{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.022 visninger | Oprettet:

Snakke grimt til lille barn :( {{forumTopicSubject}}

Hvad bilder nogle mennesker sig ind smiley sidder i toget idag på vej hjem med Josephina og lillesøster Vicktoria.. Vi sidder i cykelvognen og Josephina er kravlet op på sædet ved siden af mig.. Vi sidder og snakker, Josephina er glad og snakker derfor lidt højt (men hun råber ikke og laver ikke ballade)..
En middelalderen mand rejser sig og kommer gående mens han snakker ud i luften (tror først han snakker i håndfri telefon) høre ikke efter hvad han siger, men da han kommer tæt på ligger jeg mærke til at han lyder vred og opfanger ordet møgunge..
Da han så er ud for os ser jeg op og han stirre på Josephina med rent had mumler et eller andet jeg ikke opfanger og slutter med "forbandede lorte unge" smiley blev så chokeret jeg lige skulle vende den i hoved et par gange og så var han inde i næste vogn..
Overvejede seriøst og rejse mig og gå ind og spørge hvad han bildte sig ind at tale sådan til min datter.. Men jeg var ikke sikker på om han var normal i hoved, så ville ingen risiko løbe..
Han blev ved med at stirre ondt på os til vi stod af smiley
Fik det helt dårligt, hvad har min lille altid glade og smilende solstråle gjort ham ? Hvordan kan man få sig selv til at tale sådan til et barn på 15 måneder der intet gjorde ud over at være glad ? Øv øv hvor sådan en nar bare ødelægger ens dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snakke grimt til lille barn :(
  • #1   20. aug 2014 det kan jo være at han ikke har været helt normal oppe i hovedet. nu ved jeg ikke hvor du kommer fra men i kbh der køre sku mange sære mennesker med toget

  • #3   20. aug 2014 Nogen mennesker har bare ikke forståelse for at børn altså ikke tænker over at de snakker højt når de er glade.
    Den anden dag var Jonathan og jeg på cafe med jonathans far der sad Jonathan og pjattede og lavede lyde, også lidt høje lyde men for fanden, han er 20 måneder så jeg giver ham lov, hvis folk ikk kan acceptere det er det deres problem.
    Men jonathans far blev ved at prøve at få Jonathan til at dæmpe sig, og sagde til mig at han og hans brødre altid er blevet opdraget til at have respekt for andre mennesker når de er ude og at de havde fået en del klask i numsen for den opførsel som Jonathan havde der. Men for fanden. Sådan er børn altså


  • #4   20. aug 2014 Jeg troede at tiderne hvor børn skulle ses og ikke høres var pasé!

  • #5   20. aug 2014 som du selv skriver han det jo være manden var pysisk syg, , ellers burde han lukke .

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #6   20. aug 2014 Åh, psykisk syg ligefrem? Sikke da nogle syge fordomme i kommer med. Måske var manden bare en almindelig mand med en dårlig dag..

    Hvis man har en dårlig dag, og samtidig er træt er der intet mere irriterende end at skulle hører på andre børns larm..

    Hvis du vidste at dit barn snakkede for højt, burde du nok lige havde tysset bare en enkelt gang eller to på hende


  • #7   20. aug 2014 AT: Hun råbte ikke, og snakkede heller ikke voldsomt højt, men en tumling på 15 måneder har en lidt højere stemme og tone end voksne.. Det var på ingen måde på et nivue der burde genere nogen (og manden sad ikke ved siden af os, men et stykke væk) og selv hvis hun havde larmet mener jeg ikke det er ok at snakke sådan til nogen og slet ikke små børn..
    Jeg mener ikke et 100%normalt menneske reagere sådan, heller ikke hvis hun havde larmet! så burde man havde sagt noget til forældrene i stedet..

    I andre: Tak for jeres ind put


  • #8   20. aug 2014 At hvem har tisset på din sukker mad? Hvis ikke man kan tåle at se og hører småbørn ja så må man blive hjemme

  • #9   20. aug 2014 T's om din datter så havde skabt sig tosset og råbt røv er det stadig ikke ok kan forstå du blev noget ked sur os

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #10   20. aug 2014 Signe: som du beskriver det snakker han jo ikke engang til hende..

