{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

andre med fødsels"traume" {{forumTopicSubject}}

Hej piger, jeg har fundet ud af at jeg er meget ramt og ked af micas fødsel, hvor jeg ikke fik lov til og føde ham selv da han lå skævt, og derfor ikke havde muligheden for og få ham op til mig efter han var født. Jeg tuder min øjne ud, når jeg ser en "rigtig" fødsel, og jeg føler mig snydt og jeg føler at det bånd mor og barn binder mellem hinanden idet at den lille kommer op på maven, har betydet mere for mig end jeg troede. Jeg lå i 12 timer med veer, og var 10 cm åben og klar til og føde, men han kunne ikke komme ud, så det blev akut kejsersnit.
Det var en god oplevelse alt i alt, men ja som sagt så er jeg fuldstændig ødelagt over at jeg ikke fik min lille søn op på maven efter han var født og at jeg ikke kunne føde ham selv smiley Er der andre der har eller går med samme følelser? og hvad gjorde/gør i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  andre med fødsels"traume"
  • #1   6. sep 2011 Jeg har det på samme måde. Evt læs min fb under min søns profil. Jeg er desværre ikke kommet over det, har snakket med jm som fortalte at dem der var på stuen til sidst ikke har gået efter reglerne. Så det har gjort det været fra min side.. Men jeg ville ønske jeg kunne komme videre. Bare det når han lige bliver passet, så længdes jeg alt for meget efter ham.. Aner ikke hvad man kan gøre for at komme videre. Tror desværre det bliver en lang proces.

  • #2   6. sep 2011 hej jeg har haft det på samme måde min fødsel gik ikke så godt heller fødte dog selv men hun var ikke i live da hun kom ud. de tog hende fra mig og jeg så hende først efter 6 timer. jeg fik lavet en aftale med hende der var med til fødslen så vi kunne snakke det igennem . det har hjulpet lide så syntes du skal ringe til din su og høre om du ikke kan få lavet sådan et møde med dem der var der til din fødsel. men man kommer aldrig over den føgelse af man ikke fik sit barn op til sig selv og ligge,

  • #5   6. sep 2011 Jeg har det på samme måde. smiley Og selvom Cody nu er 7 mdr, synes jeg at vi på en eller anden måde mangler den der specielle kontakt. smiley
    Jeg lå også 12 timer med veer, 4 timer med presseveer, hvorefter de så fandt ud af at jeg ik ku føde selv=AKS! smiley

    Jeg fik desuden for meget epidural(mens jeg lå med veer), så jeg ku intet selv, ikke engang dreje mit hoved. Da jeg kom over på operations bordet og fik yderligere bedøvelse, blev jeg fuldstændig lammet fra halsen og ned, hvilket gjorde at jeg følte jeg blev kvalt i de 35 min operationen tog. smiley

    Jeg har INTET godt at sige om min fødsel!! Men jeg er satme glad for at jeg fik verdens dejligste guldklump ud, for ellers ved jeg da ik hvad jeg havde gjort ved mig selv.
    Døjer desuden stadig med mit KS, på trods af at det er 7 mdr siden nu. smiley


  • #6   6. sep 2011 Ja jeg kan da lave gruppen når jeg kommer hjem.. Lyder som en god ide.. Jeg døjer også stadig med mit ar. Har så ondt så ondt..

  • #7   6. sep 2011 Jeg havde også en slem fødsel, og slet ikke som jeg havde håbet på. Laves der en gruppe, vil jeg helt sikkert gerne være med...

  • #8   6. sep 2011 jeg har fået PKS med nummer to og følte mig da en smule snydt for den oplevelse og føde hende selv, da det nu var anden gang og jeg lige som mere vidste hvad der skulle og kunne ske så det kunne blive en bedre oplevelse end første gang. jeg fik dog Freya op og ligge på mit bryst efter at hun var tjekket og pakket ind og der kunne vi ligge og stire på hinanden :o)

    så ja i bund og grund skuffet men jeg var jo forberet på det så for mig var det ikke noget traumatisk, men kan sagtens følge dig.


  • #9   6. sep 2011 Har lavet en gruppe som hedder "for os med fødsel "traume" så i ansøger bare..

  • #10   6. sep 2011 Har det på samme måde. Kom ind på sygehuset kl 21 efter at have haft veer siden kl 2 om natten. Var kun 2.5 cm åben. Kl 24 fik jeg presseveer og var 9 cm åben. Måtte først presse med kl 3. Kl 4.10 opgav de og vi blev i en fart kørt til operationstuen.

    5-6 gange prøvede de at ligge bedøvelse i ryggen ude det virkede og røg i fuld narkose. Grundet det hårde fødselsforløb fik jeg en blødning som tog dem 1.5 time at lappe sammen og mistede 1.5 l blod. Så først Oliver da han var 4 timer gammel.

    Det er først snart 2 år efter Olivers fødsel at jeg kan se billeder fra fødsel og hans første timer, som jeg jo gik glip af uden at tude.


  • #11   6. sep 2011 det ville være dejligt med en guppe ...

  • #12   6. sep 2011 Henriette der er netop lavet en gruppe, så du angøger bare.

  • #13   6. sep 2011 jeg har ansøgt smiley

  • #14   6. sep 2011 Jeg var også ude for at Sophia blev taget fra mig en halv time efter hun blev født.. Det hele skulle pludselig gå så stærkt og de gjorde suge cup klar, men jeg tænkte fanme nej, og pressede hende så ud på 2 presse veer. Jeg gik rigtig meget i stykker, så skulle ned og syes og blev bedøvet fra brystet og ned.. Jeg kunne efterfølgende ikk mærke mine ben i 8 timer, så jeg var ikke med til at give hende hendes første ble på, eller hendes nye tøj. Jeg kunne ikk tage hende op til mig når hun var ked osv.. Synes jeg mangler de første timer med hende .. Heldigvis var farmand bare helt igennem faNtastisk og han nød virkelig tiden med hende. Så lidt godt kom der da ud af det

  • #15   6. sep 2011 Der er lavet gruppe, godkender så snart jeg ser jeres ansøgninger. smiley

  • #16   6. sep 2011 Hollie.

    Det var det samme her, altså med at jeg først så Oliver da han var 4 timer og gik glip af det hele. Heldigvis var min mor med, så vi idag har en masse billeder fra de første timer, hvor han bliver vejet og kæresten giver ham tøj på osv.
    Men det tog også rigtig lang tid før jeg kunne se de billeder uden at blive ked af det.


Kommentér på:
andre med fødsels"traume"

Annonce