{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

A T
A T
Tilmeldt:
12. jan 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115

Abort? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som har været i gennem en abort og som kan forklare det detaljeret for mig?
Både med pille, og ved udskrabning.


Er desværre blevet gravid, og skal have en abort, har fået til at tjek på sygehuset, så vil gerne vide hvordan det er før/under/efter..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Abort?
  • #1   9. aug 2014 Jeg fik en udskrabning for snart 6 år siden smiley

    Man skal faste, så kommer man ind til aftalt tid, men kommer der akut-indgreb ind, ryger man om bag i køen.. jeg skulle være der ved 9 tiden eller sådan, men kom først ind kl 19 - det var nogle lange og hårde timer, når man nu ikke var glad for situationen i forvejen (ville have beholdt, er dog glad for det gik som det gjorde nu).
    Jeg kom ind på operationsstuen fik nogle instrukser/info og blev lagt i narkose, ca 20 min efter vågner jeg og så et det overstået..

    det var lidt smerter og blødning..


  • #2   9. aug 2014 hej jeg fik en kiruisk abort ,, blev sendt fra egen ud på gynæ afd hvor jeg blev scannet vaginalt for at fastslå hvor langt jeg var henne, derefter fik jeg en tid til selve udskrabningen,,

    skulle møde fastede kl 08 om morgenen så fik jeg 2 stikspiller som kunne modne min livmoderhals ,, så blev jeg kørt ned på bordet så at sige og fik langt drop fik masken på og faldt i søvn med det samme,, 30 min senere vågner jeg op på stuen, og jeg var slf begyndt at bløde. og fik noget af spise, 2 timer senere blev jeg sendt hjem, havde det ikke fysisk dårligt på noget tidspunkt. og blødte ca 10 dage efterfølgende som en alm menstration med lidt klumper i,,
    knap 3 år senere blev jeg igen gravid uden nogen problemer dette var dog et ønske barn,,,

    skriv endelig hvis der er mmere du vil vide og pøj pøj med det hele:)


  • #3   9. aug 2014 og har btw aldrig fortrudt mit valg:)

  • Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #4   9. aug 2014 Jeg fik medicinsk abort for 8 år siden snart. Jeg tog til egen læge blev sendt videre til gynækologisk og fik foretaget en vaginal scanning, for at se hvor langt henne jeg var. Fik så vidt jeg husker en pille der som jeg skulle spise og derefter to som jeg hjemme skulle proppe op så langt op i vaginaen som muligt. For mig var det meget smertefuldt og ved at jeg skulle have valgt en kirurgisk i stedet.

  • #5   9. aug 2014 Jeg fik medicinsk abort. Det var med stikpille. Og da der endelig skete noget 7 timer efter jeg havde taget pillerne var det en meget voldsom styrtblødning. Den varede 50min hvor jeg bare sad på toilettet fordi der kom så meget blod at jeg ikke engang kunne skylle det ud med de 3 skyl der normalt er. Men jeg havde ikke ondt og efter de 50min på toilettet var det overstået. Kom til kontrolskanning 14 dage efter - vaginal skanning for at tjekke at fosteret var ude. Og det var det.

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #6   9. aug 2014 Tusinde tak for alle jeres gode og uddybene svar.


    Skal til kontrol på sygehuset om en uge (desværre først), for at se hvor langt jeg er henne, håber meget på at jeg kan bøjet med en medicinsk abort, da jeg har en kæmpe frygt for At komme i fuld bedøvelse, selvom jeg har hørt at det er det letteste og mindst smertefulde..

    Jeg er desværre blevet gravid, og med en barn på 6 måneder så er det bare ikke nu vi skal have nummer 2..


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #7   10. aug 2014 Jeg havde en MA og fik en udskrabning.
    Skulle møde på sygehuset og tage en pille som fik livmoderen til at trække sig sammen. Skulle så vente på det blev min tur, blev lagt i narkose og vågnede så op igen. Når man har været ude og tisse og er frisk må man tage hjem.


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #8   10. aug 2014 Malene: hvor lang tid tog det??

    Var det samme dag som du havde tid til gyn. Undersøgelse på sygehuset?


    Er virkelig virkelig bange, både for om jeg er for langt henne, men generelt for det hele.. Har det ikke skidt over at jeg skal have fjernet "et barn", for det var en fuld ud beslutning uden nogen usikkerhed.

    Men er virkelig bange for hele turen man skal igennem smiley


  • #9   11. aug 2014 Nej ved undersøgelse/scanning ser de hvor langt du er henne og så får du en tid derefter.

    Da der kom akutte tilfælde ind den dag jeg var inde, var jeg der i 12 timer..


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #10   11. aug 2014 Camilla: puha, det er godt nok lang tid smiley

  • #11   11. aug 2014 Ja det var knap så spændende..især fordi man skal faste fra aftenen inden smiley

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #13   11. aug 2014 Fru Jensen: så du fik en pille samme dag som du var ved første undersøgelse?

    Jeg er rigtig bange for at jeg er for langt henne. Vi har en søn på 6 måneder, som kom ved et uheld, trods jeg havde p-stav. Han er verdens nemmeste men vi er ikke klar til barn nummer to, og vores økonomi er heller ikke.


  • #15   11. aug 2014 AT - ved medicinsk abort kan du godt få pillen (+ dem du selv skal "tage") med det samme.

    Men kirurgisk får man først senere.


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #16   11. aug 2014 Camilla: håber jeg kan nå at få den så..

    Ligger med kvalme dagen lang, svimmelhed og ren elendighed, så føler virkelig at jeg ikke kan tage mig nok af min søn smiley heldigvis har jeg en skøn kæreste/god far til min søn som hjælper til ug


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #17   12. aug 2014 Jeg fik jo bekræftet dagen inden at barnet var dødt, og så skulle jeg møde ind dagen efter til udskrabning.

    Jeg mødte ind kl 7 og måtte tage hjem kl 16.


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #18   12. aug 2014 Malene: hvordan havde du det med at barnet var dødt? gjorde det det hele nemmere?

  • #19   12. aug 2014 Uha jeg har 4 af slagsen at berette om eller 5 men den allerførste var planlagt abort, fordi vi var unge og kun lige fundet sammen. Men de øvrige 4 har været 100% forskelige. Har kun denne gang prøvet pillerne og det vil jeg aldrig prøve igen. Fortæller gerne men gør det lige i PB. Og det er kun hvis du vil have skrækscenarierne

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #20   12. aug 2014 Fru Jylland: du må hellere end gerne skrive en pb..

    Vil gerne have alles oplevelser, helst de dårlige, da jeg gerne vil være forberedt på det værste


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #21   12. aug 2014 Fru Jylland: du må hellere end gerne skrive en pb..

    Vil gerne have alles oplevelser, helst de dårlige, da jeg gerne vil være forberedt på det værste


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #22   13. aug 2014 Ja det gjorde det helt bestemt. Vi ønskede jo en graviditet, så det var stadig rigtig hårdt, men der var jo ikke andet at gøre. Fosteret havde været død siden uge 5 og de opdagede det først da jeg var 12+6 dagen før nf scanning.

Kommentér på:
Abort?

Annonce