{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.674 visninger | Oprettet:

Min søn på 5 begynder at slå... {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Ja som overskriften siger, så er min søn på 5 år begyndt at slå. Det har stået på i ca 1 måned herhjemme med små klask på min mand og jeg, men nu er børnehaven også begyndt at lægge mærke til det. Han har aldrig gjort det før, og i fredags kom én af pædagogerne og sagde at han havde presset én af de små børns hovede ned i sandet. Da de havde konfronteret ham med det, havde han bare sagt at det var for sjovt.... Da jeg spurgte ham herhjemme sagde han, at de bare legede.

Pædagogen mente at han måske prøvede fortælle os noget ved det, og spurgte om der er sket noget herhjemme som han reagerer på. Vi snakkede om, om det var fordi jeg måske er begyndt at arbejde igen. Jeg har været sygemeldt med stress og angst i 3 mdr og vi har kunnet sove længe hver morgen. Nu skal vi alle tidligt op mandag til fredag, og der er ikke den samme tid som da jeg gik hjemme. Jeg tænker også at lige for tiden er der en masse omkring at hans børnehave skal lukke til foråret. Der er en masse børn der stopper, han har ikke så mange legekammerater i børnehaven - der er en jævnaldrende dreng, resten er piger og små drenge. Heldigvis er han rigtig gode venner med den jævnaldrende dreng, og børnehaven lukker første når han skal starte i sfo til foråret. Derudover er han rigtig god til de mindre børn - derfor tror jeg heller ikke ha har gjort der i ond mening - hjælper de små børn, og er meget omsorgsfuld.
Herhjemme får han nogle ture hvor han græder og skaber sig over ingenting, hvis han ikke får lov at bestemme og hvis han ikke må spille på sin Nintendo. Heller ikke noget han har gjort før.

Mine tanker er så hvorfor han pludselig opfører sig sådan. Får en masse tanker om han fejler noget i hovedet siden han gør sådan noget, eller om det bare er en del af hans udvikling og en reaktion på det der sker og skal ske. Skal siges at han glæder sig helt vildt til at skulle i skole, og kan næsten ikke vente. Snakker meget tit om det.

Håber på lidt gode input...

Hilsner Michele


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min søn på 5 begynder at slå...
  • #1   10. sep 2012 Har i overvejet at spørge børnehaven om i kunne få en familievejleder?
    Der er somregel tilknyttet sådan en til børnehaven.. De plejer at være rigtig gode til at finde roden til problemerne og afhjælpe dem smiley


  • #2   10. sep 2012 jeg vil tro det er fordi som du selv siger er der en lille omvæltning.. har en bror på 7 og kan godt huske hvordan han var da hans mor og far flyttede fra hinanden... og så når han skulle besøge din far hver anden weekend.. han var tosset når han skulle afsted og tosset når han skulle hjem.. det er ren og skær forvirring.. Og i hans tilfælde er det aldrig gået over fordi hans far er en meget mystisk mand der fortæller sin søn nogle mærkelige ting nogle gange.. ja jeg kan ikk lide ham.. han gør intet godt for sin søn.. men det kommer jo også meget an på hvor travlt du har når i kommer hjem fra arbejde og børnehave.. hvor meget du sidder og nusser og pusser inden der skal ryddes op og laves mad.. smiley Det betyder rigtig meget.. måske prøv at tage ham med i madlavningen. Lav andre ting sammen som måske kunne "aflede" det andet lidt.. smiley eller om eftermiddagen når han kommer hjem kan han få lov til at hjælpe med at skære et æble eller en banan med en uskyldig kniv og så kan i sidde og hygge jer med sådan en og en lille bog og så gå i gang bagefter med oprydning og madlavning. Giv ham nogle andre goder end dem han havde før smiley Misforstå mig nu ikke, jeg er sikker på han har mange goder men håber du ved hvad jeg mener

    men ellers som Majse siger måske en familievejleder.. det skader da ikke at prøve.. smiley


Kommentér på:
Min søn på 5 begynder at slå...

Annonce