{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit afføring? hjælp..
  • #1   31. mar 2012 Flaskebørn skal ha afføring dagligt..

    Brystbørn bare engang hver 14 dag..


  • #2   31. mar 2012 de skal komme af med noget hver dag :0) !!!!

  • #3   31. mar 2012 Han trykker og trykker, og blir også helt rød i hovedet.. Blir rigtig ked, men der kommer ingenting..

    Nu jeg i tvivl om jeg skal købe lactulose eller movicol??


  • #4   31. mar 2012 Prøv at cykle med hans ben og massere hans mave. Det kan også godt hjælpe det på vej.. Min nevø døjede med det samme og kunne også blive helt ked af det, fordi han ikke kunne komme af med "skidtet". smiley

  • #5   31. mar 2012 Har prøvet alt.. Cyklet, masseret, haft ham i bad, givet vand (+ lidt sukkervand)

  • #6   31. mar 2012 Sukkervand hjalp utrolig meget på min søsters dreng. Hvilken mme bruger du ?

  • #7   31. mar 2012 Babymælk fra arla... Blå allomin er ikke godt til ham, gylper han for meget af.. Har godt nok grøn allomin stående, fordi han fik det i de første par uger..
    Mon man skal prøve at give en flaske af det??



  • #8   31. mar 2012 Har du ptøvet nan?

  • #9   31. mar 2012 Ikk skift mellem alle de mme ..... det kan give mere bøvl ! jeg ved ikke om man bare må give sit barn enten laktoluse eller det andet inden man har snakket med en læge .... Jeg ved bare med Malthe dengang .... han var flaskebarn og døjede meget med hans mave ..... han fik laktulose og det hjalp ham rigtig meget men der kan sagtens gå nogen dage inden det virker jo !!!!

  • #10   31. mar 2012 Vi har ikke prøvet nan.. Synes han fungere fint på babymælk, eller har gjort indtil nu... Han har altid haft lidt uro i maven, men har været ved lægen med ham.. Og alt var normalt.. Fik af vide at det er fordi alt ikke er færdigudviklet.. Og der vil gå op til 3 mdr.

    Han har indtil torsdag haft afføring hver dag.
    Han spiser ellers godt, 120-130 ml 7 gange i døgnet, plus 100ml vand.
    Vil give ham grøn allomin her når han vågner, og se om det kan hjælpe. I starten fik han nemlig 1-2 flasker af det i døgnet, stoppede vi så med, da hans mave gik i orden.. (han havde meget hård afføring) Men tænker at der er brug for det igen.. I torsdags var han afføring fin, og ikke hård..


  • #11   31. mar 2012 Men det kan lige vel være mme han ikke kan med i maven...

    Tror de siger man først skal snakke med sp om laktulose, men det kan jo købes i håndkøb..


  • #12   31. mar 2012 Jeg tør ikke rigtig rigtig give ham nogen afføringsmidler endnu?
    Ringede godt nok til lægevagten, som anbefalede lactulose, (men skulle kun give det hvis han var utilpas eller ikke ville spise) men efter jeg har googlet det, så tør jeg altså ikke...

    Hvis han kun får 1-2 flasker grøn allomin (som jo er syrnet og de siger det er godt for maven) så kan det måske hjælpe lidt på balancen i hans mave/tarme...


  • #13   31. mar 2012 Her var vi nemlig igen flere mme inden vi vi fandt hvad hun ikk fik ondt i maven af... Og her hjælp grøn allomin ikke.. men har det virket hos jer tidligere at bruge det ville jeg klart give ham en flaske af det når han vågner..

  • #14   31. mar 2012 Synes det er svært med mme... smiley

  • #15   31. mar 2012 Blir nødt til at prøve, hvis det ikke virker.. Og klokken 12 imorgen stadig ingen BÆ... Så må jeg ringe til lægevagten...
    Men han virker stadig ikke utilpas eller andet, spiser fint, tisser fint, pludrer, og prutter/bøvser fint.. Men han trykker bare nogen gange, blir lidt ked, og så går det væk efter 5-10 min.. Kan han så gøre mange gange i løbet af en dag.. Lige nu sover han sammen med far, og har da sovet en hel time nu uden bøvl smiley Så det kun dejligt.. Han plejer nemt at sove 3-4 timer i træk, men har han ikke gjort siden i nat... Fordi han vågner og trykker lidt, falder i søvn.. OG OM IGEN..


