{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Prævention efter fødslen {{forumTopicSubject}}

Hej piger
Jeg går og tænker over hvad jeg skal vælge at prævention efter fødslen. Jeg har ikke lyst til at starte på P-piller igen, da jeg var igennem 10 forskellige mærker sidst før jeg fandt nogle jeg kunne tåle, og de blev så taget af markedet kort tid før jeg blev gravid (startede PB).
Så har jeg overvejet hormon spiral, men har fået af vide at den skal man kun vælge hvis man ikke vil have børn længere, og vi regner jo med at skulle have nr 2 på et tidspunkt (kæresten vil have 7-9 børn, det får han nok bare ikke)
Kobberspiral har jeg hørt er en masse bivirkninger ved, og man ikke skal vælge den hvis man har allergi, hvilket jeg har.
Så er der P-stav, den har min veninde, og den er jo ret tydelig. Men bliver nok den jeg vælger hvis der ikke bliver forslået noget bedre.

Mit krav er egentlig at det ikke er noget jeg skal gå og huske på, som at købe kondomer (hvilket jeg slet ikke kan forstille mig at kæresten skulle bruge igen) eller at tage P-piller osv.

Hvad har i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prævention efter fødslen
  • #1   23. aug 2014 Efter Nr. 2 fik jeg homonspiral, og da den kom ud fik jeg en mens også var jeg gravid.
    Fik homonspiral igen efter 3. Fødsel. Til 8 ugers undersøgelsen.

    Jeg ville aldrig være den foruden.

    Jeg har haft kobber spiral. Og hold nu magle noget bib.
    Jeg styrt Blødte havde voldsomme smerter og var meget dårlig

    Så klar vil jeg anbefale homonspiral. Ja den koster 1200kr men den er hurtigt tjent hjem. Tager du den ud efter fx 12 mrd har du brugt 100kr om mrd.



  • #2   23. aug 2014 Hvorfor skulle man ikke vælge homonspiral hvis man vil have flere børn. Det må du altså lige uddybe.

  • #3   23. aug 2014 Jeg har bare hørt at der kan være svært at at blive gravid når man har haft den, og at den kan ødelægge det den sidder fast i. (Ved ikke lig hvad det hedder)

  • #4   23. aug 2014 Aha. Og hvem har sagt det til dig ?
    Kender ingen der har haft svært ved at blive gravid


  • #5   23. aug 2014 Tror din læge vil foreslå hormon spiral af sig selv. Blev jeg både spurgt om ved Freja og nu med Viktor, men jeg har valgt at få klemmer på da vi ikke skal have flere børn smiley

  • MortilM
    MortilM Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 35
    #6   23. aug 2014 Jeg er blevet forslået hormon spiral flere gange af mine - og det bliver det nok når jeg har født..
    Hun sagde derimod at kobberspiralen kun var for dem som havde født de børn de skulle..


  • #7   23. aug 2014 Jeg har hormon-spiral og har aldrig haft problemer. Ej heller har jeg hørt noget om at det skulle være sværere at få børn efter den.

  • #8   23. aug 2014 Jeg fik også tilbudt hormon spiral selvom vi gerne vil ha flere børn , kender iøvigt en del der har haft den og fået børn uden problemer

  • 2014 <3
    2014 <3 Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39
    #9   23. aug 2014 Der er jo også p sprøjte

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #10   24. aug 2014 Jeg blev gravid selvom jeg havde p-stav, da min krop udstødte den..

    P-stav kan også være farlig, da den kan vandre i kroppen, og derved være svær at få ud


  • #11   24. aug 2014 De fleste læger fraråder p-staven. Min læge nægter at bruge den.


    Næsten alle vil derimod tilråde dig hormonspiral. Den er god, effektiv og der er ingen men. Jeg har aldrig før hørt at det skulle give problemer ved en senere undfangelse, så det er da vist en and.


  • 2014 <3
    2014 <3 Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39
    #12   24. aug 2014 Har haft p stav af to omgange i alt 5,5 år og er lykkelig over at have haft den. Ja begge gange var der lidt besvær med at få den ud? Og hvad så, man er jo bedøvet imens de roder rundt der..

    Det der med den vandre er sjældent , og det jo ikke fordi den vandre ned i låret. Min sidste havde bøjet sig i den ene ende og det var det, ikke noget jeg har lagt mærke til .

    Grunden til de fleste læger ikke anbefaler den er fordi de ikke kan ligge den i, så de skal derfor henvise dig til et andet sted ...

    Vil klart anbefale den smiley


Kommentér på:
Prævention efter fødslen

Annonce