{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.487 visninger | Oprettet:

Min undervægtige baby.. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er så bare en smule gal i skrællen..
Jeg har en pige der er født 41+0 og havde en vægt på 2810gr og 50cm lang.
Jeg fik vejet hende ret tit i starten hvor hun tog langsomt på.
Hun startede med at tabe sig så først da hun var 9 dage var hun tilbage på sin fødselsvægt.
Da hun var 18 dage var hun 2860gr
Da hun var 25 dage var hun 3040gr
Da hun var 32 dage var hun 3280gr
Så JA hun har haft nogle problemer med at tage ordenligt på men vi havde også en dum start med ammebrikke som hun så skulle vendes fra omkring hendes lave vægtstigning.
Men fordi at hun havde taget 240gr på på en uge sidste gang SP var der så blev vi enige om at hun først skulle komme igen efter planen når hun var 10 uger.
MEN MEN MEN så nu ville jeg af nysgerrighed lige tage til sundhedscenteret idag for at få hende vejet, (ikke fordi at jeg følte at der var noget galt for Silje trives og er en meget glad og smilende pige der følger med i alt omkring sig, spiser godt når hun er sulten de der ca. 7 gange om dagen, hun tisser godt og har god afførring hver dag). Så kommer hun ind og bliver vejet og desværre siger vægten kun 3600gr. hun burde ha' taget ca. 150gr mere på. men det er jo fakta og det kan jeg jo ikke sige noget til, men så er det at jeg taler med SP som er en dame der har set Silje for første gang og bedømmer hende udfra 10min. da jeg så kommer ud i bilen vil jeg så læse hvad hun har skrevet i bogen og der står: "Jeg ser en pige der er tydeligt undervægtig, bliver huritg påvirket af at ligge uden tøj på, virker anspændt i sine muskler, knytter hænderne. Har klart brug for mere mad."
Jeg er faktisk ret chokkeret over at hun kan skrive så negativt om hende når hun har set hende i 15 min, hun skriver kun negativt hun skriver ikke at Silje var glad og lå og smilede til hende og at hun så en pige der var glad for at ligge i nærkontakt med sin mor (noget hun nævnte). Silje skal klart ha' mere sul på kroppen ja, men undervægtig synes jeg bestemt ikke hun kan kaldes..
Er det bare mig? eller har andre prøvet noget ligende med hurtig dømmende sundhedsplejersker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min undervægtige baby..
  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #1   16. okt 2012 så skulle min datter han været død altså min datter vejede 2680 da hun kom til verden og tabte sig til 2300 og da hun var 3 mdr vejede hun 3,6 kg og nu har hun ikke taget på siden hun var 10 mdr ej hold op så længe barnet er glad og trives og tager bare lidt på så ser jeg ik noget galt overhovedet

  • #3   16. okt 2012 Jeg har ikk prøvet en hutigdømmende sp.
    men har selv en datter der havde en fødselsvægt på 2980 gr og 51 cm

    hun fulgte hendes egne kruve men lå under normalt vægten... hun er i dag 3½ vejer 13 kg og er nok omkring de 95 høj.

    hun er en meget lille pige og ligner ikk en der bliver 4 til dec. hun kan have den samme tøj str i et år før vi hopper over i en ny. men hun stortrives smiley

    men synes da det var uforskammet af den sp at skrive sådan udfra et møde med dig og din datter i 15 min :s


  • #6   16. okt 2012 min datter er snart 3 år og vejer kun 8,7kg.. hun vejede 1275g da hun blev født.. men hun er afsluttet på sygehuset for så længe hun har det godt og kan det hun skal kunne er det ikke et problem.. dog skal hun tjekkes når hun bliver 3,5 år for at se om hun skal i væksthormon behandling


  • #7   16. okt 2012 Synes også det er lidt hårdt skrevet, min Silje er også lille og lægen lød næsten som om hun ikke troede hun fik mad. Men godt hun er glad og trives:)

  • #8   16. okt 2012 Åh hvor jeg godt kender det! smiley
    De har været så meget efter mig fordi William er en lang slank dreng.. Oveni er han utrolig aktiv konstant, så der er jo ikke ret meget som sætter sig på ham..

    Han er som 6 mdr's 71 cm og vejer 6950g..

    Men vigtigst af alt.. Han er glad og trives! smiley


  • #9   16. okt 2012 Silje er 17 mdr og vejer 8,8 så en lille fis ligesom storebror.

  • #10   16. okt 2012 Sikke da en numse til sp....

    Freya var 3190 g og 51 ved fødsel, da vi tog hjem på 5. dagen sagde den 2980 g og da sp kom på 8. dagen sagde den 2910 g.

    Kørte også med ammebrik og sikke da et hårdt arbejde for hende at sutte på den, så hun blev før træt end mæt.

    Hun var 3700 g og 59 cm ved 5 ugers undersøgelsen.

    Sp her er meget stille og rolig, hun ser mere meget på det enkelte barn frem for tal. Ikke sagt at hun er ligeglad - men at hun så bare kommer det oftere...


  • #11   21. okt 2012 Tak fordi at jeg ikke er den eneste der har et lille barn, Silje har jo heller ikke på noget tidspunkt efter at vi er kommet hjem fra sygehuset tabt sig hun har bare ikke taget det på som skemaet siger, hun havde kun taget 320gr på på 3 uger men det skal så siges at jeg tog en kold tyrker med de der ammebrikker og så skulle hun jo pludselig lige lære at spise ordenligt, så det kan jo sagtens være at hun ikke rigtig havde taget på det første stykke tid uden brikker og oven i det så var der også lige 8ugers springet der har taget lidt hårdt på hende hun har været meget ked om natten, men nu er jeg spændt på om min sundhedsplejerske kontakter mig imorgen og vil ha' at jeg tager Silje til vejning igen tirsdag, men det nægter jeg, jeg kommer ikke ned til den dumme SP igen, hvis hun skal vejes så må min egen SP komme herhjem så bliver det også den samme vægt hun bliver vejet på..
    Silje er i al sin vågne tid glad og tilfreds og pludre og spytter til den store gulmedalje smiley


  • #12   21. okt 2012 Dejlig hun tirves...

    For nogle virker de ammebrikker bare kanon og for andre slet ikke...

    Vi kørte en overgang stort set kun på det ene bryst, den uden brik og så fik den anden lov at hele helt op... Freya gik bare så hurtig kold på den ammebrik, så det blev en ond cirkel ved at hun ikke fik mad nok til at kunne sove ordenligt + hun kunne ikke sove længe fordi hun vågned ved at være sulten...


  • #13   21. okt 2012 det var det du nævner der gjorde at jeg stoppede ammebrikker var bare et NO GO!!

  • #14   22. okt 2012 Bare vent hun er jo ikke så gammel endnu, så hun skal nok nå at vende det... Hun tager jo trods alt på, bare stille og roligt. Det gjorde freya også de første par mdr og derefter gik det stærkt... Hun er ½ år nu..

    Den store på 4 år har vi gået til kontrol med stort set altid, da han ikke melder sult og derved slet ikke kan se hvorfor han skal spise...


  • #15   22. okt 2012 Thea var 3140 g og 49 cm. Nu er hun 13 1/2 mdr og vejer 8,7 kg og er 74 cm.

Kommentér på:
Min undervægtige baby..

Annonce