    Når man er i et offentligt rum skal man tage hensyn, også selvom barnet kun er 15 måneder.. Men hun må åbenbart havde larmet ellers havde han nok ikke hørt hende..

    Har du aldrig haft en dårlig dag eller hvad?

    Eller bandet over ting som måske ikke skulle siges højt, men som alligevel røg ud af din mund.

    Syntes du overreagere helt vildt.


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #11   20. aug 2014 Mor: blive hjemme? Kom ind i kampen.
    Manden er med offentlig trafik, det er et transport middel. Hvis barnet larmer så meget at manden endda kan hører det selvom han ikke sidder ved siden af, er det moderen pligt - af respekt for alle andre rundt om - at tysse på barnet..

    Men børn gør måske aldrig noget forkert? Eller også er det bare mangel på opdragelse af moderen


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #12   20. aug 2014 Ts: og du kunne jo knap hører hvad manden sagde, så mon han egentligt snakkede til din datter?

  • #13   20. aug 2014 AT: Bliver faktisk lidt harm, da du konkludere en masse som slet ikke passer smiley
    1: Nej min datter larmede ikke, jeg er ikke døv eller en "veRdenRotereOmMitBarnOgDetKanIntetGaltGøre" type.. Når jeg igen og igen skriver at hun på ingen måde larmede så det burde være til gene for normale mennesker, men blot som et barn med en lys glad stemme gør, så er det ski fordi det var sådan..
    2: Hvem siger overhoved det handlede om lyd, måske han bare hader børn, eller piger eller syntes hun var grim ? Han nævnte intet om larm, så hvorfra konkludere du at hun må have larmet.. Jeg skriver hun ikke gjorde, netop for at folk ikke skulle tænke at hun nok larmede helt vildt..
    3: mine børn lære fra helt små at tage hensyn og opføre sig efter hvor de er og hvem der er til stede..
    4: Vi sad i cykel/barnevogns rummet, hvis børn ikke må snakke der hvor pokker må de så være ?
    5: Han stirrer direkte på min datter og derefter skiftevis på mig og hende inde fra den anden kupe og der var ikke andre børn.. De ord jeg har skrevet var klare og tydelige og ingen tvivl.. Resten har jeg netop ikke skrevet, da jeg ikke hørte det ordentligt..
    6: Overreagere ? Jeg gjorde intet, andet end at kramme min datter og prøve at lade som ingenting og så føle mig ked af det over at nogen føler sig berettiget til at opføre sig sådan, så kan ikke se hvor jeg overreagere


  • #14   20. aug 2014 Og AT selvfølgelig har jeg dårlige dage, og kan også blive irriteret, men nej har aldrig og kommer aldrig til at tale grimt til fremmede mennesker og slet ikke små børn

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #15   20. aug 2014 Er du totalt paranoid siden du tror at manden syntes din datter er grim, eller alt muligt andet?

    Det virker for mig fuldstændig mærkeligt at du kan mene en mand ikke er normal, fordi han siger møgunge..

    Netop, en skinger barnestemme er irriterende for andre mennesker i nærheden...

    Men det virker nu lidt som om - min datter-gør-intet-forkert-det-er-alle-andre-mennesker-der-er-sarte


  • #16   20. aug 2014 AT hvordan hulan er det lige du skaber dig ? måske er det dig der skal til at komme ind i kampen, der er noget galt hvis man KAN blive så gal sindet på et barn på 15 mdr, og nej børn på 15 børn gør ikke noget forkert,, hvorfor ? fordi barnet er 15 mdr , !!!!! og børn larmer sku nu engang fra tid til andet , og sådan er det nu engang! det er ikke en skid med mangel på opdragelse eller lign på dette alders stadie, det er naturligt


  • #17   20. aug 2014 Tror bare jeg havde tænkt "vor herre til hest" og sagt "Ja kan kun give dig ret - de er sgu dejlige de små børn smiley
    Og så ellers smilet helt op til begge øre. Rigtig provokerende og tænkt at han i hvert fald ikke skulle ødelægge min dag. Det plejer at hjælpe på sure mennesker smiley


