{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.625 visninger | Oprettet:

mormor og Vito "connecter" ikke? {{forumTopicSubject}}

Ja, vil bare gerne have lidt tips, hvis nogle har?

Min lille dreng på 11 uger er en rigtig lille mors dreng. og det er i og for sig fint nok. han er jo ikke særlig gammel, så det er der ikke noget specielt ved.
Han har let til tårer ved andre end mig, de fleste kan dog trøste ham, medmindre han bliver virkelig sur - så er det kun mig der dur.

men min mor og ham har bare ingen forbindelse. Hun har været her meget fra dag et af, og de første 14 dage var hun hos mig et par timer hver dag, så jeg kunne komme i bad, gøre rent osv.. Så i og for sig er der lagt et godt grundlag (synes jeg da selv). Men alligevel har de slet ikke fundet hinanden.

Han begynder stort set aldrig at græde når hun har ham. Ikke bare lidt pylren som han gør hos mig nogle gange, men tudbrølen, og skrigen, med tårer rendende ned af kinderne smiley jeg lader hende altid prøve at trøst ham så længe hun selv vil, indtil hun til sidst giver op og giver ham videre til mig.

Hun har passet ham to gange, en gang i 2-3 timer mens jeg var i svømmehallen med min søster, og der græd han rigtig meget.. Hun siger det ikke var alt for længe, men det endte med at han faldt i søvn af udmattelse.

Så har hun for en uges tid siden haft ham i lidt over en time, mens jeg kørte og ordnede nogle ærinder. Også der begyndte han at græde meget.
Jeg havde dog givet hende en flaske og sagt hun kunne lave en smule sukkervand (han havde lige spist), og det gjorde hun. Det faldt han til ro på, og de sad og hyggede sammen da jeg kom..

Sukkervandet er jo en letkøbt løsning, og i og for sig er jeg slet ikke glad for at han får det sukker. Men jeg håber lidt at de så begge vil få følelsen af at han falder til ro hos hende? At han vil lære at man KAN hygge sig hos mormor, og hun får lidt større selvtillid i forhold til ham..

Udover det lader jeg hende tit pusle ham når vi er hos dem. Han får altid tør ble og nattøj på, inden jeg tager hjem, og han hygger sig til den helt store guldmedalje undervejs - han griner, smiler og pludrer løs under bleskift. Derfor lader jeg hende gøre det (altså, ikke fordi hun skal gøre det FOR mig, men for deres skyld) så de begge to kan hygge sig sammen, og det ikke altid er skrig og skrål..

Har nogle af jer oplevet lignende og KAN man overhovedet gøre noget?..
er det fuldstændig vanvittigt at lade min mor give ham lidt sukker for at falde til ro?..

Er der bare nogle folk som baby ikke bryder sig om, og så er det bare sådan?..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mormor og Vito "connecter" ikke?
  • #1   26. sep 2011 Puuh, det blev langt smiley

    og der fik sneget sig en rimelig vigtig slåfejl ind. Der skal stå "han begynder stort set ALTID at græde når hun har ham."


  • #2   26. sep 2011 mit umiddelbare bud ville være de bare er kommet ind i en "ond cirkel" elelr hvad man skal kalde det, nu er det lidt svært når man ikke kender jer, men måske efter de første pyllerstunder at din mor blir nervøs osv når hun har ham og det så smitter af på ham, altså han kan mærke hun er "utryg" og det er det han reagere så kraftigt på.

    men alle mine har haft perioder hvor der var bestemte personer de ikke kunne tåle synet af uden at skrige, men de er gået over igen smiley


  • #3   26. sep 2011 Carina,
    jeg tænker nemlig også at min mor er hammerusikker overfor ham, og at han dermed reagerer på det.. For han kan sidde og være glad hos mig, men efter få minutter hos hende begynder han bare at græde..

    er egentlig derfor jeg har ladet hende give ham lidt sukkervand - så hun får succes med at han falder til ro, selvom det ikke er hende der gør det, så er det dog HOS hende, og det håber jeg hjælper lidt..
    Men har nu lidt dårlig samvittighed over at jeg lader sådan en lille en få sukker :S jeg synes det virker helt forkert..

    Det er bare hammerærgerligt for hun vil ham SÅ gerne, og hun er sådan set eneste mulighed jeg har, for at få en til at kigge efter ham en time eller to, hvis jeg skal noget..


  • #5   26. sep 2011 ja, men det er da også vildt synd for mormor smiley og kan sagtens forstå hun blir påvirket af det, men måske når du siger der ikk er noget i pusle situation. altså hvor han ikke er oppe, kan i måske prøve når hun kommer at han feks ligger på sit legetæppe (hvishan har sådan et altså) og så hun sidder og pludre lidt med ham og venter med at tage ham op til han er klar eller hva man siger smiley måske det er mindre overvældende for ham. Liva havde også et eller andet med min veninde hende gad hun kun "snakke med" hvis hun lå i liften eller på tæppet osv. hun gad ikke være oppe ved hende.

  • #6   26. sep 2011 Jette,
    jeg håber du har ret i at det bliver bedre smiley

    Der er jo intet underligt i at han allerbedst forholder sig til mig, da der jo kun er mig i hverdagene.. Men ja, det er sq svært for min mor :S

    Carina,
    jo, jeg har lige købt et ekstra legetæppe, så han har et til hjemme hos mine forældre..
    Kan prøve at lade hende sidde og være med der.. For han bliver så ked af det når hun holder ham.. Og han er ellers et rigtigt hængetræ, som allerhelst vil være i favn hele tiden..

