{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.546 visninger | Oprettet:

PB, men svigermor bestemmer :( {{forumTopicSubject}}

Kort fortalt stod vi for et par år siden i lort til halsen. Svigerforældre hjalp os, de er revisorer, vi fik snakket med banken og flyttede i hus som svigerforældre hjalp med, og ejer endnu. Planen er at vi en dag skal købe det, når vi er gældfri.
Vi har indtil nu overholdt alle aftaler, da de ellers ikke vil hjælpe os.
Vi har begge fast job og en søn på 6,5 år.
Jeg er efterhånden sindssyg skruk. Jeg kan snart ikke mere.
Sønnen spørgergerne hver uge, om han ik må blive storebror, og jeg vil så gerne, men manden siger nej, da han mener vi skal spørge svigermor om lov først og se om vi har råd.
Vi får aldrig et barn mere, hvis vi skal vente på en perfekt tid, for der vil sikkert altid komme noget i vejen..
Svigermor har før truet med at overholder vi ikke det og det, så ryger huset til nogle andre.
Jeg mener ikke hun skal blande sig i om vi skal lave en mere, men det mener manden smiley
What to do?!
Jeg er ked af det og føler mig flov over at skulle spørge min svigermor om lov..hvilket jeg stadig ikke mener jeg skal..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PB, men svigermor bestemmer :(
  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #1   12. sep 2014 Som jeg læser det så er svigermor ikke problemet lige her - det er din mand derimod. Du må forklare ham, at det her handler om jer to og jeres familie, og om hvorvidt HAN vil et barn mere. Du kan ikke klandre svigermor for, at din mand synes, hun skal involveres.

  • #3   12. sep 2014 Jeg ville få stress af konstant at få af vide - hvis i gør det og det så ryger huset. smiley
    Vi lånte engang bil af svigermekanikken, enormt gavmildt af dem, men vi stod ligesom også i "glæd" til dem, og kunne ikke bare gøre helt som vi ville, med vores penge, og hvad de bad om hjælp til... Den bedste dag var da vi fik vores egen bil.. smiley
    Føler med dig, for et hus er jo noget større end en bil.. Men tænker at det er urimelig at de skal bestemme over jer, især hvis i lejer huset på samme vis som hos en udlejer eller Boligforening.
    Selvfølgelig skal man betale husleje til tiden mv. Men der slutter det så også, en boligforening kan jo heller ikke bestemme om man skal have flere børn eller ej.
    Så snak med manden igen, det er jeres beslutning og IKKE svigermors.


  • #4   12. sep 2014 Tak for gode svar.
    Han er ikke afvisende over for et barn mere, men ja mener at svigermor skal godkende, da vi jo ellers kan risikere at hun blir sur og truer med hus osv igen..

    Puh og så var jeg bare ked og stresset igår, så det ramlede lige for mig.


  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #5   12. sep 2014 Hør her, din svigermor kan jo ikke smide jer ud af et hus fordi I får et barn. Hvis I går i evig "frygt" for at hun gør det, hvad så med at få sparet op og finde et andet sted at bo, eventuelt til leje? Det andet lyder på ingen måde som noget I kan trives med i længden?

  • #6   13. sep 2014 Så du og din mand skal simpelthen leve i evig gæld til din svigermor? No Way! Så må din mand gro nogle nosser og sige fra.

    Jeg har selv lånt en stor sum af mine svigerforældre, og pga dem var det muligt for os at kæbe hus og sætte det i stand fra kælder til Kvist, men fandeme nej om jeg vil spørge dem om lov til at bruge MINE penge efterfølgende.


  • #7   13. sep 2014 Hvis det var min svigermor ville jeg sp bare flytte, de har selv sagt ja til at hjælpe jer. Så må hun sp lukke røven altså

  • #8   16. sep 2014 Se "pb og manden"

Kommentér på:
PB, men svigermor bestemmer :(

Annonce