{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.710 visninger | Oprettet:

Hvem står op om natten? Mor eller far ?? {{forumTopicSubject}}

ja overskriften siger lidt sig selv hvem står op om natten hjemme hos jer?? Mille er nu 4 uger i starten vågnede hun 1 gang om natten nu vågnet hun 2-3 gange og ikk nok med det så er hun vågen ca 2 timer om natten og når Theis er afleveret i vs ku jeg jo bare sove men nej det sys hun ikke hun sover bedst når han er hentet så sys det er ved at være ret hårdt. Jeg ku jo så bare vække farmand men kan ikk rigtig få mig selv til det for han skal jo op på arbejde. Men kan bare mærke jeg virkelig trænger til at sove igennem går og er små irriteret hele tiden mangler bare noget søvn. Hvad gør i?? Er det kun mor der står op så far er udhvilet til at tage på arbejde eller hjælpes i ad så mor os kan få sin søvn. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem står op om natten? Mor eller far ??
  • #1   11. nov 2011 Altså herhjemme hedder det at hvis de vågner om natten ( det gør de normalt ikk - dog natten til igår gjorde de det for første gang i 5mdr *G* ) men så står vi op begge 2 - os hvis de vågner før manden's vækkeur ringer så er det op begge 2.

    fordi det er ligeså hårdt at gå hjemme og være træt som bare fanden som det er at gå på arejdet og være træt.. nogle gange er det faktisk nemmere at være på arbejdet og træt har manden sagt til mig..

    men normalt hvis de vågner når manden skal gøre sig klar - klare jeg det.. men ellers er det os begge - vi er jo 2 om at lave dem og 2 om at klare dem smiley


  • #2   11. nov 2011 her hjemme har det altid været mig der har stået op med baby om natten for at give mad eller hvad det nu ku være de små pus sku. sådan har det været med begge vores unger..;)
    han er dog sød nu til at stå op om natten nu når vores store dreng får sine hoste ture om natten.


  • #3   11. nov 2011 Det er nu heller ikk fordi han ikk vil op og hjælpe han siger tit jeg bare skal vække ham hvis han skal hjælpe det er mere fordi jeg i
    Sys det synd hvis han skal sidde oppe 2 timer eller ja bare en halv time for at give mad når han skal op på arbejd. Det er blevet lidt sådan at jeg tager Mille og han tager Theis men kan bare mærke på min krop og i mit hoved jeg ikk kan holde til det mere for ja selvom man "bare" går hjemme så er det virkelig hårdt hvis man ikk er udhvilet. Og jeg henter Theis inden manden er hjemme og har slet ikk det samme overskud til ham mere og det skal jo ikke gå udover ham


  • #4   11. nov 2011 Har det os fint med det er mig der står op men måske lige 1 eller 2 dage i ugen ku det være godt at få sovet igennem og så han stod op bare lige til hun begyndte at sove lidt bedre men igen sys os det synd når han skal op på arbejde :s

  • #5   11. nov 2011 Her hjemme er det som regel altid mig der står op og tager ham om natten, fordi som regel spiser han bare også sover vi videre.. Men lige i tiden skriger han rigtig meget om natten så der må farmand altså hjælpe engang imellem.. smiley

  • #6   11. nov 2011 Pga vores arbejde, og mit studie, så har vi altid gjort sådan (efter jeg stoppede med at amme) at Far tog natten, og jeg tog puttetid, og morgenerne, og det fungerer så fint, selvfølgelig er det ikke hele tiden, nogle gange tog jeg natten, og sov længe, og omvendt, men som regel var det far nat, og mor aften/morgen smiley

  • #7   11. nov 2011 Skal lige siges at nu sover Theo igennem fra 19.00 ca, til jeg vækker ham 06.30 smiley
    Så nu er det kun mor som tager morgen, og så skiftes vi til puttetid, da vi jo self begge gerne vil putte ham... tihi


  • #8   11. nov 2011 Da Miley var helt lille stod vi begge op. Far gik ned og lavede flaske og jeg gav mad smiley

  • #9   11. nov 2011 Hos os er det mest mig, men jeg kan godt finde på at vække manden. For nogle dage er jeg også mega træt.

