{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

blefri hvornår??? {{forumTopicSubject}}

vi havde sådan tænkt her i foråret at vi gerne ville gøre marcus blefri her i sommer, hvertfald om dagen, til at starte med synes han det var vældigt sjovt, og han var super stolt når vi så roste ham over selv at sige til eller lave noget på toilettet, men lykken varede ikke længe for en måneds tid senere var det ikke længere spændende og han nægtede igen hver gang han havde lavet i bleen eller tisset, så nu står vi lidt i stampe, og vi vil selvfølgeligt ikke tvinge ham til noget... jeg læste så at man først må prøve at gøre blefri når barnet selv kommer og beder om ren ble, eller om at komme på toilettet, og det gør han jo slet ikke mere nu, læste også at man ikke må rose for meget når barnet så gør det på toilettet da det så bliver ked af det når det så ikke får den ros eller belønning...

nå men okay vi accepterer så at han nok ikke bliver renlig her i sommer desværre...

men hvornår begyndte jeres unger selv at vise interesse for at få skiftet bleen og eller komme på toilettet, og hvordan gjorde i dem blefri???

de steder jeg har læst om det, står der at det bedste resultat kommer ved at de selv er helt klar, og at resultatet så kommer meget hurtigt...

og hvordan er det så lige med børnehaven, SKAL de være blefri i børnehaven???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blefri hvornår???
  • #2   3. jul 2011 vil bare lige fortælle at min datter's nevø lige er blevet 4, han har kun været renligi lige knap 5 md.. han var ikke blefri da han startede i børnehave og først efter ca 6 md der fik han interessen for at blive blefri. og det gik nogenlunde ok, for selvfølgelig kan de glemme at gå på toilettet, mens de sidder og leger, men tror selv på at når de ser de andre børn ikke bruger ble og går på toilet, så blir de mere intereseret i også gøre sådan

  • #3   3. jul 2011 Min datter er lige blevet 3 næsten, hun blev blefri om dagen i februar 2011 og ble fri om natten i april og blev 3 i maj. sutten smid hun i december

  • #4   3. jul 2011 ja det er nok egentligt rigtigt, marcus er den ældste af dem i dagplejen, og de andre er slet ikke interesseret i at blive blefri, så hvorfor skulle han egentligt være det når han ikke ser andre være det hmmmm ;o)

    dejligt at høre at vi ikke nødvendigvis har travlt, han er 2 år og 2 mdr gammel, men det havde jo bare været rarest om sommeren ;o)


  • #5   3. jul 2011 den med sutten er heldigvis ikke et problem, da knægten aldrig har fundet ud af hvad den skulle bruges til ;o) så der er vi heldigt stillet når vi ikke skal kæmpe med den..

    håber stadig han kan nå at blive blefri inden han skal i børnehaven som 3 årig, men nu må vi se hvornår interessen kommer for det, men håber da virkeligt ikke han bliver en af dem der først smider bleen meget sent.


  • #7   3. jul 2011 Viktor bliver 4 i august og er først lige blevet blefri om dagen for 3 uger siden..:)

    Klara er 2½ og har nu også smidt den i sidste weekend..:)

    Det er skønt men som du kan se er der MEGET stor forskel
    Mit råd er at vente til han er klar og lad han selv ville det..:)


  • #8   3. jul 2011 Anabell smed sin her i juni mdr. kort før hun blev 3. Hun har i lang tid (3-4 mdr.) kun lavet stort på toilettet. Men hun nægtede at tisse på potten når hun havde bleen på, så vi tog den af hende i de dage hvor det var så varmt, så kunne hun løbe med numsen bar. Det er faktisk gået rigtig fint.
    Vi bestemte os for bare at prøve, hun skal i børnehave til august og er ved en rigtig god dagpleje med 4 børn, så han har tid til at sørge for hun kommer ud på potten.


  • #9   3. jul 2011 Katja er lige blevet 2 år sidst i maj, og hun er så småt begyndt at blive renlig smiley

    Men jeg tror ikke hun skal smide bleen helt endnu, når hun er optaget af at lege glemmer hun nogle gange at gå ud og tisse, og hun har ikke helt "overskud" til at gå ud på toilettet og lave stort, hun stiller sig bare op og trykker, så der skal man selv lige skynde sig på toilet med hende smiley


  • #10   3. jul 2011 jeg sagde til min datter at der ikke var flere bleer og den accepterede hun og siden der har hun ikke haft ble på om dagen og om natten. hun var 3 år


  • #11   3. jul 2011 min datter blev renlig da hun havde gået i børnehave i 2 mdr. og blev endda blefri om natten.. Nicklas blev 2år til april og ber selv om at komme på toilettet , han siger tisse og vil have mig med der ud og så vil han på det store wc, dog laver han ikk noget, men dette er en start, til de kan blive trykke ved det..

  • #12   3. jul 2011 Oliver har det sidste halve år kommet på toilet hver gang han bliver skiftet og hvis vi ca ved hvornår det er tid til at lave stort prøver vi også at sætte ham. Ikke altid vi når det.

