{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Jul {{forumTopicSubject}}

Godaften bg

Håber at høre hvad I ville gøre i vores situation.

Julen står jo for døren og min mor har taget det som en selvfølge at vi kommer hjem i år eftersom vi holdt jul her hos os sidste år med mine svigermor og mand. Vi har så sagt at vi gerne holde jul med mine forældre, bror og hans kæreste, men hos os (vi er de eneste med barn).

Min mor ringer så og siger at hun har snakket med min far som er blevet meget ked af vi ikke kunne holde hos dem i år og fremover være hos os. Og forøvrigt havde de handlet og købt juletræ.

Min kæreste har så sagt i dag, at han vil være hjemme og føler jeg for der, så tager jeg bare til mine forældre.. men nej han skal ikke sidde herhjemme uden sin datter og kæreste..

Og har det sådan at vi står som den eneste med barn så er tingene bare meget lettere i ens eget hjem og hvis der er legetøj kan det blive pakket op med det sammen og den lille kan komme i seng når hun ikke kan mere.

Udover det er min mor ryger (ryger kun i køkken når vi er der), men for halvanden uge siden har vores datter fået astmatisk bronkitis (efter en lungebetændelse og mellemøresbetændelse læhevagten har overset af flere omgange) og så ligger jeg syg nu, så har ikke taget diskussion om, at når vi kommer til mine forældre er der ingen rygning i køkkenet mere. Hos os ryger man kun udendørs.

Hvad ville i gøre?




Undskyld det blev så langt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jul
  • #1   19. dec 2012 Holde ved at det bliver hos jer.

    Bede hende om at ryge udenfor - længere er den ikke.

    Ungernes mormor og papmorfar ryger begge, når de er hos går de per automatik udenfor.

    Hvis de ikke kan se det er lettere for jer, ja så ved jeg det ikke. Her har familien forståelse for at vi har freya og sådan var det også med frederic i sin tid.

    Vi tager ned til svigerfamilien og holder jul med dem. De bor 12 km herfra, så det er nemt nok for os at køre hjem. De har legetøj i bunkevis og masser af plads + de ved at ungerne har fast puttetid uanset jul - fødselsdage - nytår mm.


  • #2   19. dec 2012 Hos os ryger man udenfor og det har vi faktisk lavet den regl inden vi vidste dengang at jeg var gravid..

    Vi har heller ikke andet end 10 min kørsel til mine forældre, men det bliver bare så stressende syntes vi.


  • #4   19. dec 2012 hmm jeg kan jo rigtig godt lide at holde jul hos andre. og sys da også det er rart nok ens børn kommer lidt ud nogen gange. vi skal helt til sønderjylland og holde jul og sove dernede, hos min svigerfamilie. vi bliver 10-11 stykker der skal sove og være under et tag på 80-90 kvm. og vi bor selv i stor kbh. så man kan ikke bare lige tage hjem.
    men kan i ikke gå på kompromi (staves) med hinanden ???
    evt kan i tag derned og dde ryger udenfor?
    og kun tag det legetøj ud af indpakning som der ikke er for mange ting i ?
    hvis det giver mening.
    kan godt se det er lidt øv med din kæreste. men han kan måske lokkes ???
    og der sker ikke så meget ved din datter falder i søvn på sofaen ?

    håber du kan bruge det til noget ?


  • #5   19. dec 2012 Jeg var blevet hjemme, dine forældre kan jo bare tage maden med hvis de allerede har handlet de hele?

    Mht rygning, så er de dit hus og dine regler, og omvendt. Men hvis mine forældre ikke ville tage hensyn til mit barn med astmatisk bronkitis så var jeg blevet væk.


  • MorOgStolt
    MorOgStolt Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #6   19. dec 2012 Jeg havde holdt det hos mine forældre og bede kæresten om at tage med . Mon ikke de har forståelse for deres barnebarns sygdom

    Synes 10 min kørsel er så lidt som ingenting!


  • #7   19. dec 2012 Det er ikke kun min kæreste der vil være hjemme det vil jeg også, han har så bare taget den beslutning at det er her hans jul foregå.. og samtidig er det sidste jul i huset vi bor i, vi flytter nemlig i andet hus fra 1/3 senest.

    Reglerne i vores hus med rygning er meget klare og Alle ved de ikke ryger inde her.


  • #8   19. dec 2012 Altså efter vi har fået Emma så blir alt holdt her hjemme nemlig for det letter for os mens hun lille

    Og kan de ikk det eller ikk vil det så må de undvære det gælder både mine og min mands forældre..

    Ang røg så ville jeg osse be dem om og gå ud og ryge de timer i jer der vis altså ikk de kan holde de timer ..

    Jeg skal selv arb på mandag fra 7-15 så min svigermormkommer her og hjælper min mand med and og det der skal ordnes..


  • #9   19. dec 2012 Vi har sagt vi holder jul hjemme, hun er blevet slide sur og sagt vi har ødelagt julen

  • #10   19. dec 2012 Syntes godtnok din mor er nærtagende. Kan ikke helt se hvad problemet er i at de kommer til jer?

    Jeg ville nok personligt være taget til dem, hvis de havde kunne acceptere at der ikke skulle ryges indenfor.


Kommentér på:
Jul

Annonce