{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Børnehave hjælp ;) {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi har Hjalte der er født 12 uger fortidlig, han har mange problemer psykisk men intet fysisk.
Han har været igennem rigtig rigtig meget, og har derfor meget svært ved at have tillid til andre mennesker.

Han er startet i børhave i sep. Og jeg er stadig med da han har et stort tryghedsbehov, og vi har ventet på at der skulle komme støtte på.

Jeg har fortalt rigtig meget om hans liv indtil nu, og hvilke problmer vi har. Vi har haft en psykoterapeut på samt har vi brugt spædbarnsterapi hvilket har hjulpet rigtig meget men han har selvfølgelig stadig problemer. De har vurderet at han er sensorisk sky og sensorisk følsom. Han er sådan at hvis der sker en dårlig ting eller han bliver tvunget til noget som er traumatiserede for ham, påvirker det ham i mange dag og tit flere uger. Det er små ting der skal til, så det kan godt være svært at vurdere hvornår nok er nok.

F.eks. Ville han ikke have flyverdragten på en dag inden jul, den ene pædagog tvang den så på ( fordi de skulle ud), det har så virket sådan at hele juleferien har han været helt panisk når vi skulle ud fordi han ikke ville have dragten på. Vi har virkelig prøvet at lave det til en god oplevelse med dragten her i ferien, men det er ikke lykkes os.

I dag skal de så ud i børnehaven og Hjalte går med det samme helt i panik og græder voldsomt. De forsøger så igen at holde ham og tvinge den på, men efter godt 15 min hvor han er ved at kastet op, siger jeg stop og tager ham væk fra de andre, så der kun er ham og mig. Og jeg opgiver at få ham i tøjet, og han får derfor bare jakke og sko på så vi kan kommer ud til de andre.

De siger så igen da, at udvikling må godt gøre ondt på ham, og at de tror ikke på at vi sætter grænser her hjemme fordi han reagere så kraftig når de tvinger ham til noget.

Vi har som sagt været i spædbarnsterapi, og hun har virkelig sat sig ind i Hjalte og hans problemer, hun har tilbudt at komme ud og fortælle om ham i børnehaven men det har de ikke sådan lige umiddelbart lyst til.

Hvordan havde i grebet det hele an, og har i stået i samme problem ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnehave hjælp ;)
  • #1   2. jan 2014 jeg havde taget mit barn og gået på stedet ikke på vilkår om jeg skulle være vidne til min søn blev tvunget til noget der tydeligvis intet har med trods eller stædighed at gøre men fordi han er utryg, og så især når de ikke viser større interesse for at få det til at lykkes for en dreng som tydeligvis har mere behov for "hjælp" end normalen.

    var nok også stejlet hvis de var begyndt og kommenterer min måde at opdrage på og håndterer situationerne på.

    må ærlig indrømme du lyder som jordens mest tålmodige, og alt respekt til dig over at du ikke gav dem en røffel


  • #2   2. jan 2014 og mener for resten ikke at udvikling må gøre ondt på den måde, bare holdningen giver mig kvalme

  • #3   2. jan 2014 Jeg har ikke stået sådan en situation men må indrømme at jeg ikke ville syns det var den rette børnehave hvis de ikke engang kan tage imod, med kyshånd, at der rent faktisk er en der vil bruge tid på at komme ud og fortælle om ham og hvad han har behov for osv....lidt underligt at de ikke vil det

  • #5   2. jan 2014 At udviklingen nogen gange skal gøre ondt på ham!!!? Hvilket seminarium har de gået på!? Det er ikke det jeg har lært..

    Orh stakkels knægt smiley

    Man kan sgu da ikke tvinge den på ham, især når han er så sensitiv som han er.
    Først finder man ud af hvad årsagen til det er, og derefter finder man en løsning, så Hjalte er glad og han har tøj på som passer til vejret..

    Øv!

    Jeg synes godt nok jeg hører om mange kedelige historier herinde om pædagoger. Og det er bare slet ikke et billede jeg kender til.


  • #6   2. jan 2014 Tusind tak for jeres råd, er sindsyg meget i tvivl om hvad der er det rette at gøre.. Føler virkelig at de misforstår os, den ene pædagog blev så sur over at jeg greb ind at han slet ikke ville snakke til mig bagefter.

    De synes at det er trods i sådan en situation med dragten, hvor jeg jo godt ved det er en af hans svære ting.

    Er så meget i tvivl fordi han er så glad for at være der ellers og så længe det er mig der gør tingene er der ikke problmer. De vil gerne have mig væk derfra fordi de synes det går udover hans udvikling at vi er så tæt knyttet.


