{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Gisela H
Gisela H
Tilmeldt:
19. dec 2011
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19

Sove alene? {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg skriver til jer da min datter på 8mdr + 3uger sover i mellem min kæreste/ far'en og mig natten over, selvom hun har 1 vugge + 1 seng som vi har prøvet os frem med i starten. Nu flytter vi i hus her d 1juni og i den forbindelse går jeg lidt og overvejer at lære hende at sove i egen seng (måske og så i sit nye værelse, men holder mest til at hun er i egen seng i vores soveværelse) fra start af. Men tror i det er en god idé? Eller.. kan det blive for meget nyt på en gang for hende ?

Vil gerne lige tilføje at hun de første 5½ måned af hende levetid desideret lå ovenpå mig ved at starte med at sove i mine arme og blev helt, helt ulykkelig hvis jeg lagde hende fra mig... så syntes allerede der er sket noget ved at hun nu sover så fint og godt ved siden af mig/ i mellem min kæreste/ far'en og jeg kan putte med hende til hun sover (i max 30min tid) og så gå ud i vores stue indtil jeg selv går i seng smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sove alene?
  • #2   25. apr 2013 Jeg ville gøre det omvendt, og starte med en seng i soveværelset, og så på eget værelse når hun er tryg ved sengen smiley

  • Gisela H
    Gisela H Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19
    #3   25. apr 2013 Tak for respons smiley
    Ja.. jeg ved heller ikke hvad det ender med endnu.. Fordele og ulemper ved begge dele syntes jeg. Men kan samtidigt ikke lade vær' med at tænke på at det er mange nye ting på en og samme tid med nyt hus- udseende, lugt, lys, nyt værelse at skulle sove i og jaah seng - hun er jo blevet præsenteret for den op til flere gange så tænker at hun alligevel må kende den en lille smule men er ikke typer der vil lade hende græde sig selv i søvn så derfor har det max været i 15min hun har været i tremmesengen og endnu mindre i vuggen (som alligevel er ved at være for lille nu.. så den bliver det i hvert fald ikke i)


  • Gisela H
    Gisela H Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19
    #5   25. apr 2013 Læser lige mit tidl indlæg og syntes det kan forstås som at hun har ligget og grædt i 15min i sin seng .. bare for at forstå det rigtigt så har hun ligget i sin seng i max 15 min i det hele og når hun så har villet op da fra igen så er hun kommet det med det samme. Kan måske også være at jeg kan være lidt for blød med at hun har kommet op med det samme og derfor kan det virke som hun heller ikke har fået en chance til at egentlig falde i søvn der- Det er på sin vis også rigtigt men man kender jo sit barn og de forskellige slags gråds betydninger så når jeg har kunnet høre at hun fx var utryg ved den situation at sove i egen seng har hun kommet op. For mig handler det om at give hende gode oplevelser ved tingene og dermed tror jeg på at trygheden nok skal komme med tiden smiley

    Fx. spiser hun stadig heller ikke mad med for store klumper (selvom det er helt ud kogt nærmest.. og for at ikke presse hende moser jeg det stadig helt fint for at bevare den gode oplevelse)


  • #6   25. apr 2013 Altså mine er og også gået fra at sove på mig og så imellem mor og far til de var omkring 1 år. Den yngste faktisk længere. Hun blev 2 i januar og har sovet i sin egen srng i en månede nu smiley og har ik haft bøvl overhovedet hun sov 30 min efter hun var blevet lagt. Kun øv for mor her for der er sååå tømt i min seng smiley hihi. Nå men det behøver altså ik være kaos at få dem til at sove i deres egen seng selvom de har lagt i smørhullet så længe smiley jeg ville beholde hende mellem mor og far eller egen seng i soveværelset smiley

Kommentér på:
Sove alene?

Annonce