{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.891 visninger | Oprettet:

Prævention - Ren Nysgerrighed {{forumTopicSubject}}

Hey Tøzer..

Hvor meget forskelligt prævention kan man egentlig få ?

Jeg har kun lige læst kort om Mini Piller i en anden tråd, og dem kender jeg faktisk ikke. Så er der mere jeg ikke kender (?)

Jeg kender til:

Spiral, Homoner og kobber.
Nuvaringe (P-ring)
Alm P-piller
pessar - sæddræbende creme
p-stav
Ladydomet (Pige kondomet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prævention - Ren Nysgerrighed
  • #1   12. jun 2012 p-plaster
    p-sprøjte


  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #2   12. jun 2012 Eeeej, jeg har lige afleveret min biologi-bog!! Der stod ellers en masse ting! smiley

  • #3   12. jun 2012 Dinamutti

    Hahaha... Tænk at glemme det.. Ja, de er både i gumme og lammeskin..


    ACS - mor til Vito - 12. juli 2011 !

    Hvordan forgår en p-sprøjte ?


  • #4   12. jun 2012 Mulle,
    en sprøjte hver tredje måned, mener jeg smiley


  • #5   12. jun 2012 Jeg har fået p-sprøjte og det er rigtigt nok hver 3. måned.

    For mig var det en super løsning, min mens udeblev så jeg blev fri for alt det skidt smiley Men kender flere andre der har blødt uafbrudt og kun har haft problemer med det, så tror det er meget individuelt hvordan og om det fungere for en..


  • #8   12. jun 2012 Og afbrudt samleje er vel en slags prævention? Bare ikke noget som anbefales..

  • #10   12. jun 2012 Kan umiddelbart ikke komme på andre muligheder end de indtil nu nævnte.

    Vil dog tilføje at Afbrudt samleje (stå af i Roskilde som det kaldes på disse kanter) kan ikke benyttes som prævention. Da manden udskiller nogen "smøring - væsker" under samleje som godt kan indeholde sædceller.


  • #11   12. jun 2012 Dina,
    da jeg gik i folkeskole og vi havde seksualundervisning blev afbrudt samleje nævnt som en slags prævention smiley

    Jeg husker det tydeligt, fordi det er så gak gak. Det er hamrende usikkert, det e rikke sikkert manden kan stoppe, og som Kettner siger kommer der præsperm..

    Men ikke desto mindre var det på listen over prævention.


  • #13   12. jun 2012 Hvis afbrudt samleje er prævention, så vil jeg gerne indsende en klage til....ja, hvem klager man til?.....for det virker da i hvert fald ikke efter hensigten smiley

  • #14   12. jun 2012 Jeg er vist underlig, for jeg elsker altså at have min løbetid (mens) Kan ikke helt sætte mig ind i at kvinder gerne vil være fri for den smiley

  • #15   12. jun 2012 Mulle_pige .:

    Eii, mener du virkelig det...
    Min mens er forbundet med SÅ mange smerter, at jeg faktisk engang har prøvet at besvime af det. Fik p-piller i mine teenage år til at afhjælpe smerterne, ellers var jeg simpelthen ikke i stand til at passe min skole.
    Derudover bløder jeg rigtig meget, og syntes egentlig ikke det er særlig lækkert, følerm ig så beskidt selvom jeg skifter bind mange gange om dagen.

    Så ja, det er grunden til jeg helst er fri for min smiley


  • #16   12. jun 2012 Haha kan heller ikke forstå man ligefrem elsker den!!!!

    Jeg har hverken smerter eller noget, det er bare irriterende sys jeg.. og jeg føler mig også beskidt og ulækker når jeg har det...


  • #17   12. jun 2012 Mulle_pige: Jeg skal med glæde donere min "løbetid" til dig, når den tid kommer igen! Puha. En af de positive sider ved at være gravid er sgu at slippe for det ski'værk! smiley

  • #19   12. jun 2012 Ej...?? I er jo ikke ordentlig raske, piger smiley (sagt/ment på den søøøødeste ikke-kællinge-agtige måde smiley )

  • #20   13. jun 2012 Jeg har elsket den siden jeg fik den som 11 årig, og jeg har aldrig sprunget den over med vilje (Kun en enkelt gang som 15 årig, ved et uheld. Glemte at tage de der p-piller ordentlig)

    Selvom jeg hæver, tager 3 kilo på, har smerter, har smerter ved ægløsning og humørsvingninger, føler jeg mig kvindelig.. Jeg føler jeg bliver rengjort af blodet og jeg elsker den interessante opmærksomhed mændene giver i perioden (Selvom jeg ligner en fed hvalp, og rent faktisk ejer mens buksen fordi jeg hæver smiley ). Ved ikke om i har lagt mærke til det, men det er næsten som om at mænd bare ved at man er lidt "anderledes" under løbetiden..

