Det så ikke korrekt læs lige din tråd igen:) der spørger du rent faktisk om det er synd, og det er det;)

  • #18   14. okt 2014 Og kan Heller ikke forstå hvorfor alt bliver dynget i hår, hvis du støvsuger en gang dagligt:)

  • #19   14. okt 2014 Det er da lige præcis det du spørger til. smiley



  • #20   15. okt 2014 Her sover hunden da også i bryggers om natten, den er da ikke med inde i vores soveværelse.
    Og ja, efter endt barsel skal jeg da også i gang med noget, men det er da mange der gør det sådan.

    Men gør hvad du syntes der er bedst for jer derhjemme, i kan jo altid prøve lidt af hvert, så i finder nok frem til hvad der er rigtig for jer! smiley


  • #21   16. okt 2014 Nu er en mops tilfældigvis meget afhængig af sin familie... Og nej den må ikk gå på trapper... Det kan den ikk tåle i sine led... Og en mops er en hund som helst sover i sengen med sin ejer... At den nu er 7 år ( og går udfra den har sovet ved jer fra lille) og i nu helt vil flytte dem til en anden etage.. Ja det er squ synd for at sige det pænt... Det giver en meget ulykkelig hund og når en mops først er blevet ulykkelig er det ikk bare at rette op på...

    En mops har to voldsomme fældeperioder på et år... Ellers fælder den faktisk ikk rigtigt... Så i mine øre lyder det som en rigtig dårlig undskyldning for at få hunden nedenunder...

    Syns helt ærligt at hvis det er den indstilling i har til jeres stakkels lille mops at i skal gå af med den til et hjem der ved hvad det vil sige at have en mops...!

    Bøvs!!


  • Maiken T
    Maiken T Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 7
    #22   4. nov 2014 Milzen: sikke noget pladder, en mops er en hund lige som andre hunde, den har hverken mere eller mindre brug for sin familie end alle andre og selvfølgelig må en veltrænet (fysisk) mops godt gå på trapper... Du ligger menneskelige følelser i en hund, den bærer den ikke nag, den bliver ikke mopset (ha ha smiley ), så selvfølgelig kan det lade sig gøre og hunden kan stadig få/have et super godt liv.

    Men jeg har ikke haft behov for at ændre noget, jeg har 3 langhåret mellemstore hunde, de sov i soveværelset/sengen før baby blev født og det gør de stadig, ingen problemer smiley

    Baby dør ikke af "lidt" hundehår, hun lærer at sove selv om der er hunde til stede og hundene lærer at sove selv om baby er der (græder, skal ammes, osv.)

    For mig er det rigtig vigtigt at mine hunde ikke på nogen måde føler sig tilsidesat, fordi der er kommet baby i huset, vil gerne have at de får et godt og sundt forhold til hinanden. smiley


  • #23   4. nov 2014 Man kan godt hører du ikk har den store erfaring med en mops.. For nej de er li præcis ikk som alle andre... Kan smide utallige link ind hvis du skulle få lyst til at sætte dig lidt ind i hvad det vil sige at have en mops..

  • Maiken T
    Maiken T Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 7
    #24   8. nov 2014 smiler... Ja gør du bare det smiley

  • #25   17. nov 2014 jamen så kommer der li lidt læsning her...

    http://dogsuniverse.dk/hunderacer/mops/

    http://www.gipote.dk/racehunde/163-Mops
    her er det dog mest i kommentaren du finder noget brugbart.. et lille udklip:
    Den sover RIGTIG gerne i arm, i sengen & i sofaen. Den er tæt knyttet til sine mennesker & enes typisk uproblematisk sammen med børn & andre dyr. En Mops trives ikke optimalt som bryggers/hundegårds hund & kræver bestemt ikke en "hård" hånd da den er mild af natur.. En race der varmt kan anbefales til alle, der anser "hunden" som værende et elskeligt familiemedlem, (næsten) på lige fod med os mennesker, - intet mindre. Man falder pladask for denne sjove & kærlige race.

    http://www.mopshund.dk/pages/lidt_om_racen.htm

    http://www.naturedogs.dk/mopsens-temperament

    så er der lidt at se på..


Kommentér på:
Hund og baby - HJÆLP

Annonce