{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

hvordan får jeg min søn til at sove {{forumTopicSubject}}

vi har en dejlig glad dreng på 2 år som bare ikke vil sove.
han er begyndt at kravle ud af sin trammeseng nu så han er kommet i en jounior seng, problemet er bare lige meget hvornår vi putter ham og hvordan vi putter ham bliver han ved at græde og gå ud af værelset det har nu stået på i snart 1 måned vi har prøvet snart alt synes jeg han er gerne mega træt klokken halv 7 og vi prøver at putte ham der men der går 3 timer før han falder i søvn om vi ligge med ham læser for ham eler vi går ud. og på sammen måde er det hvis vi putter ham senere han får ik den søvn han har behov for er der nogle råd hvad man kan gør???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan får jeg min søn til at sove
  • #1   22. jun 2011 Jeg blev af min sundhedsplejerske anbefalet bogen "Godnat og sov godt!, den tager kun 1-2 timer at læse og så er man rigtig godt rustet til at lære børnene at sove selv. Det handler om rutiner, ikke at give op og at tro på at du selvfølgelig gør det rigtige. Jeg kan kun anbefale den

  • #2   22. jun 2011 nej har ingen gode råd, her tager det som regel også 1-2 timer før knægten ligger sig til at sove, men han ævler bare og hygger, så det er ikke et problem...

    vores dagplejer siger det er helt normalt for de der 2-3 års at i sommerhalvåret sover de ikke så meget fordi de har så mange andre ting i hovedet, da de jo oplever noget mere når de kan være ude, så vi tager det stille og roligt, dog er vores søn så også meget glad for sin tremmeseng og har aldrig prøvet at hoppe ud af den så en større seng er slet ikke i overvejelserne endnu ;o)

    men kan da godt se det er træls hvis han ikke får den søvn han bør have, har i snakket med dagplejen om det eller vuggeren??? måske de har nogle gode fif..


  • #4   22. jun 2011 hvis han ikke bliver i sengen - var det så ikke en ide med tremmesengen? tænker mere , min egen søn er 2år og han ville bestemt ikke føle sig tryg i en stor seng-

    ellers har i mørklægnings gardiner på hans værelse? vi er lige flyttet og har brugt foldegardiner , sidste år havde vi ikke et problem om sommeren med at putte der havde vi mørklægning- så de nye er sat op i dag så må vi se hvor lang tid det tager i dag

    ellers har det stået på 1-1½måned med ikke at ville sove her - det tog alt fra 1½-3 timer for at han faldt i søvn

    hold ud , hold hovedet koldt, læs evt en godnathistorie, giv vand - og jeg tror det er vigtigt at forklare ham at han skal blive i sengen fordi nu skal han sove

    mørklægnings gardiner er på tilbud i jysk lige nu smiley


  • #5   22. jun 2011 tania - det har vi prøvet længe smiley nogle børn har lige brug for en snak og en tår vand - en lille sang og så gå (vi snakker 2minutter i alt)

  • #6   22. jun 2011 her var det også et problem vi droppet middags luren og se var det overstået..

  • #7   22. jun 2011 vi har begge senge fremme men problemet er jo at han heller ikke bliver i sin trammeseng vi har nu som skrevet i en måned prøvet at læse side ved ham og alt men han kravler alligevel op af sengen så det er bestemt ik sengen der er problemet
    vi har selv prøvet med lys med åben dør.


  • #8   22. jun 2011 har han noget at underholde sig selv med??? det fandt vi nemlig ud af var en rigtigt god ide her, lige et par bøger, en lille lastbil og ja "kanæsel" så kan han godt ligge og snakke om det hele og læse for sig selv, indtil han bliver træt nok til at lægge sig til at sove. vi læser som regel en lille bog for ham inden han skal sove og snakker lidt om dagen, siger så godnat mysser og så lukker vi døren, han har lys hele natten da han er gået hen og blevet lidt mørkeræd..

  • #9   22. jun 2011 jeg har lige været inde ved ham og tænkte det kunne hjælpe med bøger eller ligende i sengen men det har vist ikke den store efekt jeg ville rigtigt gerne ligge ved ham til han sov men det kan også bare tage lang tid og når han så virker som om han sover så når jeg går ud er han hurtigt vågen. skal lige siges der aldrig før har været problemer med at få ham til at sove.

Kommentér på:
hvordan får jeg min søn til at sove

Annonce