    Ja han skal på arbejde, men du er jo også på hele tiden, og du kan jo ikke bare sove. Så jeg synes egentlig det skal være 50/50. Dog er det mig der tager vores søn 90 % af gangene. smiley


  • #10   11. nov 2011 Kunne godt være jeg sku prøve at tænke lidt mere på mig selv og lige vække ham engang i mellem så jeg os kan få noget mere overskud igen smiley havde snakket meget om det med jeg tager Mille og han tager Theis men nu er Theis os bare så stor han vågner ikke og hvis han gør så kommer han jo bare ind og sover videre så der er ikk det helt store arbejde i ham så ja ku nu godt være han sku op bare en gang i mellem og tage Mille:)

  • #11   11. nov 2011 synes nu at man godt kan deles om det fordi du er os på hele tiden som han er på arbejdet. du kan jo ikk bare sove hvis bebs ikk vil sove..

    herhjemme er de så skide smarte at de sover hver for sig altså forskellige tider *G* så mor ingen søvn får *G* men altså de sover os igennem om natten og har gjort det siden de var 6uger - så det klare jeg fint. men nogle dage har man bare brug for en time eller 2 under dynen.. den tager jeg så når manden kommer hjem smiley og i weekenderne er han god til at tage dem om morgen så jeg lige kan sove en time længere eller sådan noget smiley


  • #12   11. nov 2011 S.g
    Er du så ikk helt ødelagt og færdig? Tænker bare Mille er kun 4 uger og tror jeg lu stå op og sove min energi er bare helt i bund og render med hovedpine hver dag og glæder mig bare til jeg skal prøve at sove mere end 2-3 timer smiley


  • #13   11. nov 2011 hmm på en god nat vågner Hjalte hver 3 time, synes man vender sig til.. Synes faktisk at det er værrer hvis han så pludselig sover 4 timer så er jeg total smadret når jeg vågner.. Tror min krop har vendet sig til ikke at få ret meget søvn..

  • #14   11. nov 2011 Theis var det os altid mig det tog men han har os siden dag 1 kun været vågen 1 gang om natten hvor han spiste og sov videre og var ikke ret gammel før han sov igennem så det sys jeg ikke var hårdt men Mille vågner 2-3 gange og tager ca 30min for hende at spise og så skal hun vugges i søvn igen hvilket os sagtens kan tage 30 min hvis hun overhovedet vil sove igen tit vil hun bare ligge og hygge på min mave og så sidder vi gerne oppe et par timer inden hun vil sove og det sys jeg er hårdt når der os skal være overskud til rengøring, indkøb madlavning mille skal underholdes Theis skal hentes og han vil os lege. Ja der er masser at gi sig til smiley

  • #15   11. nov 2011 her har far selv valgt at være den der tager sig af de små om natten da han siger at det er bedst jeg får min nattesøvn da jeg har tre børn næsten helt alene igennem de fleste dage

  • #16   11. nov 2011 Jeg kna ikke helt se hvorfor min mand skal stå op om natten når jeg går hjemme. Jeg kan jo sove når hun sover om dagen.

    Så herhjemme er det mig der står op. Det er så også mest fordi hun får bryst, for manden vil skam gerne.


  • #17   11. nov 2011 det er mest mig og det har jeg det fint med. men han arbejder også mest nat, så tit er der kun mig jo smiley men han er god til at lade mig sove hvis jeg er helt smadret og de dage/nætter hvor de alle er vågne og alle er trætte så skiftes vi til at sove smiley

  • #19   11. nov 2011 De første 3 mdr var det mig der stod op hver gang, med da mit blodtryk var meget højt og jeg havde fået for højt stofskifte, sagde lægen at det er bare SÅ vigtigt at jeg får sovet.
    Også fordi når jeg vågner om natten kan jeg ikke sove igen. Så ligger og roder rundt mindst 45 min før jeg sover igen...

    Så nu er det far der har natten, og det fungere godt. Både for ham og for mig...


  • #20   11. nov 2011 Jeg mistede over 3 liter blod efter fødslen så var så træt og havde behov for søvnen - så far stod op den ene gang om natten og jeg stod op med hende tidlig morgen .
    Nu er hun lige begyndt at sove fra 20 -7 så nu er der ingen nattesjov pt smiley


  • #21   11. nov 2011 Herhjemme er det mig der klarer det om natten mens jeg er å barsel, vi har dog en aftale om at han kan gøre det i weekenden hvis jeg har behov.