  • #8   2. jan 2014 Efter din beskrivelse af din søns problematikker undrer det mig meget, at børnehaven ikke er interesseret i at lære så meget som muligt om ham, og ikke tager imod tilbuddet om noget mere viden....
    Min søn er også mærket af for tidlig fødsel, og i hans børnehave er de helt med på alt hvad jeg foreslår, der kan være en hjælp til dem, og jeg er 100% tilfreds med og tryg ved den måde de tackler Liam. Men havde jeg oplevet noget lignende det du beskriver, så ville min tillid til dem være helt væk, og jeg ville omgående begynde at undersøge om han kunne komme et andet sted hen.
    Selvfølgelig vil din søn reagere på et eventuelt skifte af børnehave, men for at han skal have en positiv udvikling på længere sigt er det bare (efter min mening) alfa og omega at de voksne i institutionen har forståelse for problemerne og ligeledes har en interesse i at udvikle sig selv fagligt, så de bedst muligt hjælper din søn.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69
    #9   2. jan 2014 Som uddannet pædagog, skær det mig i øjnene, at der i din børnehave red en holdning at tvang er en okay fremgangs måde. Uanset hvordan barnet er udviklingsmæssigt er det aldrig okay at to voksne står og prøver at tvinge et barn til noget, uanset hvad det måtte være.

    Jeg ville bestemt finde et andet sted til din søn. Gerne et sted hvor du sætter dig ind i hvilken pædagogik der bliver brugt i børnehaven. Personligt har jeg gode erfaringer med reggio Emilie pædagogikken og Rudolf steiner i situationer som du står i med din søn. Disse to, og en del andre tager udgangspunkt i hvor det enkelte individ er pt og hvad man kan arbejde hen i mod. De ser på barnets ressourcer og arbejder for at barnet skal få endnu flere ressourcer.

    Det lyder desværre til at der i din børnehave bliver arbejdet ud fra et synspunkt der hedder, hvad barnet ikke kan. Hvilket er et, synes jeg, snævert syn på børns læring og udvikling at kompetencer påbyde personligt og socialt.

    Jeg vi, derfor råde dig til at kigge efter en anden børnehave og virkelig forsøge at sætte dig ind i den pædagogik pædagogerne arbejder efterår, da det har virkeligvmeget at sige i forhold til måden der bliver arbejdet med dit barn på. Og den måde din børnehave arbejder på, lyder på ingen måde ti, at være gavnlig for din Hjalte. Det lyder som om de virkelig har forsøgt at sætte sig ind i hans problematikker, men at de simpelthen bare ikke evner at arbejde efter de behov din søn har.

    Jeg ønsker dig alt det bedste for din søn, og at du finder en god løsning, som både dig og Hjalte kan leve med.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69
    #10   2. jan 2014 Og så beklager jeg i øvrigt alle mine stave fejl. Min ipad har været virkelig kreativ og rundhåndet med stagvender og ændringer. Beklager meget

  • #11   2. jan 2014 "Disse to, og en del andre tager udgangspunkt i hvor det enkelte individ er pt og hvad man kan arbejde hen i mod. De ser på barnets ressourcer og arbejder for at barnet skal få endnu flere ressourcer."

    Lena, dette bør bestemt gøre sig gældende i hvilken som helst pædagogisk tilbud smiley Og ikke kun inden for Steiner og Reggio Emilia.

    Hvis ikke dette gør sig gældende i en børnehave eller andet, skal de ansatte vist reflektere over sin egen pædagogik og der skal ske noget. Personale og ikke mindst ledelsesmæssigt!


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69
    #12   3. jan 2014 Simone D, helt sikkert vi er enige, var bare lige de to som jeg selv har personlige erfaringer med, og synes jeg kunne anbefale smiley Men måske jeg glemte at nævne at jeg anbefaler dem på baggrund af mine egne erfaringer. I så fald beklager jeg, så skulle jeg have været mer klar omkring det, men helt sikkert at du har helt ret i din kommentar.

    Især det sidste lyder det ti, at lige præcis denne børnehave burde tage op. Det er så ærgerligt når man støder panden mod en væg, især når der i dette tilfælde er gjort så meget for at pædagogerne bliver forstående over for de problematikker Hjalte står med.

    Men helt med dig Simone D


  • #13   3. jan 2014 Det tænkte jeg nok også smiley Men det ville være så trist hvis nogen herinde skulle misforstå det, så de kun troede det var de to former for pædagogik som går inden for det smiley For at skære det helt ud haha..

    Ja det er rigtigt synd, og det er desværre altid børnene der er taberne i dette smiley


Kommentér på:
Børnehave hjælp ;)

Annonce