{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

vinter fodtøj?? {{forumTopicSubject}}

ved godt det er alt for tidligt at købe, og har heller ikke kigget på noget som helst endnu, men har bare lige et spørgsmål..

vi plejer at have almindelige primigi vinterstøvler til marcus, men nu går han i børnehave og det hele skal jo gerne være lidt nemt for ham, så tænkte derfor om han måske skal have de der termogummistøvler i stedet.. men er de lige så varme og gode som de andre??? hvis jeg køber sådan nogle til ham, skal han så stadig have de andre også eller vil de ikke blive brugt så???

hvad for noget fodtøj har i til jeres 3 årige om vinteren, og hvad vil i anbefale os??

som sagt plejer vi bare at have et par primigi støvler og så har han haft et par pæne sko til hvis vi skulle noget pænt (de er dog stort set ikke blevet brugt om vinteren)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vinter fodtøj??
  • #3   29. jul 2012 Vi plejer også at bruge angulus til frederic med natur foer i.

    Men vi tænkte at et par termo gummistøvler ville være sagen, da man også ser mange andre bruge dem... Men vores dreng fik simpelthen ondt i sine tæer og fik vabler af at svubbe rundt i dem en hel dag...

    Så han fik sine angulus med ud i ude garderoben og så blev de bhandlet med fedt 2-3 gange om ugen.

    I år ved jeg ikke helt hvad han skal have, men tror det bliver angulus igen...


  • #4   29. jul 2012 Min store pige går i en børnehave hvor de er 14 dage hjemme og 14 i skovbørnehave, der spurgte vi dem om hvad de ville råde os til at købe af overtøj til hende, vi har nemlig altid også købt prigimi støvler og så en flyverdragt og et 2 delt sæt til hende.

    De sagde at det der termo regntøj og et par termo gummie støvler ville være det beste at købe fordi de har erfaringer med at de blev våde når de havde vinterstøvler f flyverdragt på..

    I starten tænkte jeg ja ja det er godt med jer men efter hun kom hjem
    Pladder våd så gik vi over til termo støvler og tøj og det var virkelig et hit.

    Så ja selv om man ikke skal sige det er bunds glade for at vi kan nøjes med at købe vintertøj til 500 kr i alt i stedet for 1200 for flyverdragt og 800 kr for sko.

    Nu er det bare den lille vi har der skal have sådan noget dyrt vintertøj smiley


  • #5   29. jul 2012 Har fået af vide af en der arbejder i en sko butik at de ikke anbefaler de der termo støvler, da de er dårlig for deres fødder. Vi har aldrig brugt dem, sidste år havde han et par fra geox og regner jeg med han skal have igen i år smiley

  • #6   29. jul 2012 Caroline havde et par super fit eller hvad de hedder og når hun havde været ude i en hel dag, så fik hun pladder våde fødder selv om
    Vi havde impreneret dem flere gange, men i deres udflytter er de også ude hele dagen.

    Men når de var hjemme i børnehaven havde hun dem altid med alligevel, jeg tror bare det er et rigtig godt alternativ til de våde dage om vinteren.

    For er det kun sne så holder et par Alm vintersko ganske udemærket smiley


  • #7   29. jul 2012 Må vist hellere også lige sige at de er ting jeg har fået afvide af min veninde der er uddannet i en sko butik

  • #8   29. jul 2012 Jeg er pædagog i en skovbørnehave, vi er ude hver dag hele året.
    Der er SÅ mange vinterstøvler hvor vandet bare fiser lige igennem. Også selvom de hedder ecco primigi ell lign.

    Jeg synes det er bedst med termostøvler i samme omfang som man bruger gummistøvler, altså i regnvejr, og evt når der er meget tøsne.
    Hvis man skal ha nogle virkelig gode vinterstøvler, så skal i kigge på dem fra Kamik evt sorel, de er bare lidt tungere..
    De holder fødderne varme og kan stadig spændes fast på foden,,

    Min pige får et par angulus støvler i læder, med uldfoer i, og nok et par kamik støvler. Er ikke så meget for gummistøvler/termostøvler, de sidder så dårligt på fødderne.

    Og hvis man så endelig skal ud og købe termo/gummistøvler, så sørg for ikke at købe de billigste i fakta netto ell lign, dem som virker virkelig lette med noget tyndt plastic foer kan børnene slet ikke holde varmen i..

    Caroline og Cecilies mor, har de så ikke andet end termotøj og regntøj på om vinteren? Eller har jeg misfortået det smiley


  • #10   29. jul 2012 Tania, det har ikke noget at gøre med hvilken model eller lign man har..

    Det er bare en konstatering, gummistøvler eller termostøvler er ikke gode for fødderne, og da slet ikke til at gå i en hel dag, de støtter ikke, kan ikke spændes ordenligt fast, og fødderne kan ikke ånde i dem, så hvis de sveder meget om fødderne får de våde fødder..


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #12   29. jul 2012 Ville heller ikke købe termodtøvler hvis det var mig smiley

    Jeg regner med angulus eller ecco


  • #16   29. jul 2012 mon ikke vi skal have et par gode termo støvler til ham i år så, og så ellers et par almindelige sko til når det skal være lidt pænt... så tror jeg skisme de andre støvler bliver droppet i år, er dog stadig lidt i tvivl om det måske ville være smart nok at have begge dele, da jeg synes at kan huske fra jeg selv var barn at de der termo støvler var noget så dumme i sne vejr..


  • #18   29. jul 2012 Bare mig: Ja de er i samme stil som dem jeg nævner fra Kamik, men det er jo også mere en form for vinterstøvle..
    http://www.growingfeet.dk/shop/kamik-20c1.html De her er rigtig gode.

    Tania lige meget hvad du siger, så vil jeg ikke mene at termostøvler er gode for fødderne.:

    De termostøvler du linker til er sku da det samme som gummistøvler, bare med foer inden i?

    Vi er ude så meget som muligt, uanset vejret, og er på tur 3 dage om ugen. Hvis børn så kun har termostøvler som vinterstøvler så kan de da ikke undgå at skulle gå tur i dem?


  • #20   29. jul 2012 Vores dreng's fødder kunne ikke tåle en hel dag i termo støvler, han havde dem fra trigger...

    Han kan kun have noget der sidder fast om fod/ankel/ben...

    Men sådan er de jo forskellige...


Kommentér på:
vinter fodtøj??

Annonce