  • #18   20. aug 2014 AT: Hvem pokker har dog tisset på din sukkermad .. Du læser jo hvad man skriver som djævlen læser biblen.. Nu er jeg så også paranoid, hvad bliver det næste, at jeg faktisk bare har forestillet mig det hele ?
    Jeg skriver ikke at han tænkte eller syntes noget, jeg skriver jeg ved ikke hvorfor han opførte sig som han gjorde, om det handlede om lyd, udseende, køn, alder eller hvad, fordi du konstant køre på at hun må have larmet, men hvor ved du fra hvad der generede ham ?
    Han reagerede jo næppe sådan fordi han syntes hun var det sødeste han nogensinde har set, så det er vel ikke paranoid at antage at hans grundlag var negativt..
    Hvis folk er så fint følende at de ikke kan tåle et barn der snakker glade, så bør man jo sætte sig i stillekupeen og ikke der hvor barnevognene skal være..
    Og jeg vil så fortsat mene at man har et stort problem hvis et lille glade barn (som hverken råber, skriger eller på anden måde genere) kan genere en så meget, enten fejler man noget eller også er man en ret trist person


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #19   21. aug 2014 Mor til: det er mangel på forældres opdragelse hvis de lader er barn karme i et offentligt rum..

    Ts: og manden kan ikke bare have en dårlig dag, han skal absolout fejle et eller andet?

    Du hører tre ord, havde han virkelig talt til din datter mon ikke han så havde sagt det direkte og på en anden måde?


  • #20   21. aug 2014 Som sagt høre mentaliteten "børn skal ses og ikke høres" fortid til hvis du spørg mig. Vi er blevet så oplyste på "børneområdet" at et barn der snakker, som et barn på 15 mrd nu gør, ikke burde genere! Desuden er der sq så mange andre mennesker der kan være grundlag til større gene i den offentlige trafik. Bl.a unge mennesker der tror de ejer det hele, eller trunten der diskutere så højt med kæresten i tlf at man på lang afstand kan høre hvad det handler om eller fulderikken der råbene og snøvlene skælder ud på hele verden!
    Men med mindre nogen henvender sig direkte til mig eller mine børn, så har jeg bedre ting at tage mig til end, at bruge energi på alle de negative ting!
    TS: glem ham, og fokuser i stedet på den hyggestund du og dit barn havde i toget smiley


  • #21   21. aug 2014 Hvor står det at barnet er karmet over? TS beskriver da fint, at hun på ingen måde råber eller laver ballade smiley jeg giver TS ret i at børn har en mere skinger stemme end end voksne. TS har endda taget så meget hensyn til sine medrejsende, at hun har sat sig i den vogn der er beregnet til barnevogne og cykler - en vogn der er usandsynlig meget motorstøj i, hvilket vel også kan have haft en indvirkning på barnets tale niveau.

  • #22   21. aug 2014 AT: Undskyld men hvor svært er det for dig at forstå at hun ikke larmede ? Ud over det er der grænser for hvor meget man kan opdrage på et barn på 15 måneder, de vil simpelthen ikke huske det hvis de bliver glade, kede, trætte eller andet, dog får hun altid at vide at hun skal dæmpe sig og bruge indendørs stemme hvis hun råber eller larmer.. Men som skrevet snart rigtig mange gange så larmede hun ikke, selv om du åbenbart ikke vil acceptere det..
    Kan du fortælle hvem manden så snakkede til ? Der var ingen andre i nærheden og hans tirrede direkte på min datter, hvilket han fortsatte med.. Grunden til at jeg ikke hørte resten ordentligt var at jeg var fokuseret på min datter og som Chelle skriver er der meget støj (også fra toget selv) i sådan en cykel vogn..
    Og at have en dårlig dag giver ski ikke en lov til at tale sådan til andre, der har de fleste normale mennesker altså et filter der gør man holder det for sig selv.. Så enten er han et ondskabsfuldt røvhul (hvilket vel ikke er at fejle noget) eller også har han et eller andet psykisk, synes jo det er at lade det komme manden til gode at antage at han er syg og ikke bare et dumt svin..
    Men ok i din verden er det åbenbart ok at afreagere sin dårlige dag ved at svine små børn til der intet galt har gjort.. Håber da ikke vi mødes hvis du har en dårlig dag så


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #23   21. aug 2014 Signe L: han talte nok til sig selv.. Men kan din verden virkelig gå under over så lidt?