    Han tisser stort set hver gang han er på, men han siger aldrig til når han skal det ene eller andet.

    Jeg håber lidt på at når Martin har en mdrs barsel i september at vi kan komme helt af med bleen, når der er tiden til at være "over" ham. For det er ikke fordi han ikke vild. Men han er bare ikke så bevist omkring det endnu, at han selv kan sige til.

    Han har i perioder ikke ville på toilettet og så har vi ladet være nogle dage, og så vil han pludselig igen.


  • #13   3. jul 2011 caroline er 3år. og hun går for det meste uden ble og har gjort det i en 3 uger nu, men hun har stadig utroligt mange uheld dagligt. men har ble på om natten

  • #14   3. jul 2011 tror ikke der en fast regl for hvornår de skal være renlige...

    Vi var heldige og fanged ham hvor han havde interesse for det og da han var 1½ begyndte han at komme på potte hver morgen og aften (fra nattøj til alm tøj og omvendt) Helt af egen fri vilje, sagde han; bare ble på. Fik han ble på uden yderligere spørgsmål.

    Men allerede inden han var 1 år kunne han med håndtegn (lærte han som 8 mdr's) 'fortælle' når han havde lavet og gerne ville have ren ble på.

    Han er idag 2 år og 10 mdr, har været renlig de sidste 3-4 mdr. Spurgte ham som vanligt den ene morgen om han ville have underbukser eller ble på med dette svar retur; ej mor, jeg bare have underbukser på, er en stor dreng nu og skal nok huske at sige når jeg skal tisse...
    Men var noget nervøs den mandag han skulle tilbage i egen dp igen, foe ikke nok med at hele drenge banden ikke havde set hinanden i 5 dage, så skulle de også ned i bh, den dag... Men han klared det uden uheld...

    Men han elsker også at sidde på potte og læse lastbil blad.

    Lad ham selv bestemme om han vil have ble på eller ej.

    Vi spurgte gerne om morgen om han ville have ble på eller underbukser. I weekender rendte han også rundt om formiddagen uden ble og når han var hentet i dp fik han den også af - hvis han ville...


  • #15   3. jul 2011 sebastian er 3½ og heller ikke ble fri.. jeg må indrømme jeg snart tvivler på vi når det inden han bliver 4 år.. men så er der jo ikke så meget og gøre ved det

  • #16   3. jul 2011 vi har prøvet i et halvt års tid at have ham på potte eller toilet og der har da også været gevinst en del gange, men pludseligt gad han det bare ikke mere og har mistet alt interesse for det, og da vi jo ikke vil tvinge ham, spørger vi ham bare engangimellem om han skal på toilettet, men får 9 ud af 10 gange et nej og 10 gang gør han det for at hoppe ned igen efter 10 sek. han er ligeglad med om han feks har lavet adder i bleen, han kan rende med det meget længe uden han overhovedet siger en lyd om det, og når vi så siger det, så nægter han bare og gider absolut ikke skiftes...

    så umiddelbart synes jeg det ser ud til lange udsigter med at blive blefri, men håber inderligt det pludseligt kommer, men er faktisk glad for at høre at der er flere børn der har været både 3 og 4 år før de er renlige, det er rart at vide, så vi ikke behøver tro han er vildt bagud på det punkt.. som sagt er han jo kun 2 år og 2 mdr.


  • #17   3. jul 2011 Oliver kan også rende ude længe med en fuld ble, hvor vi først opdager det når han kommer ind. Han nægter også tit hvis vi spørger om han har lavet.

  • #18   3. jul 2011 tror, man kommer nemmest igennem det, hvis man bare venter til de er klar.. vi har givet vores den store tilbuddet om at sidde på toilettet i lang lang tid, har aldrig oplevet, at hun tissede der. Efter hun blev tre og konsekvent kunne fortælle mig, at nu gav hun sig til at tisse i hendes ble, bestak jeg hende med en ostehaps for at hun skulle gå uden ble;-) efter lidt tid bad hun om at få den på igen uden at have tisset hverken i buksene eller på toilettet. Øv, tænkte moren, planen mislykkedes..
    En uges tid derefter sagde hun selv en morgen, at nu skulle hun ikke have ble på mere, og det var så det.. ikke rigtigt nogen uheld, så super skønt. Hun ville god ikke på toilettet i bh, fordi hun stadig var i opstartsfasen der, så der fik hun ble på til at starte med.


  • #19   3. jul 2011 Vi er også så småt i gang med projektet.
    Nicoline kommer også på toilettet hver gang hun får skiftet ble og (hvis det er passende) efter hvert måltid.

    Vores dagplejemor sagde at vi ikke skulle spørge hende men blot sige: Kom, vi skal lige ud og tisse. Sætte hende på og f.eks. give hende en bog, vi så kan sidde og snakke om så hun tænker på noget andet end at hun lige skal sidde der lidt tid.

    I går kom der plidseligt også adder med, så det var jo super.


Kommentér på:
blefri hvornår???

Annonce