{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

cykle selv i skole. hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jer med børn der cykler selv i skole hvor gamle var de? Vores er medlem af børnenes trafikklub og de siger barnet ik burde cykle selv før 10 12 årsalderen, da deres hjerner ik er udviklet nok til at være obs på alt det man skal i trafikken. Men tænker det måske mere er gældende for børn der skal cykle rundt i store byer med meget trafik osv.
vi bor så i en lille by og har ik engang et lyskryds smiley
Vores søn er 6 og er jo så startet i skole i sommer og cykler hver morgen med sin far i skole. Hans bedste vens forældre spurgte os den anden dag hvornår vi havde tænkt victor sku cykle selv i skole. For de havde tænkt deres skulle til foråret og så ku han køre rundt og tage victor med og så ku de følges.
jeg havde så tænkt at det sku han tidligst i 1 klasse. Der er sti hele vejen så de skal ik ud på nogen vej ( hvis man kan regne med de cykler den vej!?)Tænker sfl det er rigtig fint de kan følges ad og vejen er jo fin. Men de er stadig drenge på 6 år og er sgu ik overbevidst om at de ik kunne finde på noget sjovere end at cykle i skole. Kan ik rigtig finde ud af om jeg har nerver til det eller ej smiley
Så ville bare høre hvordan i gjorde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cykle selv i skole. hvornår?
  • s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #1   5. dec 2013 Min søn er 10 år, og han må ikke cykle selv i skole.

  • #2   5. dec 2013 Her er vores 8 og 10 år og har cyklet selv i skole de sidste 2 år. Den ældste er så også en pige og går kun en klasse over sin bror. Så siden 0 og 1 kl. Har de selv cyklet.
    Vi har sti hele vejen, de skal dog krydse en vej som er blind. Det sker da at ham på 8 er lidt langsom om at komme hjem fordi der bliver snakket på vejen hjem. Men de er altid kommet direkte i skole og altid kommet hjem og kun kørt på stien hjem. De cykler også selv fra skolen til deres SFO.


  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #3   5. dec 2013 Har ikke selv så stort et barn (endnu) så det er ikke aktuelt at tænke på.
    Men kan da huske jeg selv cyklede i skole allerede i børnehaveklassen.. De første par måneder gik min mor med mig, derefter cyklede vi sammen og så cyklede jeg ellers selv. Det var en meget lille by - en vej man skulle over og der stod skolepatruljen smiley


  • #4   5. dec 2013 min datter begyndte at cykle selv for ca. ½ år siden, da hun var 7½. Det går rigtig fint, men ska også siges at hun er en meeeget fornuftig pige, der cykler rigtig pænt i trafikken. vi bor i en lille by, men hun skal omkring en vej med biler. jeg vil sige at det kommer meget an på barnet også, ikke kun hvad foreskrifterne siger.

  • #5   5. dec 2013 Tænker også man skal se på det enkelte barn. Og han er også en forholdsvis fornuftig cyklist smiley han cykler jo hverdag og kan ruten og div. Drej og stop tegn samt klar over han skal have øjenkontakt med bilister. Så han er sikker på han er set ( da han også har cyklet med os ned til mormor og morfar. Der bor nede i byen) men man må vel lade være op til ens mavefornemmelse og så må tiden vise hvordan det står til når vi når foråret smiley

  • #6   5. dec 2013 lige præcis carina, tro mig, jeg havde da også underligt i maven de første gange. hun cykler dog aldrig uden at have sin mobil med, så hun kan ringe hvis der sker noget. Den første gang eller to, kørte jeg roligt i bil efter hende for at holde øje med om alt gik godt, så længe hun kørte på vej. når i har sti hele vejen, vile jeg ikke være så bekymret, hvis du selvfølgelig kan stole på at han cykler i skole og ikke finder på andre sjove ting på vejen smiley

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #7   5. dec 2013 Puha jeg er vist en pyllermor på det punkt. Tror ik jeg tør lade thea cykle alene før hun er 10

  • #8   5. dec 2013 Theas mor. som jeg skriver synes jeg også at det kommer meget an på barnet. og for den sags skyld hvor meget man selv har været i trafik med børnene siden de var små på cykel.
    min yngste datter som bliver 6 i foråret, får sikkert ikke lov så tidligt som storesøster, da hun er meeeget distræt og impulsiv i forhold til storesøster.


Kommentér på:
cykle selv i skole. hvornår?

Annonce