{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Jaric W
Jaric W
Tilmeldt:
23. dec 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70

Hvornår begynde med potte? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg havde ikke troet, jeg skulle oprette dette emne foreløbig, da min datter kun lige er blevet 18 måneder!
Men hun er generelt meget langt fremme, især sprogligt (bemærkes også af DP, SP, m.fl.). Hun kan vel over 60 ord, og lærer hver dag nye ord, og sætter dem også sammen i "sætninger" på 2-3 ord.
Hun er meget interesseret, når vi voksne går på toilettet, og siger "tisse" når vi sidder der. Det bekræfter vi hende selvfølgelig i, at det er rigtigt at man tisser på toilettet smiley

Vi kan spørge hende, om hun har skidt, og hun kan svare ja eller nej. Hun kan også komme og røre ved bleen/udenpå tøjet og sige "skidt" og hun har ret i 90 % af tilfældene. Her roser vi hende også for at sige til.

De sidste dage er hun så begyndt at finde sin potte på badeværelset (den har vi aldrig introduceret, men den står bare på gulvet under et skab). Hun sætter sig på den (med tøj på) og siger "tisse". Vi siger "ja, der kan du sidde når du tisser" eller lignende. I dag, da hun skulle i seng og have børstet tænder, trak hun så i bleen, og min mand hjalp hende af med den. Så satte hun sig på potten og sagde "tisse" men da var det vist lige kommet i bleen, inden han nåede at få den af.

Ja, undskyld den lange intro, nu til spørgsmålet smiley Vi har talt om, hvorvidt det så er nu, vi "bør" begynde at introducere potten mere? For eksempel lade hende sidde på den morgen og aften, når hun alligevel er på badeværelset og børste tænder? Inden hun skal i bad? Eller er hun stadig alt for lille til, at det giver mening?

Min mor fortæller, at jeg selv blev renlig i netop den alder, men når man googler, lyder det som om de fleste først begynder ved 2,5 års alderen? På forhånd tak for råd/erfaringer/mv. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår begynde med potte?
  • #1   20. aug 2014 Ja, hvis hun har lyst, så prøv!
    Markus er 19 mdr. og han sidder på potte, når han har lyst og det lige passer ind herhjemme. I dagpleje er han lige begyndt at sidde der på faste tider sammen med de andre. Min datter gik ved samme dagplejer og startede på samme tidspunkt og var renlig, da hun var 28 mdr!


  • #2   20. aug 2014 jeg ville lade hende prøve, hva med at købe den lille trappe til toilettet , tænker bare så skal i ik til at vænne hende fra potten når den tid kommer;))

  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #4   21. aug 2014 Tak for svar smiley Så var det nogenlunde, som jeg selv havde tænkt smiley Skøn udvikling må man sige smiley Vi "leger" videre med potten!

Kommentér på:
Hvornår begynde med potte?

Annonce