{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.618 visninger | Oprettet:

hvornår er foster/baby levedygtigt {{forumTopicSubject}}

Nu blev jeg jo indlagt i går til observation for om min fødsel var ved at gå igang, det blev til et par småveer, men det hele gik, heldigvis, i stå af sig selv igen...
Ligger stadig på fødegangen, og skal ligge her indtil min blødning ophører, men regner med jeg får lov at komme hjem til middag efter stuegang..
Egentlig ville jeg spørge dem herude på sygehuset, men de har SÅ travlt, og føler mig lidt i vejen, så vil ikke belemre dem med spg. lige nu.. og I ved jo så meget herinde =)
Jeg har søgt vidt og bredt på nettet, men kan ikke finde noget endegyldigt svar..
Så her kommer det:
Fra hvornår siger man at et foster/baby er levedygtigt, i fald man føder?
Fra hvornår vil man ikke forsøge at standse fødslen hvis den går igang?

Jeg er 23+ og jeg var gjort klar til at få standset fødslen hvis den gik igang...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er foster/baby levedygtigt
  • #2   24. aug 2011 Det afhænger vel af vægten? Min venindes vejede 710 g. da hun fødte for tidligt og det gik. Men chancerne bliver jo bedre og bedre efterhånden som den lille tager på.

  • #3   24. aug 2011 mener det er fra 24+0 men er ikke sikker..
    Jeg er mødregruppe med en der har født i uge 24+6 og jeg har selv født i uge 28+5.
    Men håber baby bliver inde længe endnu smiley


  • #4   24. aug 2011 da jeg gik i fødsel i uge 21 med min søn sagde de at jeg skulle klemme balderne sammen til uge 24 hvor der er gode chancer for at overleve, det gik i sig selv og fødte så på terminen


    hold dig godt i ro smiley


  • #6   24. aug 2011 Fra uge 24 sætter lægerne ind for at hjælpe barnet med overlevelse. Da jeg fødte i uge 24 fik vi afvide at de første 14 dage var meget kritiske... Jeg fik også afvide at vægten ikke har noget at sige.. Man skal jo tænke på at det stadig er et foster hvis man føder så tidligt. Jeg håber det bedste for dig smiley

  • #8   24. aug 2011 ja de prøver at rede barne fra uge 24, og efter uge 34 gør de ikk noget for at stoppe fødslen... håber best blir i maven i LANG tid endnu. go bedring

  • #9   24. aug 2011 altså det kommer an på meget om du har fået lungemodner osv men alt over 500 g ca og ca uge 24 er´der chance for overlevelse 50% af den der født i 24 dør og af dem der overlever vil 50% af den få et handicap men lægger sammen med en der har født i 23+6 en dreng på 470 g ca og han klare det fint med hjælp

    men hvis de mener din fødsels evt går i gang så bør de os ha givet dig lungmodner


  • #10   24. aug 2011 det med uge 24 passer altså ik hvis børnelægen mener det måske kan klare sig hjælper de den os før

  • #11   24. aug 2011 de kan kun stope din fødels en gang og du får en indspjørtning i droppet og der efter sætter de en pose op som så giver dig 24 ml i timen i 3 timer derefter sætter de den ned til 8 ml i timen og det kan max køre 48 timer derefter kan de intet gøre og de første tre timer vil de måle dit blodtryk hver ½ time og alt hvad du driker og tisser skal måles og erfter de første 3 timer med drop måler de kun blodtrykket hver 3 time

  • #12   24. aug 2011 morten og anne: det passer ikk helt. jeg har en veninde der gik i fødsel i uge 23+ med tvillinger, og da de kom ud, skreg de som børn født til tiden gør, men de ville ikk redde dem, da det var inden uge 24, og hårdt sagt, så forstår jeg dem egentlig godt, for de vil næsten med 100% sikkerhed få et form for handicap

  • #13   24. aug 2011 Morten og anne..

    på Aalborg sygehus hjælper de ikke børnene før uge 24... tror det er sådan over alt.


  • #14   24. aug 2011 anne: det stoppede af sig selv... heldigvis, havde bare fået sådan en drop-dims i hånden så de kunne handle hurtigt hvis det nu skulle gå stærkt.. blev målt på i over 5 timer og havde kun 3 "veer" i den tid, også stoppede det helt.. min livmoderhals var ikke afkortet og har stadig "normal" længde...

  • #15   24. aug 2011 nu har jeg jo så selv været det i gennem og de vil altid forsøge at stoppe en fødsel før uge 34 kan deselvom det er født før uge 24 t ik lade sig gøre hjælper de barnet så godt så muligt. det er sådan at de SKAL hjælpe efter uge 24+0 men hvis de vudere at det er muligt at rede barnet før uge 24+0 så må de gerne gøre det er helt og alene den læge der er på arbejde på neonatal der bestemmer det

  • #16   24. aug 2011 lj det er jo bare dejligt jeg svarede os kun på dit spørgmål

  • #17   24. aug 2011 Et barn født før uge 24 hjælper de ikke...

    En fra min mg fik tvilinger i uge 23+7, de leved fint og kunne klare sig uden hjælp, De blev lagt op til hende for stille at sove ind...

    Hårdt, men de er nød til at have en grænse...


  • #18   24. aug 2011 linda der er intet der hedder 23+7 jeg vil stadig ik gi jer ret for da jeg blev syg i 22 +2 og var indlagt i til og med 23+4 havde jeg ik fået det bedre var hun kommet til ks og de lovede mig at de ville hjælpe hende så godt så muligt så vi på et tidpunkt kunne få hende med hjem

  • #19   24. aug 2011 det er bare underligt de siger at de godt vil hjælpe, når grænsen er 24 uger...

    Ved bare at hende fra mg var 1 dag fra at være fyldt de 24 uger, hvor de vil hjælpe fra...

    Hvis de ligepludselig begynder at vil 'rede' nogle børn før uge 24, ja hvor skal de så trække grænsen for den næste?

    De kan da ikke på den ene syghus sige ja til baby'er under 24 uger og det andet sted sige nej...

    Der er en etisk grænse...


  • #20   26. aug 2011 camilla der ska jo være en grænse

  • #21   26. aug 2011 lene: det vil jeg egentlig gi dig ret i

  • #22   26. aug 2011 tja. her lod de blot 2 levedygtige børn dø...

    Tro mig, for vi har besøgt deres gravsted hver uge efter vores baby salmesang...

    De har deres fod/hånd aftryk fra dem begge og billeder af dem.

    Sådan er de nu bare...

    Vores fætter kom ud i 36+6 og mangled blot 1 time fra at være 37 uger. Han blev betegnet som fft og fik bl.a sonde osv. trods han vejed næsten 4 kg og var 52 cm


  • #23   26. aug 2011 her var de ret ligeglad med at det var 1 time før han ville fylde 37 uger.

    Så istedet for at komme på 'hotel' - kom de på storkereden fordi han var fft og derfor skulle følges...


Kommentér på:
hvornår er foster/baby levedygtigt

Annonce