{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.892 visninger | Oprettet:

MME til brystbarn? {{forumTopicSubject}}

Jeg regner jo stærkt med at kunne amme, og vil også rigtig gerne, men kom så til at tænke på om det måske ikke var smart nok at have noget MME i tilfælde af at jeg en dag ikke lige kan amme hvis jeg nu er et sted, eller noget andet..
Har I haft noget i backup? og tror I det er smartest med pulver eller brikker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MME til brystbarn?
  • #1   27. okt 2011 vi havde ikk noget - vi fik 2 brikker med hjem fra sygehuset og så sendte jeg ellers manden i byen efter mere - og da jeg stoppede helt med at amme købte vi det bare sådan når der manglede..

  • #4   27. okt 2011 Jeg har fået afvide af min JM at man sagtens kan amme og give en flaske i ny og næ med MME ..
    Her hjemme tror jeg vi venter til han er kommet til verden og køber det der
    ..


  • #6   27. okt 2011 man kan godt både bruge bryst og mme samtidigt !! det er faktisk den måde man får børn op i vægt hvis de har tabt de 10% af vægten eller hvad man nu siger...

    og der er mange som ikk har nok modermælk som bruger mme samtidigt uden problemer !!!


  • #7   27. okt 2011 I min "ammebog" man får af jordemoderen, står bare at man kan kombinere det hvis man er steder hvor det er uhensigtsmæssigt at amme, og man derfor kan have noget erstatning med i pusletasken (tænker at en brik må være nemmest)
    Endvidere står der at det er en god ide at have en flaske med kogt afkølet vand med til at give barnet i en håndevending hvis man ikke har mulighed for at amme, men kun vil give brystmælk.,..


  • #8   27. okt 2011 Tusind tak for input, det giver mening at man nemmere vælger den nemme løsning hvis man har det.. Men er bare så bange for at han ikke kan få no at spise hos mig og jeg ingen mad har til ham...
    Men så må man jo på et døgnapotek =)


  • #9   27. okt 2011 Jeg vil nu alligevel anbefale at have en enkelt flaske og en smule erstatning......hvis nu lokummet brænder en søndag...... Alt kan ske....og heller være på den sikre side.....

    Vi havde flasker og erstatning hjemme....... og det blev vi meget glade for, for en aften var vores datter så urolig at hun ikke kunne ammes og så fik hun lidt flaske og så kunne hun ammes....

    Eller hvis de produktion bare ikke vil køre med op..... Det er kun til back up-----

    Synes ikke flasken er den nemme løsning men det kan blive en nødvendighed.....

    Jeg kunne desværre kun amme vores en mdr og de har fra dag et fået ekstra på kop (enten udmalkning eller mme) da jeg ikke havde nok mælk pga jeg smittede ca 4 liter blod under fødslen


  • #10   27. okt 2011 smittede = mistede

  • #11   27. okt 2011 Camilla B: nej det er så ikke altid en skrøne....!!! der er altså faktorer som spiller ind - tro mig!

    Jeg lagde dem begge til, samtidigt, og tit - og jeg malkede ud..... og på trods af alle mine anstrengelser så kunne mælkeproduktionen ikke følge med op......


  • #12   27. okt 2011 Camiilla: helt iorden.... Men dine ord "Det er en skrøne det der med at have for lidt mælk, for det er et spørgsmål om at lægge barnet til så ofte det beder om det, så regulerer produktionen sig selv og tilpasser sig barnets behov - naturen er smart ikke? ;-)" Synes jeg bare var meget generaliserende som om man bare kunne få gang i det, ved vilje.....




  • #13   27. okt 2011 ja jeg havde et par brikker hjemme, da det var en søndag aften han havde brug for det, .. nej der er ikke lige en døgn netto her smiley

  • #14   27. okt 2011 alle mine har fået suppæeret med brikker fra sygehuset af, for jeg havde ingen mælk og sultne børn smiley jeg har dog ikke ammet så længe, men det er nok min egen manglende lyst til at amme der har spillet ind og ikke så meget at de har fået lidt mme for at blive ordentlig mætte.

    hvis jeg var dig ville jeg bare have nogle brikker stående, de er mildere mod maven end pulveret (min egen erfaring) og dumt at have en åben pakke hvis du ike får brugt så meget smiley


  • #15   27. okt 2011 Camilla: og det er jeg enig med dig i at det gør - normalvis...... Nu skrevet meget mere cool smiley Men så ikke lige din pointe imellem linierne .... men ingen sure miner....

  • #16   28. okt 2011 Jeg havde besøg af SP igår, og snakkede faktisk med hende om netop det.

    Jeg kan ikkke malke ud (har dog massere af mælk) men når jeg skal noget eller ikke har mulighed for at amme så har jeg et par brikker stående. Just in case. Hun sagde det var helt okay at give MME ind i mellem når der ikke var andre muligheder.


  • #17   28. okt 2011 Købte det dog først da prinsessen var 14 dage gammel fordi jeg troede jeg ikke havde nok mælk.

Kommentér på:
MME til brystbarn?

Annonce