  • #22   11. nov 2011 Da Oliver var lille vågnede jeg altid bare han gav et lille kny fra sig smiley Så jeg tog ham selvfølgelig smiley
    Men den lille blyp har Kennet og jeg aftalt at vi tager hver anden nat smiley Han vil rigtig gerne være li så meget med jo, når den bette kommer smiley


  • #24   11. nov 2011 Nu er Felix 2 måneder og han vågner ca. 2 gange om natten, men det er fordi han er sulten og da jeg ammer, så får manden intet ud af at være vågen om natten:) Men håber da på, at når jeg er færdig med at lege malkeko, så skal vi skiftes til det;) Og skiftes til måske lige at nappe en time eller 2 ekstra i weekenden..

  • #25   11. nov 2011 Gudrun - ja respekt til dem! Jeg ville heller ikke kunne klare det!

  • #26   11. nov 2011 Her er det <b>KUN</b> mig .. Af den grund hvis far gør det mener emil de skal lege smiley Det er <b>KUN</b> mig der putter om aften .. Og det er SKIDE hårdt lige i øjeblikket fordi Emil har en periode hvor han ikke vil falde i søvn pga. eksem og hoste/ snot .. så jeg bruger alt fra 10 min til 4 timer om aften på at få ham til at sove .. ved at sidde ved ham ..

    Far er så go til at tage ham i weekenderne om morgen så får jeg lov til at sove .. smiley


  • #28   11. nov 2011 Her er det udelukkende mig der står op om natten... Og lige ledes mig der står op om morgenen... Det kan tælles på en hånd de gange Jesper har gjord det...
    Jeg mener at den der er på barsel er den der tager natteracet, for i mine øjne er det nemmere at gå hjemme og være træt, end at skulle koncentrere sig om at udføre et stykke arbejde træt....


  • #29   11. nov 2011 her er det mig der står op med hende og har altid været det, jeg har ikke brug for ret meget søvn og nu her i denne uge hvor hun er begyndt at sove igennem, ja så er jeg blevet mere træt, fordi jeg sover for meget.

    har det sådan - og det skyldes mit søvnbehov - at han skal arbejde jeg skal være hjemme, min hjerne skal ikke være på konstant, og derfor gør det ikke noget jeg er lidt træt. de dage hun har været vågen 6-8 gange der er jeg gået tidligere i seng, og så ligger han hende i seng når tid er.

    ja det er hårdt at gå hjemme, men kan så også sige det er meget hårde at skulle op 5 gange om natten og så møde på arbejde fra 8-16 og så være der for barnet bag efter, så syntes kun det er fair for alle moderen tager den største byrd hvad det angår.

    den næste bliver det samme


  • #30   11. nov 2011 Her arbejder far f.eks fra mandag middag til tirsdag aften og fra onsdag middag til torsdag aften. Ugen efter fra søndag til mandag aften osv.

    Så det kommer helt af sig selv de dage jeg selv har drengene.. Den nat kæresten er hjemme tager han Alexander. I weekenden står han også op med drengene både for at jeg kan sove ud, men også fordi han gerne vil have lidt alene tid med dem, da han ikke ser dem ret meget i hverdagene.

    Da Martin havde barsel og ferie stod han op om natten


  • #32   11. nov 2011
    De første 5 måneder var det mig, da jeg skulle amme, smiley Og derefter blev det far, smiley Agnes sover stort set altid hele natten, så vi er kun derinde meget sjældent, og det er mest far, men jeg går også ind hvis det er hun bliver ved, eller kalder på mig ..

    Agnes står nu op, omkring kl..3.30 -4.00 fordi hun har haft øreproblemer, og ikke har kunnet sove så meget som hun plejer, .. Og der er det altså far der står op 9 ud af 10 gange, da jeg simpelthen ikke kan holde til det, .. Jeg er gravid med nr. 2, og bliver SÅ dårlig hvis jeg ikke får min søvn smiley

    Så jeg har heldigvis en dejlig mand smiley


  • #34   11. nov 2011 Nu har Naya sovet igennem siden hun var 6 døgn gammel. Men hvis hun en sjællend gang vågner om natten og har tabt sin sut er det mig der tager hende. Farmand arbejder meget og skal kører stor lastbil hver dag, så han skal ha din søvn. I weekenderne står vi op sammen og hygger med morgenmad når hun vågner smiley

  • #36   14. nov 2011 Vi har fået snakket om det og blev enige om jeg tager hverdagene og far tager en dag i weekenden og pu ha han tog hende natten til søndag og jeg er allerede helt udhvilet det var da lige hvad jeg trængte til smiley

Kommentér på:
Hvem står op om natten? Mor eller far ??

Annonce