  • #16   31. mar 2012 Vi har prøvet både laktulose og movicol, og her hjalp movicol rigtig meget. Men jeg ville lige høre lægen ad først:) Vi skiftede også til grøn allomin

  • #17   31. mar 2012 Synes heller ikke du skal vente, der er ingen grund til og gøre det værre..

  • #18   31. mar 2012 Her bruger vi Nan HA1 og vi har intet bøvl haft med Isabell's mave, det var kun prutter og det var dengang jeg ammede hende..
    Og den er god mod deres maver, valgte selv og bruge den pga vi allerede havde haft problemer med maven..

    Syns også du ska gøre som lægevagten har sagt, for de skal altså ha aff hver dag..


  • #19   31. mar 2012 Jeg ville give grøn allomin. Min pige på 7 mdr har levet af grøn allomin. Og har kun få gange haft dage hvor der gik 2 dage mellem aff. Hun har gylpet en del, men ikk noget der generede hende, som ondt i maven. Så hellere lidt gylp end en baby der havde ondt i maven.. Og var ked..

  • #20   31. mar 2012 oplevede det samme med min datter og lægen anbefalede en 10 dags kur på 2,5ml. lacotulose 2x i døgnet og siden har der ikk være det mindste problem smiley

  • #21   31. mar 2012 Det er altså meget forskellig fra barn til barn, hva deres små maver kan tåle og ikk tåle. Vi startede så Nan HA1 og i den tid Marie fik det skulle hun har lactolose 2 gange om dagen for at holde maven i orden, så skiftede vi over til Allomin og siden har der ikk været problemer.

    Jeg fik at vide af min sp at der gerne må være 1 dag hvor de ikk har afføring, men heller ikk mere.
    Ville helt klart gøre som vagtlægen har rådet til, jo hurtigere i kommer igang jo hurtigere bliver maven i orden


  • #22   1. apr 2012 Det er træls med det mme til de små..... for næsten lige meget hvad får de forstoppelse og jeg taler af erfaring eftersom Malthe fik kolik på grund af det ....... Men ikke dermed sagt at man er en dårlig mor fordi man enten ikke kan amme eller hvad end årsagen er til det ! Man burde at lave noget mme der mindede meget om alm modermælk hvis det kunne lade sig gøre efter min mening !

    Og denne gang ammer jeg og gud hvor er jeg glad for det og det er underligt at man ikke har et barn med konstant forstoppelse :0) ..... !!!!


  • #23   1. apr 2012 MANGE TAK FOR ALLE JERES INPUT smiley

    Igår aftes valgte jeg at prøve noget som min mor sagde, at stikke et termometer i numsen, og med det samme var der gevinst.. Det var også lettere hårdt... Gav ham så en flakse grøn syrnet, hvorefter han var glad og tilfreds. Ingen brok, sov godt her i nat... Kun oppe 1 gang, så det var dejligt... Og havde endda igen afføring her til morges, der var en lille grøn klump i, tænker det var det som drillede.

    Han har været glad og tilfreds her til morges, får nu hver anden gang grøn syrnet. Vil vi prøve i 3 dage, og se om det hjælper.
    Han får forresten også gaia dråber hver morgen, har han fået siden uge 1.
    Er bare så lettet nu... Syns stadig det er et STORT virvar med alle de forskellige mme, og børn er jo også SÅ forskellige... Men giver 3-4 flasker babymælk og 3 flasker syrnet her de næste par dage..

    Ja de burde lave noget mme som er ligesom modermælken... Men kan desværre ikke amme, ville også ønske jeg kunne, havde været nemmere smiley


  • #24   1. apr 2012 Tænker måske at komme KUN over på grøn allomin, ved ikke.. Men der skifter ikke fra dag til dag.. Og ved heller ikke om jeg tør... smiley

    Mest fordi han er en lettere urolig, temperaments fuld dreng..


Kommentér på:
Hvor tit afføring? hjælp..

Annonce