{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.102 visninger | Oprettet:

tvillingevogn til tætte søskende ? nogle erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hvad har jer der har pseudo tvillinger eller tæt på gjort med transport ? vi venter vores 2 datter og der bliver 23 måneder imellem dem..
Den store kan selvfølgelig gå, men jo stadig i begrænset omfang og ind imellem kan det være rart at have 100% styr på begge.. vi har bl.a en stor hund der jo skal luftes og der skal jeg kunne køre begge børn ? holde hunden.. for have den store rendene + den lille i vogn + stor hund, så er jeg bange for at den store kan nå at rende på vej eller falde ned af trapper eller lignende..
Når jeg skal handle (går til butik) ville det også være rart at have begge under kontrol..
Hvad har i gjort ? og nogle der har arfaring med gode tvillinge/søskende vogne ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tvillingevogn til tætte søskende ? nogle erfaringer
  • #1   17. jan 2013 Ja, mine er der 17 måneder imellem og jeg købte en tvillingevogn til at starte med til dem!

    Det var rigtig rart at have den når man skulle have dem begge med nogle steder.. Klara, den mindste lånte jeg en hård lift til at sætte i den og det fungede også helt fint!

    MEN, jeg vil sige at hele dagen hvor Viktor, den store var i vuggestue var den meget stor at have med rundt når jeg ikke rigtig brugte pladsen..
    Jeg havde ik plads til at have en barnevogn også så måtte finde mig i det!:)

    Der gik dog ik længe før Viktor ik rigtig gad sidde i den og så købte jeg en alm. klapvogn og havde så bare ham på et søskende bræt!:)
    Her hvor de har været større har de faktisk begge to siddet i den klapvogn vi havde, jeg lagde sædet helt ned hvor klara sad helt tilbage med kalechen lagt ned som ryglæn, og Viktor sad så på fodstøtten som var helt oppe..:)
    Det fungerede helt fint og de elskede at komme op og sidde! hihi

    Jeg måtte dog tilsidst sige stop da de nu er 4 på onsdag og 5½..:p Mine små babyer! hihi


  • #2   17. jan 2013 der er næsten 22 mdr mellem mine piger.. og vi købte et søkende sæde som vi brugte til at starte med som senere blev "opgraderet" til sådan en søskende ståbræt der sættet fast på barnevognen...
    Og det har været helt fint..
    vi havde dog 2 barne vogne det første halve år.. en til dagplejen og en der hjemme. men i det øjeblik den ældste fra min datters dagpleje hoppede videre i børnehave kunne hun få lov til at sove i dagplejerens barnevogn så solgte vi den ene.. smiley og skal vi nogle steder hvor vi skal gå langt elelr meget så har vi klapvogn med ved siden af smiley


  • #3   17. jan 2013 Nu er min datter ikke i institution, så jeg skal have dem begge med hver gang jeg skal noget (og har ikke bil) .. min barnevogn er en lille handi model da vi bor i lejlighed og jeg derfor skulle have den op og ned og med i bus osv, derfor valgte vi en lille let vogn (og vi havde ikke behov for at hun kunne sove i den længe.. så tror ikke et søskende sæde er løsningen , tror også hun ville hoppe ned hvis ikke hun forandre sig meget de næste par måneder smiley

  • #4   17. jan 2013 Ud fra det du skriver, ville jeg klart vælge at købe en søskendevogn af den bedre slags..:)
    Jeg havde en fra teotonia og den kan jeg godt anbefale, der var svinghjul og det er GULD værd!:)


  • #6   18. jan 2013 Jg kender en der havde sådan en "alm" klapvogn, dem med et forhjul. Og så "bagved" klapvognen var der sådan et "ekstra sæde" der men klappes ud som den store så kunne sidde i His benene ikk kunne mere.. Og ellers fyldte den ikk meget mere end en alm klapvogn.. Den var super smart.. Og det fungerede perfekt for hende.. Også i det at det ikk var en tvillingevogn, med side om side sæder, men nok mere sådan en klapvogn med sæskendesæde smiley

  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #7   18. jan 2013 vi har købt en baby jogger elite dobbel og så en voksi pose med plade i så kan den ene lægge og sove i den ene sidde og den anden kan side og omvendt der er 13 mdr mellem mine

  • #8   18. jan 2013 Der er 14 mdr mellem mine købte en super fin tvilling jogger brugt. Vidste ik hvor meget jeg ville få den brugt sp gad ik give flere tusind til det smiley vi har været glæde fot den. Dog er den altså dum at handle med da den fylder og nogle butikker ku vi ik engang komme ind i eller gennem kassen :-\ så er det nemmere bare at oropoe dem i en vogn. De er 2 og 3 og vi bruger den ikke mere.

  • #9   18. jan 2013 nu er det ikke helt det samme MEN vi har købt en tvillingbabyjogger fordi den holde til meget og der er meget plads i den. Stprebror er jo 4 og lillefisen kun 6 mdr så den skulle strække sig meget og denne her må tage 40kg pr sæde

Kommentér på:
tvillingevogn til tætte søskende ? nogle erfaringer

Annonce