    Det er en god ide at prøve lidt andre muligheder, for ja, når han bliver puslet er der intet.. Hun trækker den endda gerne rigtig længe så det pludselig tager 10-15 min at skifte en ble og give ham nattøj på smiley hehe.. Og de hygger imens og han snakker og smiler og savler..


  • #7   27. sep 2011 Jeg har ikke læst de andre indlæg men han er kun 11 uger så rigtig meget kan ændre sig. Sådan var det også med Papaya da hun var helt lille, og hendes morfar var hun sindsygt bange for. Bare hun så ham komme ind af en dør i den anden ende af rummet stak hun op i et kæmpe vræl. Men ved mormor græd hun hele tiden indtil hun kom over til mig. Og sådan var det i rigtig lang tid, og meget længere tid end 11 uger.

    Nu hvor hun er 2½ skal jeg passe på med at nævne mormor og morfar mens hun hører det, for så kan hun tro at hun skal derned og når hun finder ud af at hun ikke skal lige den dag kan hun blive rigtig sur og ked og kaste sig rundt fordi hun vil hjem til mormor og morfar. Hvis hun får at vide af vi skal derhjem til dem så løber hun ud og tager sko på og snakker ikke om andet indtil vi tager afsted og kan gentage "hjem til mormor og morfar og Naja" på hele turen indtil vi når ind i deres indkørsel. Så jeg skal først nævne det lige i sidste øjeblik for ellers er hun så utålmodig at hun bliver sur fordi det ikke går hurtigt nok.

    Så fat mod. Rigtig meget kan ændre sig med alderen og som han lærer hende bedre at kende og bliver ældre. Dengang var det også kun mig der duede.


  • #9   27. sep 2011 har hun briller ? smiley din mor? det har min mor og det syntes min søn bestemt ikke om,, nu er han jo blevet stor og ligeglad (;

  • #10   27. sep 2011 Mn søn havde brug for længere tid til at kunne connecte med min mor.

    Det var lidt som du beskriver, han græd når han kom over på hendes arm og ville ikke trøstes af hende. Vi gjorde ikke noget for at gøre det bedre, vi lod ham selv bestemme hvor meget han ville omgås mormor når hun var her. Idag er der ingen problemer, han elsker sin mormor, og vil gerne holde hende i hånden eller være i køkkenet og hjælpe, sammen med hende.

    Vito er kun 10 uger, der kan nå at ske så mange ting. Men jeg synes at det er flot at du reagerer på det, og tænker over hvordan du kan gøre det bedre. Jeg synes du skal afvente, og så lade Vito bestemme hvor meget han vil være hos mormor.

    Det skal nok blive bedre. smiley


  • #11   27. sep 2011 jeg kender alt for godt det der, min søn var på præcis samme måde, det var hårdt for han var virkelig morsyg helt fra helt lille ligesom din søn, men vi gav det bare tid, tror først det rigtig stoppede da vi fik vores datter. der var han 2 men det havde selvfløgelig aftaget lidt efter lidt med tiden..;)

  • #12   27. sep 2011 Vores yngste var også de første 4 mdr afsindigt morsyg... Det var lidt ekstremt til tider.... Men alligevel til at overleve.... Han har altid haft lidt med farmor, som han ikke er så glad for.... Og det er han den dag idag heller ikke (1år d. 12 okt..)...

    Det sådan, at feks forleden da hun skulle hente ham i dp, fordi jeg var voldsomt syg, der fortalte dagplejemoren mig at han havde kigget meget skævt på hende, som om han skulle se hende an....
    Der måtte jeg jo så også fortælle at han aldrig har været specielt stor fan af sn farmor, men derimod mormor og morfar er han helt pjattet med....


  • #14   27. sep 2011
    Små børn kan mærke hvis personen de skal være sammen med er usikker på sig selv, og der gør det bare værre desværre.. Min svoger var i Libanon, med militæret, og mødte først vores datter da hun var 3 måneder, og så igen da hun var 5 måneder, og hun GRÆD ALTID, til at starte med, .. Men det var altså fordi han var så usikker, ..

    Så vi sagde til ham, at det var okay hun græd, han skulle ikke være bange for det eller noget smiley Og så blev vi bare ved et stykke tid, og den dag i dag, er han den person i hele familien hun elsker allermest, smiley
    - Hun kysser, knuser og griner altid sammen med ham ! Og det er bare skønt..

    - Det skal så også lige siges, at små børn oftest reagere på samme måde overfor de personer som kommer ind i vores hjem, som vi som forældre, (oftest mor) gør, smiley Min mor har en kæreste som jeg på ingen måde, bryder mig om, faktisk så hader jeg ham, og det gør Agnes bestemt også !! Jeg har ALDRIG sagt noget grimt, negativt, eller haft et træls tonefald overfor ham, men hver gang han siger hej til hende, eller kommer i nærheden af hende, skriger hun fuldstændig sindssygt !! Og hun er altså lige over et år nu smiley ! Men det gør ikke mig noget, for jeg kan jo som sagt ikke lide ham, og det er meget sjældent vi ser ham..

    Undskyld det blev lidt langt, smiley Bare lige mine erfaringer, .. Bliv ved med at prøve, ..


  • #15   27. sep 2011 mor til skønne,
    ja det har hun faktisk.. kan han virkelig se brillerne så tydeligt at de generer ham?.. min mor kan bare ikke se uden dem..

    det lyder som om vi bare skal give det tid, og håbe det bliver bedre, og at min mor bliver mindre usikker..

    hun er bare den eneste bedsteforælder der rigtigt er her, så det er ærgerligt det går så skidt..


Kommentér på:
mormor og Vito "connecter" ikke?

Annonce