{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

susan s
susan s
Tilmeldt:
4. jan 2009
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 44

? om bleen af-projekt {{forumTopicSubject}}

hej,

Her i vores sommerferie er vi startet på projekt "komme af med bleen". Hun skal i børnehave 1.august og bliver 3 år i august. Hun har længe lavet puha på potten, fordi det har været lidt svært for hende at komme af med ellers, hun spændte helt op. Jeg er lidt i tvivl om det går som det skal. Jeg læste på netsundhedsplejerske at de skal ud og tisse hver 2. time, og det gør vi så, og det går fint. Hun er glad og stolt over at hun tisser på potten og nogle gange vil hun på toilettet istedet, og når vi er på tur har hun bare brugt de toiletter der var. Vi har været i gang siden i lørdags, dvs. 6 dage, og det er da blevet til en del uheld alligevel, men vi skifter bare.
Jeg synes jo at hendes alder og årstiden gør at det er en perfekt tid til at lave det her projekt, men hun siger ikke til når hun skal tisse, jeg skal ligesom tage det i opløbet også bliver jeg lidt i tvivl om vi skal forsætte, tænker at det kan være at hun snart forstår at hun skal sige til og måske er det et nederlag for hende at få ble på igen også skal vi jo bare igennem det hele på et andet tidspunkt. På den anden side kan det også være at hun ikke er klar. Jeg ved det ikke, er måske bare lidt utålmodig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? om bleen af-projekt
  • #1   20. jul 2012 Vores dreng på to har lige smidt sin både om dagen og også om natten.

    Han sagde heller ikke til i starten, men hver gang han så havde tisset på potten eller toilettet, mindede jeg ham bare om det, og så snakkede vi om det, og at han skal sige til ovs. osv. Og det har i hvert fald hjulpet. Han har på de her 3 uger hvor den har været af, haft 5 uheld hvor han har "glemt" det, og så skyndte han sig hen til os, og sagde at han havde tisset, men at han ikke var færdig.. Så kom han op og tissede færdigt.

    Her hos os, har han i hvert fald "lært" at sige til. Jeg tror det kommer stille og roligt. Og hvis hun allerede er SÅ godt i gang, så ville jeg fortsætte det hårde arbejde!

    Jeg går meget og snakker med ham om det.. Ved ikke om det har hjulpet.
    Og udnyt at hun bliver glad og stolt! Vi laver det helt store cirkus herhjemme hver gang, og derfor bliver han også ved.. Det er dog ved at aftage lidt, men du ved. smiley


  • #2   20. jul 2012 Her kom min pige selv 3 måneder inden hun blev 3. En morgen hun stod op nægtede hun at få ble på. Jeg tænkte okay vi griber chancen og prøver. Hun har ikke være særlig interreseret i at komme på potten eller toilettet inden så jeg tænkte at det bare var en ide hun havede fået.
    Så bevæbnet med ekstra tøj blev hun send i dp uden ble.
    Og det er gået over alt forventning. Hun har i de sidste 3 måneder haft sammenlagt 3 uheld i alt. Så det må siges at være flot. Hun bruger stadig ble om natten.
    Men min søn er slet ikke på det stadie endnu. Så vi venter lidt endnu med ham. og håber det kommer af sig selv ligesom med Caroline


  • susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 44
    #3   20. jul 2012 i dag sagde hun at hun skulle tisse, men nåede så ikke derud i tide, men det er da fremskridt. Jeg bevarer tålmodgheden og forsætter.


  • #4   20. jul 2012 Sådan var det også her, men pludselig en dag forstod hun det og sagde når hun skulle. Hun valgte selv en dag ikke at ville have ble på mere.

  • susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 44
    #5   21. jul 2012 ja ja, jeg nåede da lige at skrive også forstod hun det, her dagen efter har hun sagt til 4 gange, og har nået på toilettet, og natbleen var også knastør, det er jo bare skønt. Det tog 7 dage.

Kommentér på:
? om bleen af-projekt

Annonce