  • #24   21. aug 2014 smiley

  • #25   21. aug 2014 En gang i mellem er man jo mere emotionel end andre gange. Dette kan jo både skyldes hormoner, kedelige oplevelser så som skænderi med kæresten eller dårlige nyheder mm. smiley
    Hvis Signe L føler at manden har snakket grimt til hendes datter, og fundet det møg ubehageligt efterfølgende at blive nedstirret, så forstår jeg godt hun bliver ked af det :), men Signe træk på skulderen og glem ham. Måske har han snakket med sig selv, måske har han snakket om din datter, måske han fejlede noget, måske han bare havde en dårlig dag - livet er bare for kort til alle de "hvis'er".
    Hav en rigtig dejlig dag smiley


  • #26   21. aug 2014 *"måske'er"

  • #27   21. aug 2014 At hvorfor er det lige du deltager i dennne tråd når du kun kan være spydig og på tværs?
    og gammel var det lige dit egen barn er? du finder nok hurtig ud af at det ikke at så nemt at få et lydløst 15 mdr gammelt barn


  • #28   21. aug 2014 AT: Min verden har det fint, men jeg bliver faktisk lidt ked af at høre nogen tale så grimt til/om mit barn.. Og talte han ikke til hende, så talte han om hende, i min verden gør det ingen forskel..
    Hvad får du ud af at være så negativ og konfliktsøgende ?

    Chelle: Det rammer nok bare en i hjertet når det er ens børn.. Samtidigt har jeg jo næsten lige født og har nok stadig hormonerne uden på, samt søvn jo ikke er det man får mest af


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #29   21. aug 2014 Mit barn er 6 måneder..
    Men kender flere på 1-2 år som kan dæmpe stemmen i det offentlige.

    Ts: fordi jeg syntes du overreagere og fordi det er et debat forum


  • #30   21. aug 2014 AT: Så du ville være ligeglad hvis folk talte sådan til/om dit barn uden grund ? Fatter ikke at du som mor kan forsvare det

  • #31   21. aug 2014 Nu der så også udvikling mæsigt forskel på 15 og 24 mor ) men det finder du ud af At

  • #32   21. aug 2014 Nu der så også udvikling mæsigt forskel på 15 og 24 mor ) men det finder du ud af At lavt at trække på mangel på opdragelse kortet! Er sikker på du ændre holdning , når dit eget barn for en alder for alt skal prøves ! Godt råd skru dine forventninger ned , børn i den alder er simpelthen ikke udviklings mæssigt i stand til at agerer som robotter:)

  • #33   22. aug 2014 Altså er det mig der har misset noget? Hvorfor er opdragelses-spørgsmålet en del af debatten? Jeg kan ikke se nogen steder, at der står skrevet det var mangel på opdragelse af barnet der var skyld i den ubehagelige oplevelse? Er det bare forudindtaget, at det altid er børn der bærer skylden?
    Og ja, det er et debatforum, men så lad os da for filan lave en god debat med en respektabel og sober tone, i stedet for mudderkastning, og grundlagsløse beskyldninger.


  • #34   22. aug 2014 Desuden skal der vel være plads til at vi er forskellige og reagere forskelligt i visse situationer. Hvis man mener Signe overreagere, så er der vel mange måder at sige det på, i stedet for at starte et angreb mod hende, og straks mene at det er hendes barn der er uopdragent?! Eller tager jeg helt fejl?! Eller bedre endnu - acceptere at Signe er mere følelsesladet når det kommer hendes børn. Selv er jeg lidt af en løvemor der går efter struben hvis nogen skulle finde på at forulempe mine børn. AT er måske den mere passive der mener, at børnene kan lære af sådan en situation?! Men så lad da debatten handle om hvilke slags mødre vi er, hvorfor vi er det eller hvorfor vi har valgt ikke at være en anden slags mor, frem for at pege fingre af hinanden og hinandens børn. Bare min mening og et forslag til en sundere debat!

  • #35   23. aug 2014 Godaften piger. Husk venligst at holde en pæn tone, også selvom debatten bliver spændende.
    Mvh Kezia


Kommentér på:
Snakke grimt til lille barn :(

Annonce