    Mig og min løbetid har det godt med hinanden. Alt kører på klokkeslet lige fra smerter til hævning til selve blodet. Kunne ikke drømme om at begynde at manipulerer med den for at springe over.. Tror ikke at kroppen har godt af det..

    Kettner - Venter prinsesse 14. august 2012 smiley

    Hvis du stadig er på P-piller, så prøv at skifte til Nuva-ringe.. De hjalp mig med smerterne smiley

    Charlotte 25+

    Det er ikke sikkert at jeg slipper for den når jeg bliver gravid smiley


  • #21   13. jun 2012 Mulle_pige .:
    Er gravid smiley så er sluppet for skidtet på en helt naturlig måde. Men ellers har jeg ikke fået p-piller i 9 år, smerten er heldigvis ikke så slem mere som den var i teenage årene. Men regner dog med når jeg har født og er færdig med at amme og det hele at starte på p-piller igen, da vi ikke skal have flere børn.
    Har dog prøvet mini-piller i en kort periode for 5 års tid siden, og dem blødte jeg af konstant - øv et helvede... smiley


    Det med den mandlige opmærksomhed under mens, den har jeg aldrig oplevet.


  • #22   13. jun 2012 Kettner - Venter prinsesse 14. august 2012 smiley

    Jeg er stor fan af Nuvaringen, så kan kun anbefale den smiley

    Heh.. Jeg kan se på min mand hvornår jeg skal i løbetid, inden mine smerter fortæller mig det. Han bliver sådan lidt mere fjollet og ivrig for at nusse. Og så vil han bare det frække hele tiden. Han gør det ikke, for han kan ikke lide blod (Typisk, for han er den eneste mand jeg har mødt der ikke kan det)


  • #24   13. jun 2012 Ewww, jeg hader at have mit lort og er SÅ glad for at slippe for det!

    Jeg får det dårligt, får uren hud, er i dårligt humør, og har ingen energi. Og så er det klamt, og jeg synes lugten er SÅ frastødende!..

    Og at kalde det løbetid lyder ret klamt IMO. Dels fordi en løbetid jo er noget helt andet, det har intet med hinanden at gøre, og så synes jeg det lyder ulækkert.

    En tæve i løb er jo et vulgært liderligt dyr, og det er øvrigt under løbetiden at tæven kan blive drægtig.. Det minder på inden måde om menneskers menstruation.


  • #26   13. jun 2012 ACS - mor til Vito - 12. juli 2011 !

    Ej, jeg er lige omvendt.. Synes det lyder meget bedre at sige: "Jeg er i løbetid" end "Jeg har mit lort/det røde".. Jeg bliver en smule påvirket af at ALLE jeg snakker med kalder det lort (Ligesom når manden engang imellem bliver irriteret over rod og siger: "Vi har for meget lort") Jeg elsker det, og bliver små irriteret ved at folk kalder det lort..

    Ordet menstruation kan jeg bare ikke lide.. Det er irriterende smiley Hahaha...

    Men du har ret.. Jeg tog faktisk ordet løbetid til mig, pga min voldskønne himmel hund smiley Hun var i løbetid samtidig med mig, så jeg grinte lidt af os og sagde noget i stil med: "Hvad så Skinke. Skal vi være i løbetid sammen"
    Desuden forbinder folk (Der ikke selv har hund eller ved så meget om hunde) en løbetid med at der er blod og ikke andet.

    Meeeeen... Kald mig bare tæve når jeg er i løbetid.. Mit behov stiger kraftigt de dage (Satans til sarte mand jeg er gift med smiley haha)


  • #27   13. jun 2012 Lyder vildt hvis du og hunden var i "løbetid" sammen.
    Normalt er hunde jo i løb 4 uger af gangen, 2 gange om året - nogen enkelte 3 gange om året. .

    Men hos hunde er det jo netop i løbetiden de kan blive parret - hvor det hos os mennesker er lge modsat, der er ikke noget at komme efter når vi bløder.


  • #28   13. jun 2012 Mulle,
    det var nu heller ikke for at være efter dig, men at kalde det for løbetid har bare samme effekt på mig, som det lader til at have på dig, når folk kalder det "Lort" smiley

    Anyways, er jeg glad for at slippe for det! Hurra for hormonspiralen!:


  • #29   13. jun 2012 Håber da mit mens bliver væk næste gang! (har fået en hormonspiral op for halvanden måned siden ca) og ville eeelske hvis det var væk smiley

  • #30   13. jun 2012 Kettner - Venter prinsesse 14. august 2012 smiley

    Hahaha.. Vi var ikke i løbetid sammen hele tiden.. Kun den ene gang hvor jeg tog ordet til mig smiley Hun var kun i løb 1-2 gange om året..


    ACS - mor til Vito - 12. juli 2011 !

    Sorry hvis jeg fik det til at fremstå som om at jeg føler du er efter mig.. Det føler jeg ikke smiley Synes selv det er lidt sjovt og spændende når folk har det lige modsat af mig smiley



Kommentér på:
Prævention - Ren Nysgerrighed

Annonce