{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.395 visninger | Oprettet:

Nogen der kender til dette - Night Terror! Hjælp please! {{forumTopicSubject}}

http://www.babycentre.co.uk/a553861/night-terrors

Nogen der kender til dette? Er sikker på det er det min søster havde som lille og stadig har. Men er der nogen som kender noget til det og evt går igennem det samme. Tror min datter lider af det og det er frygteligt smiley Evt råd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der kender til dette - Night Terror! Hjælp please!
  • #1   2. sep 2013 Hvad er det? Kan ikk engelsk

  • #2   2. sep 2013 Min søn har det. Hans anfald kommer ca 1 1/2 time efter han er faldet i søvn. Vågner badet i sved uden at være rigtig vågen. Hjertebanken. Ryster græder og siger mærkelige ting. Han opfatter ik at vi er tilstede og han kan ik huske noget næste morgen. Når han har anfaldende vækker jeg ham ca 15 min før tidspunket det plejer at komme. Ik så han blir helt vågen men til jeg får kontakt i en uge i streg. Det har virket her. Der er kommet længere mellem anfaldende og de er knap så volsomme. Ellers kan man ik gøre så meget andet end at være der når det står på.

  • #3   2. sep 2013 Min søn lider også af det heldigvis ikke så slemt længere men det har været rigtig slemt. Nu kommer det kun hvis han er meget stresset, eller der sker for mange nye ting.

    Og ja enig med Carina den måde kan afhjælpe det lidt. Vi fik også anbefalet at bruge eye q fiske olie og synes det har hjulpet en smule. Men ja det er så frygteligt at se på og man kan jo slet ikke gøre noget for hjælpe dem mens det står på.


  • #4   2. sep 2013 Mor til Emma - http://terror-night.blogspot.dk/ Her står det på dansk smiley

    Maja - Vil lige kigge smiley

    Carina nu mor til 3 - Okay, det er også det jeg kan læse mig frem til, hvor gammel er din søn? Vil prøve og se om jeg kan finde et slags mønster hos hende, så jeg evt kan prøve at vække hende lidt før som du siger og se om det virker. Det er bare frygteligt, for man kan ikke rigtig gøre noget og det er som om hun er helt upåvirket af vores forsøg på at trøste hende og INGENTING hjælper. smiley

    Mor til fantastiske Hjalte - Det giver for mig, meget god mening det med stress osv. Jeg er utrolig stresset for tiden, jeg er lige startet i aktivering efter barsel og skal snart starte i praktik der er noget stress omkring det + jeg er syg og ved ikke hvorfor, min datter virker syg og jeg ved ikke hvorfor, hun mangler dp plads, så hendes hver dag er langt fra præget af struktur, hendes fødselsdag ankommer snart og det er jeg også lidt stresset over og det kan hun selvfølgelig mærke. Måske derfor nætterne er lidt hårde for tiden!

    Har hørt om nogen natur dråber man kan købe på apoteket der skulle hjælpe, grunden til at det skulle virker er ligesom dem der har ADHD, de mangler et ''stof'' i kroppen og det får de så via deres medicin og i det her tilfælde ville de få det de mangler igennem dråberne? Er der nogen der har hørt om dem? - Tror det er det fiske olie du snakker om 'Mor til fantastiske'!

    Lige for tiden skider hun også 10.000 gange smiley Om natten og i løbet af dagen og vi har en sending lorte tøj der sendes til vask hver dag fordi hun skider igennem! Det er ved at være ret træls. Kan det påvirke hendes afføring på den måde??


  • #5   2. sep 2013 Her kommer det ihvertfald i forbindelse med stress da han var mindre var det også stress men også hvis han tog et stort spring i hans udvikling. Det er blevet meget bedre med ham. Men ja det er rigtig hårdt at se det.

    Det fiske olie jeg skriver om er noget der går ind og smørre central nerve systemet og det skulle hjælpe. Vi synes det hjælper lidt smiley


  • #6   2. sep 2013 Det giver for mig, meget mening med hensyn til stress. Havde jeg ikke sådan rigtig tænkt på smiley Må prøve det fiske olie, er villig til at prøve alt. Har lige haft købt nogen andre dråber der skulle hjælpe på øre, men det virker ikke mere! Så har vi sådan en flaske til at stå, men håber da bare på snart at finde noget der kan hjælpe hende smiley

  • #7   2. sep 2013 Ved os har det hjulpet at han sover ved os vi fik at vide det er meget vigtig at der er meget tryghed omkring dem.

  • #8   2. sep 2013 Okay, synes bare natten er lidt dårlig når hun sover inde ved os. Men er hun helt ulykkelig osv om natten kommer hun altid ind til os!

