{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.331 visninger | Oprettet:

jer der har pseudotvillinger som var planlagte... {{forumTopicSubject}}

ja vi er begyndt at snakke lidt om nr 2 barn herhjemme... vil gerne at der bliver omkrin 1½ år meellem Isa og den næste.... men har lidt spørgsmål....

jer der planlagde nr 2 tidligt efter den første... har i nogensinde forstrudt?

hvordan kllarer i hverdagen med to så små børn?

og så et spørgsmål min kæreste går meget op i, hvordan er økonomien hos jer med 2 blebørn og to voksne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer der har pseudotvillinger som var planlagte...
  • #2   1. aug 2011 Heidi og Thomas: det er bare iorden smiley

    Alle: og lige et spørgsmål mere, hvor mange mdr er der så mellem jeres børn?


  • #3   1. aug 2011 Har 17 måneder imellem mine..:)

    Klara var ikke planlagt men valgte at beholde hende!!!
    Jeg er nu alene med dem og de er snart 4 og 2½..:) Det er HÅRDT rigtig HÅRDT!!!!!

    Selvfølgelig er det da dejligt at have dem så tæt men jeg tror ikke det er det bedste for børnene altid... Viktor virker somom han har meget mere brug for tid alene og uden hans lillesøster som er ved ham 24/7...

    De går i BH/VS sammen bor sammen, er hos deres far sammen og har sovet sammen indtil denne weekend hvor de har fået hver deres værelse... Tror det er meget belastende for ham at han aldrig bare har noget alenetid med mor, far eller andre steder!!!

    Jeg ved der er nogle der er rigtig glade for at have dem så tæt på hinanden men når man er alene og ikke rigtig har noget hjælp i familie eller lign. så er det hårdt...

    Tror også det kommer meget an på hvilke temprement børnene har og hvad type de er...


  • #4   1. aug 2011 Mine børn er der 19mdr i mellem, og de brugte begge ble, vi køber billig bleer så det var 110kr mere om mdr, med 2 børn. & jeg har ikke før nu købr mærketøj, så jeg syntes ikke det har kostet vildt meget x-tra smiley

    Hm, og vi klare det ved og være fælles om det hele, det er det nemmeste - det sværeste ved og have 2 er søskende jaluoxi'en .. den er svær og hård..

    Jeg har aldrig fortrudt og få en mere, og de leger og hygger sig super godt sammen, og jeg vil heller ikke have flere, for nu bliver malik snart 2 år...
    mere du vil vide så spørg du bare smiley


  • #5   1. aug 2011 nu har jeg en på 8 år og 3 år og en på 8 måneder jeg syntes ikke det er så hård igen

  • #6   1. aug 2011 ^ Mine børn går også i samme VG & BH

  • #7   1. aug 2011 Nej, jeg syntes det der er mest hårdt det er den jaluoxi der kommer mellem dem

  • #8   1. aug 2011 ja det samme her men så tager jeg bare de to små op så er de gode igen

  • #9   1. aug 2011 altså det jeg tænker er også at man en gang i mellem tager den ene med et eller andet sted, såå de hver især får alenetid med mor eller far....

    lærke og malik : hvor mange penge har i til jer selv efter alle regninger er betalt?


  • #10   1. aug 2011 Mine 4 er 1, 3, 7 og 9 år der er 23 mdr imellem de to ældste og 24mdr imellem de to yngste:-) Jeg synes det er en skøn alder der er imellem dem, de har enorm meget glæde af hinanden:-)

  • #11   1. aug 2011 Vi har to, de var ikke planlagt nogen af vores børn, men de var da velkommen! smiley
    Ved vores er der 14mdr imellem, jeg synes nu ikke det er vildt hårdt, jeg laver alt her hjemme stå op om natten skifter alle bleer mm.
    Vores penge sager hænger fint sammen smiley vi bruger som vi altid har gjort, vi tillader os da os & tage i bio hvis vi vil, & det er der penge til! smiley
    Jeg går hjemme med den mindste og skal os sørge for den store kommer afsted om morgnen, det heller ikke et problem her! smiley

    Jeg synes det er så skønt der er så kort til imellem dem! smiley


  • #12   1. aug 2011 Vi har 17 mdr imellem vores og det er bare SKØNT!! Økonomisk hænger det fint sammen, det der er dyrt med sådan en lille ny er jo måske modermælkerstatning + bleer, men det er jo også det.. Altså jeg synes ikke det er så vildt dyrt med nr. 2 og jeg syntes kun det er skønt de er så tæt på hinanden smiley

  • #14   1. aug 2011
    Jeg er gravid med nr. 2, og der kommer til at være 16-17 måneder imellem vores..

