{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

brystbetæ. og overvejer at gå til flaske HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen... Håber i kan hjælpe mig. Jeg fik en fin dreng for 9 dage siden (min første) og da han var 3 dage gammel fik jeg brystbetændelse og kom på pensilin og smertestillene... blev kort tid efter indlagt på barselsgangen med 40,2 i feber og alt mulig andet...

Og jeg kæmper stadig med det er ikke kommet af med det i nu.. Men syntes det har skadet mit forhold til min dreng for jeg har ikke kunne være der for ham og jeg frygter hver gang han skal ammes for jeg ved hvor stor smerten er og jeg sider og tuder hver gang af smerte... og frygter hele tiden at få i det andet bryst eller i det samme igen.

Så nu overvejer jeg at gå over til flaske... Men ved ikke hvilke valgmuligheder der er??? for hvad skal man igennem for at stoppe ens mælke produktion?? er det nok bare at pumpe ud eller skal man have piller? Og hvor meget smerte følger med???

Nogen der kan hjælpe????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brystbetæ. og overvejer at gå til flaske HJÆLP
  • #1   9. jul 2012 Jeg fik nogle piller til at stoppe mælkeproduktionen men skulle malke ud så mine bryster føltes tomme. Fik dem på recept på sygehuset men du kan kontakte egen læge om det.
    Ikk pga. Brystbetændelse men fordi de skulle være 100 på hvor meget min datter fik da hun han en medfødt sygdom og som krævede en at de nøjagtig viste hva hun fik så nedicinen kunne reguleres efter det.


  • #2   9. jul 2012 okay... Jeg har hørt nogen der siger når man får de piller og malker tomme at så for man store smerter for at brysterne stadig tror de skal producere?? og nogen der for helt mælke knuder..? Var det noget du oplevede og hvor lang tid pumpede du ca. ud inden det stoppede

  • #3   9. jul 2012 Jeg stoppede med at amme af samme grund som dig. Jeg havde ikke betændelse, men sev efter 2 måneder gjorde detbså ondt at jeg havde lyst til ikke at amme ham.. Så jeg gik på flaske..

    Man kan få piller for at stoppeproduktionen, men personligt kunne jeg klare det ved at malke mindre ud over en periode på et par dage, og så satte produktionen sig faktisk i stå derfra..


  • #4   9. jul 2012 Jeg og min søster fødte næsten samme tid, vi gik begge over på flaske efter en lille måned. Og vi har aldrig fortrudt.
    Du vil mærke et kæmpe overskud og lettelse ved første flaske du giver. Jeg vil aldrig tvivle på det igen, det har været det eneste rigtige for mig og min datter.
    Vi blev begge gladere..
    Mit mælk stoppede selv..


  • #5   9. jul 2012 Jeg malkede ud i de 2 døgn man sksl tage pillerne og så var ikk rigtig mere efter det min mælke produktion stoppede stort set efter de 2 døgn dog kom drr lidt løbende men intrt ubehag eller smerte fra brysterne og heller ingen mælkeknuder her.

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #6   9. jul 2012 Fik to gange af de piller, malkede ud så de var tomme og lod dem være.. det stoppede det fint, jeg fik ikke ondt eller mælkeknuder, men blev lidt svimmel når jeg lig havde taget dem....

    Grunden til jeg fik to omgang var at de som regel ikk kan tage det i første omgang =)


  • #7   9. jul 2012 det lyder godt alle sammen... Jeg vil nemlig tage snakken med min sundhedsplejeske i morgen om det er det jeg gerne vil... Jeg føler ikke jeg kan magte mere at jeg skal være ked af at skal amme min lille dreng og frygte at få brystbetændelse hele tiden... Nu har vi brugt 9 dage på at få det op og køre og min mands barsel er snart over og hvis jeg for det igen og bliver så syg så kan jeg ikke klare det selv...

    Jeg magter bare ikke mere smerte og tude hele tiden føler det splitter vores lille familie ad i stedet for det er nu vi skal skabe bånd til hinanden.


  • #8   9. jul 2012 Jeg har taget ammestop pillerne her i weekenden (jeg kunne ikke mætte min søn, han blev frustreret og jeg blev ked af det hver gang jeg ikke kunne mætte ham)

    Jeg er blevet SÅ dårlig af dem.. Jeg kan ikke rejse mig uden at blive svimmel og føle det som om jeg skal besvime, jeg har hovedpine, og mine bryster er SÅ ømme! Jeg syntes at brystbetændelse næsten er piece of cake i forhold til den smerte jeg har haft i begge mine bryster nu her.. smiley

    Det bliver dog bedre og bedre.. Men ja.. Håber inderligt ikke at du skal gå igennem det samme og at du kan springe let over det..


Kommentér på:
brystbetæ. og overvejer at gå til flaske HJÆLP

Annonce