  • #9   2. sep 2013 min datter på snart fire døjer også med det i perioder. har haft et mild et i aften men føj det er ikke sjovt og man føler sig magtesløs. smiley hos os synes jeg ikke der er nogle rytme i det da hun kan ha det en enkelt eller et par nætter. Sove hos mig får jeg hende ikke til for hun vil sove i egen seng

  • #10   2. sep 2013 Han er 6 år. Og ja de er upåvirket af det fordi de ik opfatter man er der. Det burde være muligt at finde et mønster. Da natteskræk indtræffer i et af de første søvnstadier. Har dog oplevet 2 gange at det er sket 2 gange samme aften/nat. Dvs han er faldet i søvn efter 1 anfald og så er der kommet 1 mere ca 1 time efter...

  • #11   3. sep 2013 Kristina - Nej synes altså også bare man selv sover bedst uden en fod i siden, men er hun syg/sløj har hun mange anfald, hvor derimod hvis hun er helt tilpas og det har været en rolig dag, så er der for det meste ikke noget. I nat var der f.eks ikke noget. Det havde været en meget hektisk dag, men intet anfald. Hun har sagt noget om natten, men er selv faldet i søvn igen.

    Carina - Ja de nætter har vi også nogen gange hvor der er flere..


  • #12   3. sep 2013 Vores læge mente i starten at der var tale om night terror. Min søn vågnede nogle nætter med et skrig som om nogle nev ham rigtig hårdt. Han var utrøstelig, virkede bange og græd længe efter.
    Men vi har nu fundet ud af at det er fordi han er meget sensitiv.
    Hvis der er dage hvor han har oplevet for meget (det kan bare være en tur ud og handle) så kommer det om natten og vi kan nu se en sammenhæng.


  • #13   3. sep 2013 Det er Lilli også, men det vidste jeg godt. Det har hun altid været. Men det bliver værre og værre og ikke altid i sammenhæng med at der er sket noget. smiley

  • JP
    JP Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 32
    #14   3. sep 2013 Jeg har en anden søvnforstyrrelse, som også er stressrelateret, og der har læge baldrian hjulpet helt enormt. Men jeg ved ikke, om man må bruge det til børn

  • #16   3. sep 2013 Julie P - Hvad går det ud på da?

    Amalie - Ja det er altid rart at få sat ord på det man tænker og føler. Min mor har heller ikke vidst hvad der var ''i vejen'' med min søster. Men det kan hun også sagtens se nu! smiley Tror også det er det min datter har, måske.


  • JP
    JP Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 32
    #17   3. sep 2013 Det er naturmedicin/kosttilskud.

    http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/baldrian.htm


  • #18   3. sep 2013 Der står ikke rigtigt noget om det og så børn smiley

  • JP
    JP Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 32
    #19   3. sep 2013 Jeg kan se, at de fleste piller ikke må bruges til børn under 1 år uden aftale med læge/sunhedsplejerske

  • #21   3. sep 2013 Julie - nej det må de selvfølgelig ikke, synes bare det der baldrian lød vildt smiley Og jeg er blevet lidt nervøs med hensyn til bivirkninger osv. Men er det ikke natur medicin?

    TF - Okay, hvor skønt!! smiley Lilli sover også godt når hun sover inde ved os når hun ser syg. Men sådan når hun er rask osv. Så vågner hun bare vi vender osv, så det gider jeg ikke smiley Og min kæreste snorker nogen gange. Så tror helt sikkert hun sover bedst på sit eget værelse som er lige overfor vores. I hvert fald når hun er rask! smiley


  • #23   3. sep 2013 TF - Okay, kan det købes i håndkøb? smiley Og skal der bare snakkes med dem på apoteket? Tror nu alligevel jeg snakker med en læge hvis det skulle være, da jeg ikke synes dem på apoteket her hvor vi bor ved en prut smiley

    Har jeres barn også fået det? Mod det der om natten og virker det? smiley


  • #24   3. sep 2013 Og hvorfor tager du det selv? smiley

  • #26   3. sep 2013 TF - Mange tak for svar! smiley Hvor gammel er Tilde og hvor gammel var hun da hun fik det første gang? smiley

  • #27   3. sep 2013 Og er det dråber? - undskyld de 1000 spørgsmål!

  • #29   3. sep 2013 Okay, synes du jeg skal forsøge med fiskeolie først? smiley

  • #31   4. sep 2013 Har købt fiske olie smiley Prøver det først, for hverken dem på apoteket eller lægen kunne give mig mere afklaring omkring det. Skal vidst i en helsekost forretning, men nu ser jeg lige om fiske olien hjælper smiley

  • #33   4. sep 2013 Ja, det håber jeg også smiley

Kommentér på:
Nogen der kender til dette - Night Terror! Hjælp please!

Annonce