{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

at flytte... {{forumTopicSubject}}

Ja, vi skal flytte her d.1 dec, og vi glæder os som helt sindsyge smiley

Men jeg går og tænker lidt hvordan jeg kan gøre det nemmest for vores søn Theo, på 16 mdr, så han føler han er en del af det...

Vi er venner med dem som skal flytte derfra, så vi har været oppe i lejligheden ofte, og han har set at tingene bliver taget ned, og der bliver mere og mere tomt, både herhjemme og i den ny lejl... smiley

Vi flytter Theos ting fra hans værelse, til aller sidst så han ikke kommer til at undvære hans ting overhovedet, og så bliver hans værelse self os det første der skal på plads i den nye...

Jeg må ikke løfte ting, så jeg går oog pakker ned, med Theo som min lille hjælper...
Jeg tænker at det er bedst han er med i hele processen, så føler han er med i det hele, og ikke bliver kastet ind i den nye lejl...

Hvordan har i klaret sådan en flytning med jeres børn, og hvordan har de taget hele omvæltningen??
Er såå bange for at gøre det forkert, så han ikke er glad og trives...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at flytte...
  • #1   23. nov 2011 Har ingen børn, men jeg synes det lyder fornuftigt, det du gør..

  • #2   23. nov 2011 Tak, er jeg glad for at høre.. smiley
    Der er bar så mange ting jeg spekulerer over, skulle man gøre noget bedre, anderledes, eller, jaa... puha...


  • #3   23. nov 2011 altså vi er næsten liie flyttet for 2 mdr siden og min søn er så lidt over 2 år men det du gør er det helt rigtige også skal du nok bare selv være forberedt på at han det første stykke tid er lidt skræmt og sys det hele virker forkert måske vil du også opleve at han bliver "sur" på jer fordi han ikk er i sit gamle hjem... men ellers er det noget der går over og tro mig små børn klarer faktisk en flytning bedre end man tror... jg var utroligt bang og nervøs for hvorn vores søn ville tage det men han har bare klaret det så fint og han er mega glad og lykkelig her nu.... det tog kun et par dage for ham og falde til...

  • #4   23. nov 2011 Okay, tak for infoen, for tænker os hvordan hans reaktion bliver de kommende dage i et flytterod, og kan godt se at de måske reagerer med at blive sure, eller kede, hvordan de nu tager det, og har slet ikk tænk så lang faktisk... smiley
    Jeg har fokuseret så meget på selve flytningen, og at han skal være med i det, at dagene derefter ikke har fået så megen tanke...
    Puha, håber bar sådan at jeg kan hjælpe ham igennem det, men måske han overrasker og tager det i stiv arm, han er nemlig en ret sej og hårdfør knægt smiley hehe


  • #5   23. nov 2011 altså det bedste du nok som mor kan gøre er at give ham den tid han har brug for til at indstille sig i det nye... min søn reagerede faktisk kun når han havde sovet til middag eller når han vågnede om morgenen... de første gnge var han ked af det og vidste at han var sur på oss ved ikk og ville have t v rørte ham eller trøstede ham... så vi gav ham plads og lad ham være til han selv kom hen til en af oss..... det kan godt gøre ondt helt inde i hjertet på en at man ikk må gøre noget for o hjælpe eller trøste men som sagt er det vigtigt de små får plads og selv får lov og sige til når de er klar til og blive trøstet.... også husk dig selv på hele tiden at det hele nok skal blive bedre.... ellers håber ejg da for ejr at i er heldige at han klarer det i stiv arm som du siger smiler.....

  • #6   23. nov 2011 da vi flyttede var tøserne med første læs - det vil sige at vi læssede alle bilerne med ting som kunne være der. pakkede tøserne og deres ting. så kørte vi ud til huset. samlede deres kravlegård med det samme så lå de i den mens jeg gik og sætte ting på plads. mens de andre hentede det sidste læs..

    de var glade osv hele tiden og hyggede sig i deres kravlegård - vi havde faktisk tid til at have det hele på palds dagen efter fordi de bare havde deres trygge rammer og så var de ligeglad med hvor de var.


  • #7   23. nov 2011 vi flyttede i hus da marcus var 19 mdr, han var med til at pakke tingene i kasser løbende op til flytningen, vi overtog huset 1 november og flyttede ind den 13 november, så der var tid til at få malet og samlet de nye møbler, det var han så ikke med til ret meget da jeg gjorde det meste mens han var i dagpleje og jeg holdte ferie.. dagen før vi flyttede blev han afleveret hos min svigermor og skulle så være der til dagen efter når vi havde fået hans værelse på plads...

    han havde løbende været med ude i huset en del gange før vi flyttede og vi forsøgte at forklare ham hvad det var der skete, og ja han blev involveret i det hele, men ikke for meget da han intet ville have ud af at være med til selve flytningen...


  • #8   23. nov 2011 vi flyttede i marts , magnus var 2år der, han hjalp med at pakke, det sidste der blev flyttet var en kasse legetøj af hans, det første der var på plads var hans nye værelse, hans sov der inde fra dag 1- og har gjort lige siden, uden problemer, og da vi flyttede begyndte han at sove igennem, dog kan han stadig mangle sutten , men intet i forhold til før smiley

    vi så kun positiv reaktion


  • #9   23. nov 2011 Tror man ska passe på med ikk at gøre for meget ud af det

  • #10   23. nov 2011 mor til frederikke -

    Hvad tænker du når du skriver gøre for meget ud af det???...


  • #11   23. nov 2011 at ta det stille og rolig, og lad vær at stresse over det, for det ka han mærke, og han behøver altså ikk være med til alt, men hva han selv spørger om.

  • #12   23. nov 2011 og så tror jeg heller ikk man ska snakke alt for meget om det, fint at forklare ham, at i ska bo et andet sted, og ta ham med derop

  • #13   23. nov 2011 Er helt enig, stresser nu heller ikke, vil bare gerne gøre det nemmest muligt for ham...
    han har ikke noget sprog som sådan endnu, men han forstår meget, og vi har omhyggeligt prøvet at fortælle ham at vi flytter, og han får nyt værelse, men tror ikke heelt han har registreret hvad der skal ske...
    Men ja, gør mit bedste, og så håber jeg han tager det stille og roligt smiley


  • #14   23. nov 2011 Rigtig som du gør. Men bare du er i nærheden skal han nok være tryk

  • #15   23. nov 2011 Forstår dig godt, men det ska skam nok gå:) held og lykke med det i hvert fald

Kommentér på:
at flytte...

Annonce