    Jeg kan ikke se at der skulle være hårdere økonomisk, overhovedet ! .. Vi har en barnevogn herhjemme, da vores datter sover i den der er i dagplejen, og den bruger vi så til nr. 2 smiley Vi køber så en tvillingeklapvogn, hvor den lille kan ligge i en voksipose, og Agnes kan sidde i .. Men det er ikke meget dyrere end at skulle have købt en almindelig klapvogn.. Og hvis det bliver en pige, har vi jo alt tøj, ..

    Derudover tror jeg på at de kommer til at få ekstremt meget glæde af hinanden, og jeg ville aldrig lade mine børn gå i samme dagpleje .. Da jeg syntes det er vigtigt at de også har noget alene tid, med deres "venner" uden deres søster/bror ..

    Jeg tror derudover heller ikke at hverdagene, bliver meget hårdere.. Så længe man er god til at være fælles om tingene.. Vores datter er rigtig nem, og er blevet utrolig selvstændig allerede, så derfor bliver det ikke et problem at skulle sidde at amme osv. smiley


  • #15   1. aug 2011 Der er 14 mdr mellem mine bornus børn og det er en dreng og pige. jeg syntes det godt de har så meget glæde af hinanden, kan os være hårdt men det nok os mere alderen-om der så var 3 år mellem dem tror jeg de ville ryge i totterne på hinanden. De går os i samme inst. og det går fint.
    (der er søskende rabat)

    Men ved fra deres mor og far (min mand) at det var forbavset over hvor "nemt" det var med 2 blebørn-forstå mig ret. De var glade for de ikke havde blebørn i flere år i træk efter hinanden.


  • #16   1. aug 2011 jeg har 1½ og 10 dage mellem mine.. og det var sku ikke så slemt isteder for en var det 2 bler du skiftet jeg syndes helt ærigt det var nemt.. men 3-4 års aldrren var krævene for der køre de hinnandne op. laver en ulykker hjælper den anden gerne.
    det med økonomi jamen det jo doppel op..


  • #17   1. aug 2011 tak for alle jeres svar... det gør bare mere at jeg har lyst til snart at begynde på bprojekt baby nr 2 smiley

    så må vi bare se om kæresten også har det sådan... han er lidt i tvivl nemlig....


  • #18   1. aug 2011 jeg har også sådan at jeg gerne vil have en mere omkring 1½ år efter isa og så efter 5 år ca have to mere ige med kort mellemrum smiley Mennn.... kæresten vil max have 3, mednindre de tre første er piger... han VIL have en dreng smiley

  • #19   1. aug 2011
    Nini - Haha smiley men det kan han jo ikke rigtig selv bestemme ;P .. Vi kommer til at have 1,5 ca. mellem vores, og vil så gerne have en efternøler efter 5-6 år også ..


  • #20   1. aug 2011 Det første år til 1½ synbes jeg ikke var så hårdt med 2, men så snart den lille begynder at have sin egen mening og også skal/vil deltage i alt bliver det hårdt..:)

  • #21   1. aug 2011 15 mdr mellem vores. Økonomisk er den største byrde pasning. Men vi havde også en overgang vores i en privat vs, hvor kommunen ikke ydede så meget søskenderabat. Der var det 5500 cirka om måneden bare i pasning.

    Og de har bestemt glæde af hinanden:-)

    Vores nr to har været meget syg, indtil han var halvandet tudede han og sad klistret til min hofte 24/7, så udfra det var det jo lidt dumt, at de kom så tæt. Men det kan man jo aldrig vide på forhånd.


  • #22   1. aug 2011 agnes' moar : nej selvf, men man har da lov at drømme lidt... he he smiley

  • #23   1. aug 2011 jeg har 23 måneder mellem mine og jeg synes godt der måtte være 6 måneder mere, for deres skyld! jeg synes ikke det har været hårdt men på deres vegne har det. det er svært at blive store søskende når man kun er 2 år og endnu mere halvandet år!

Kommentér på:
jer der har pseudotvillinger som var planlagte...

Annonce