{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Forskel, hvordan tackles det? {{forumTopicSubject}}

Ja er ude i en situation på nuværende tidspunkt hvor jeg selv er til omskoling og det samme er min x.
Vi har så en datter på 2 sammen, og er gået fra hinanden. Hun har en søn på 8 fra et tidligere forhold.

Problemet er egentlig at hun køber en masse nyt til storebroren mens min datter skal gå i gammel slidt tøj, og det er det eneste hun har med herhjem. Jeg har så tilbudt at købe hele den næste størrelse til hende, så hun kan få noget nyt tøj og ikke skal rende og ligne en vagabond i det forvaskede brugte hun kommer med.
Problemet er ikke at det er brugt men at det er forvasket og plettet og grimt for at sige det mildt.
Det var så iorden, så sagde jeg om vi så ikke skulle dele om en junior seng nu jeg jo betaler børnepenge, og gymnastik og sideløbende køber tøj osv. til min datter (Har lige købt jakker og støvler og alt det der, vi har deltes okay fint om det), da hun jo skifter indenfor det næste års tid, og den min x har stående er en hun så skal arve fra sin storebror der er klistret til med mærker og ser rigtig grim ud, det egentlige problem er så ikke udseendet det kan laves. MEN der er ingen sider på, og jeg kan huske vi skulle lægge alverdens ting ved siden af sengen til når storebroren faldt ud af sengen og hylede af chok om natten, hvilket jeg tænker ikke må give den bedste nattesøvn.
Men hun vil så ikke dele og går total på tværs og mener jeg skal blande mig udenom, selvom jeg ved at hun lige har brugt 3000kr på storebroderens værelse, og han tit får 500 og tusind kroner til at købe ting for, så står min datter tilbage med nærmest kun "de sure rester", og synes sgu godt vi kunne lægge 500kr hver til en ny seng nu hun jo sparer de 3-4000 til ny sommer/forårs garderobe, men hun nægter.

Er det mig der tackler det helt forkert? Er det forbudt at bede om en ny seng med side kanter så barnet ikke falder ud af sengen? Og bare bede om at hun får lidt pænt på og er pænt klædt?

Har sågar tilbudt at gøre den gamle seng fin og pæn så hun kan sælge den hvis det skulle være det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel, hvordan tackles det?
  • #1   23. sep 2012 hvordan kan man få sig selv til at forskels behandle sine børn !?
    jeg synes du er helt fair i det der. barnet skal jo ikk falde ud af sengen om natten !

    må man spørge hvorfor barnet bor hos din x og ikk dig ?


  • #2   23. sep 2012 fordi hun fødte og vi ikke boede sammen længe nok til jeg ku adoptere. Der var rigtig meget ballade dengang og gennem hele graviditeten og fødslen, men nu bor vi hver til sit, og det går for det meste ganske fint. Men af en eller anden grund er hun påtværs, og synes sgu ikke det er unfair, når jeg betaler børnepenge hver måned, plus hun jo får hver 3. måned smiley
    Men ku jo også være det var mig der var stram smiley


  • #4   23. sep 2012 Jeg betaler også de 1000 i bidrag om måneden også kommer der jo fra kommunen hver kvartal, men jeg køber så også tøj, og frisør, gymnastik, udgifter til gynmastik, og har lige købt 2x gummistøvler, vinterjakke, hue og handsker , og mener ikke det er pengene der er problemet, men at hun argumenterer med at hun skal købe dyre creme til sig selv for at hun ikke har råd itl at betale, og at huslejen er steget fordi hun glemte at registrere forbrug er jo ikke mit problem??

    Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at bruge en seng uden kanter, når det koster 400 for hende at få en helt ny med kanter og hun slipper endda for at købe tøj :s


  • #5   23. sep 2012 Hun har også tøj her, men fordi det nogengange bliver "glemt" derhjemme løber man jo hurtig tør og bliver lidt afhængig af der kommer noget med retur smiley

  • #6   23. sep 2012 Stakkels barn smiley Man skal da ikke gøre forskel på sine børn, æv altså smiley Jeg synes bestemt også du lyder helt fair og ville klart takke ja til dit tilbud hvis jeg var hende. Det andet virker som om hun mere tænker på sig selv og bare vil være på tværs smiley

  • #7   23. sep 2012 Ja jeg tænker også det er sådan noget. Men lad os håbe hun kommer til fornuft når hun mærker på pengepungen hun slipper for at købe næste størrelse tøj. Det ene udelukker jo ikke det andet, men synes da ikke 400-500 er meget at smide til en ny seng imod tøj. det jo det samme som hun giver for en brugt sæk med tøj alligevel smiley

  • #9   23. sep 2012 Nej jeg kan ikke søge fordi vi er to kvinder, og vi ikke har boet sammen længe nok til jeg overhovedet kan adoptere, men vi har aftale om samvær på lige fod med de rettigheder faderen til den store dreng har, og jeg får også mere og mere tid.
    Pt. har jeg hende til gymnastik hver onsdag, hver anden weekend og efter aftale eventuel friweekender, så mht. samvær og det går det rigtig godt nu, efter 2års kamp.


  • #11   23. sep 2012 Overhovedet ikke. Jeg betaler også alt ud af ren su uden nogen form for tillæg osv. jeg køber selv bleer og hvad der skal bruges smiley
    Så synes ikke jeg har været urimelig, men der er åbenbart delte meninger


  • #12   23. sep 2012 Jeg synes du er en sej kvinde !
    du vælger at tilbyde og betale alt det hun egentlig burde når hun er bopælsforældre !
    jeg tager sku hatten af for dig ! for man har sgu ikk mange penge på su !


  • #13   23. sep 2012 Jeg tænker ikke så meget på at det gør mig til den ene eller den anden. Det er min datter, og de ting synes jeg hun skal have smiley Jeg havde ikke meget som barn, og synes ikke jeg overforkæler, men den slags skal hun da ha lov at have smiley

  • #14   23. sep 2012 det var nu heller ikk for at gøre dig til noget smiley
    jeg synes bare det er flot gået af dig at du er villig til at betale det som hun egentlig burde betale som bopælsforældre.
    self. skal børn have det de har brug for ! men alligevel synes jeg det er stort og sejt gået af dig når du er på su at du tilbyder hende og betale alle ting og så have det mindre til dig selv plus at du betaler bidrag hver mdr.


  • #15   23. sep 2012 Ja min veninde var også harm over hun overhovedet gad diskutere 4-500kr til en seng, for hun skal godt nok meget igennem for at faderen til hendes datter tager penge op af lommen smiley

  • #16   23. sep 2012 Det er da også helt hul i hovedet hun vil diskutere det smiley

Kommentér på:
Forskel, hvordan tackles det?

Annonce